Wonen in Amsterdam Zuidoost

10-04-2020 10:07 38 berichten
Hallo,
anoniem_649a831655348 wijzigde dit bericht op 20-06-2021 09:28
97.43% gewijzigd
Yasha schreef:
10-04-2020 12:44
Lol, ik zie hier als alternatief de van der Pekbuurt in Noord genoemd worden. Ik weet niet hoeveel er daar veranderd is, maar vroeger woonde mijn toenmalige vriendje in de Bijlmer (vlakbij Ganzenhoef, dus echt geen beste buurt) en een goede vriendin in de van der Pekbuurt. In de Bijlmer is me echt nooit wat overkomen. Ja, de verslaafde daklozen konden vervelend zijn, maar een grote mond loste dat altijd op. Maar in de van der Pekbuurt ben ik echt meermaals bedreigd met een mes. Vond het echt een naar sfeertje daar en kwam er ‘s avonds liever niet alleen op straat. Dat gevoel heb ik in de Bijlmer nooit gehad.
Ja, daarom zijn de huizen daar nu zo duur, vanwege al die meesentrekkers. Dat vinden wij sfeervol.
Zuidoost is heel erg veranderd, ik had een soortgelijk verhaal als hierboven over de buurt holendrecht en werd vierkant uitgelachen, schijnt nu een van de nettere buurten te zijn.
haarklover schreef:
10-04-2020 10:43
De metro-verbinding is goed, en ze komt om te studeren....
In zuidoost neemt men een snorder.
Och, ik heb jaren in Slotervaart op een plein gewoond dat destijds door het gemeentebestuur als no go area aangemerkt was. Toch veel lol gehad daar en ik kwam op alle uren van de nacht thuis op de fiets.
Tara, dank je voor je tips. Zo gauw ze zich heeft ingeschreven zal ze beginnen met zoeken naar een kamer!
anoniem_649a831655348 wijzigde dit bericht op 20-06-2021 09:29
78.08% gewijzigd
Welke wijk dan ook, ik zou er niet graag alleen lopen. En niet alleen savonds.
Gister nog een 18 jarige met een boksbeugel geslagen om een telefoon.
Nee, niet mijn ding.
sjokkie schreef:
10-04-2020 14:56

Voor ons in Amsterdam een gigantische stad met veel criminaliteit. Als je een beetje googled dan schrik je wel.
Tja, dan is het natuurlijk met een introverte dame iets moeilijker.
Je moet, sowieso als je alleen gaat wonen, in Amsterdam wel een beetje je mondje klaar hebben.

Dan is het wonen in Zuidoost niet de beste plek om te beginnen.

Ik zou mij richten op grotere huizen waar meerdere mensen wonen.
Net zoals dat je niet moet googlen op ziektes, vind je met googlen op Amsterdam natuurlijk ook criminele dingen. Maar ik loop vele malen liever ‘s nachts door Amsterdam dan dat ik alleen op een dijkje door de polder fiets.
Alle reacties Link kopieren
Yasha schreef:
10-04-2020 12:44
Lol, ik zie hier als alternatief de van der Pekbuurt in Noord genoemd worden. Ik weet niet hoeveel er daar veranderd is, maar vroeger woonde mijn toenmalige vriendje in de Bijlmer (vlakbij Ganzenhoef, dus echt geen beste buurt) en een goede vriendin in de van der Pekbuurt. In de Bijlmer is me echt nooit wat overkomen. Ja, de verslaafde daklozen konden vervelend zijn, maar een grote mond loste dat altijd op. Maar in de van der Pekbuurt ben ik echt meermaals bedreigd met een mes. Vond het echt een naar sfeertje daar en kwam er ‘s avonds liever niet alleen op straat. Dat gevoel heb ik in de Bijlmer nooit gehad.
Noord gestoord...je moet je wel een beetje aanpassen hé. Anders ben je niet welkom. Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het-groepje schreef:
10-04-2020 13:10
Change is een drama, wordt gerund door oplichters, veel te hoge huur en iedereen loopt er in en uit. Er schijnt ook iets met een meisje te zijn gebeurd daar. Eerst dat even uitzoeken, wij wonen in een soirtfleijke buurt als de bijl er, ik ben echt niett bang aangelegd maar mijn kind laat ik daar niet wonen.
een paar oud collega's van mij wonen er,en van hun heb ik geen klachten gehoord.
ken de verhalen wel, en het verbaasd mij eigenlijk niet.
Relax we're all crazy, it's not a competition
sjokkie schreef:
10-04-2020 14:56
Adelaide, 'Ik zou het wel ook relativeren: met een beetje street smarts, is Amsterdam een relatief veilige grote stad zonder echte ghetto's of no-go areas" dat vind ik wel fijn om te horen. Voor ons in Amsterdam een gigantische stad met veel criminaliteit. Als je een beetje googled dan schrik je wel. Hoe omschrijf jij de veiligheid in de buurt van Daalwijk, ook gezien het artikel wat je aanhaalt?
Dan heeft je dochter dus ook weinig street smarts kunnen ontwikkelen waarschijnlijk. Komt vanzelf. Ik kom oorspronkelijk uit een kakbuurt in een sjiek stadje, en voelde me snel thuis. Ik denk dat het belangrijker voor haar is dat ze gaat voor eens huis met fijne huisgenoten, die haar een beetje op sleeptouw kunnen nemen, dan de perfecte buurt. En voor het hospiteren een paar blokjes om lopen om te kijken hoe ze dat ervaart. Het gaat er namelijk vooral ook om waar je je veilig voelt. Zoals iemand hierboven zei, voor een stadsbewoner is een afgelegen polderpad juist vaak heel bedreigend.

Daalwijk zou ik niet aanraden, niet omdat het zo verschrikkelijk onveilig is in vergelijking met andere studentenflats, maar het heeft wel een slechte naam. Je kunt op de site van gemeente Amsterdam kijken wat de grote overlast gebieden zijn, maar dan nog kan het per straat verschillen. Ik heb zelf jaren aan de rand van de Bijlmer gewerkt, en waar ik zat was het helemaal prima.
Zuidoost wordt echt steeds leuker. Prima om als student te beginnen. Ik ben er ooit ook begonnen als student. Als je eenmaal in Amsterdam woont vind je via via makkelijker iets anders dan dat je vanaf een afstand iets moet zoeken. Ik had uiteindelijk binnen een jaar iets betaalbaars in het centrum gevonden.
bedankt voor jullie tips, ik ga ze allemaal doorgeven! ze heeft inderdaad geen street smart, en huisgenoten hebben is dan wel een goed idee. En als ze eenmaal een kamer heeft, rustig in Amsterdam verder kijken.
Kan je niet met een vriendin zoeken. Er worden zo vaak 2 kamers aangeboden of een appartement om te delen. Er zijn ook zat lieve mensen in Amsterdam. Maar je moet wel een beetje tegen een grote bek kunnen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven