Wonen in Amsterdam Zuidoost
vrijdag 10 april 2020 om 10:24
tja, het hangt een beetje vanaf waar in zuid-oost, er zijn mindere wijken en ''goeie'' wijken.
ik heb familieleden die er al jaren wonen, en ze wonen er prettig, ook wordt het steeds populairder.
weet niet of ze onder de leeftijdsgroep valt maar je hebt er een groot jongerenhuis : Change , je hebt je eigen studio woning, en er is beveiliging komt alleen binnen met een pasje dacht ik, en het is in de Amsterdamse poort .
ik heb familieleden die er al jaren wonen, en ze wonen er prettig, ook wordt het steeds populairder.
weet niet of ze onder de leeftijdsgroep valt maar je hebt er een groot jongerenhuis : Change , je hebt je eigen studio woning, en er is beveiliging komt alleen binnen met een pasje dacht ik, en het is in de Amsterdamse poort .
Relax we're all crazy, it's not a competition
vrijdag 10 april 2020 om 10:26
Afgezien van veiligheid, het is wel ver van alles wat in Amsterdam zelf gebeurt. Je fietst niet zomaar even ‘s nachts terug vanuit de Jordaan, het Leidseplein of De Pijp.
Het is echt niet overal zo onveilig, maar dan zit je dus wel heel erg in kindvriendelijke nieuwbouwwijken. Daar moet je als 18-jarige ook maar net zin in hebben.
Het is echt niet overal zo onveilig, maar dan zit je dus wel heel erg in kindvriendelijke nieuwbouwwijken. Daar moet je als 18-jarige ook maar net zin in hebben.
vrijdag 10 april 2020 om 10:41
Ik woonde in de buurt van metro holendrecht (flats van 4 verdiepingen) en dat vond ik een prima buurt.
Wel is een keer door jongeren in onze bergingen ingebroken.
Ik ben een vent, misschien ervaar ik het anders, maar volgens mij was het prima wijk voor kinderen.
Ga er anders zelf een keer een rondje lopen overdag, en 's avonds.
Wel is een keer door jongeren in onze bergingen ingebroken.
Ik ben een vent, misschien ervaar ik het anders, maar volgens mij was het prima wijk voor kinderen.
Ga er anders zelf een keer een rondje lopen overdag, en 's avonds.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
vrijdag 10 april 2020 om 10:43
De metro-verbinding is goed, en ze komt om te studeren....rumforviva schreef: ↑10-04-2020 10:26Afgezien van veiligheid, het is wel ver van alles wat in Amsterdam zelf gebeurt. Je fietst niet zomaar even ‘s nachts terug vanuit de Jordaan, het Leidseplein of De Pijp.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
vrijdag 10 april 2020 om 10:58
Ik weet niet waar jij om 3 uur ‘s nachts nog een metro wil pakken. Dat wordt dan echt uber, fiets of nachtbus.
Wie zegt dat ze alleen komt om te studeren? Misschien komt ze ook om een mooie studententijd te hebben. En dat houdt niet voor iedereen hetzelfde in, maar de afstand is iets om rekening mee te houden.
vrijdag 10 april 2020 om 10:59
Ja, ze komt om te studeren maar, misschien heel gek gedacht hoor, studenten gaan ook stappen. Ik woon vlakbij de Bijlmer en je hebt inderdaad goede buurten en mindere buurten. Er staan ook studentencontainers. Misschien is dat wat voor haar. Ik geloof niet dat ik mijn dochter (of ikzelf trouwens ook niet) met een gerust hart 's avonds laat door de Bijlmer zou laten fietsen. Ik denk dat ze bij de studentencontainers wel voorzieningen hebben, gericht op de veiligheid van studenten. Maar misschien is Diemen ook een optie om eens te kijken of Uilenstede in Amstelveen. Ik heb overigens geen flauw idee of er wachtlijsten etc zijn hoor.
vrijdag 10 april 2020 om 11:04
Bijlmer is wel erg veranderd inmiddels ten positieve. Ga eens een dagje op excursie. Ga naar de markt en eten in de foodhal World of foods, niet hip wel heel lekker eten.
Na de Corona Crisis....
Na de Corona Crisis....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 10 april 2020 om 11:30
Die containerwoningen zijn erg mooi. Ik had er graag eentje gehad toen ik nog studeerde. Al was een kamer in een studentenflat met 11 andere studenten op de verdieping ook prima. Ik zou trouwens wel gewoon nu al reageren op die Duwo kamers. Ook in Amstelveen en Diemen. Ik ben zo ook aan mijn kamer gekomen voor de vakantie met nog niet zo veel inschijftijd. De meeste mensen reageren namelijk in de grote vakantie en dan is de kans groter dat andere al langer ingeschreven staan.
vrijdag 10 april 2020 om 11:48
Dat is waar, maar het is ieder geval wel verstandig om alvast na te denken over wonen na je studie. Terug naar mijn ouders was voor mij bijvoorbeeld geen optie.
Ik ken trouwens eigenlijk niemand die het gelukt is om in de afgelopen 15 jaar een huurhuis via de woningbouw te krijgen in de buurt van Amsterdam. Het is ook de reden dat ik vertrokken ben uit de Randstad.
vrijdag 10 april 2020 om 11:49
https://hvana.nl/lees/8264/studenten-in ... aar-buiten
Misschien interessant.
Ik zou het wel ook relativeren: met een beetje street smarts, is Amsterdam een relatief veilige grote stad zonder echte ghetto's of no-go areas.
Het centrum is qua criminaliteit trouwens een van de meest onveilige buurten.
Misschien interessant.
Ik zou het wel ook relativeren: met een beetje street smarts, is Amsterdam een relatief veilige grote stad zonder echte ghetto's of no-go areas.
Het centrum is qua criminaliteit trouwens een van de meest onveilige buurten.
vrijdag 10 april 2020 om 11:52
Is het een optie voor haar om uit te wijken naar Almere? Daar staan ook heel veel studentenflats en zit ze dus in elk geval met leeftijdsgenoten. Vanuit Almere Stad ben je ook zo in Amsterdam met de trein.
Zeker als je zegt dat het een rustig en introvert kind is: misschien heeft ze ook geen behoefte aan elk weekend stappen op het Leidseplein maar gaat ze dan gewoon naar huis?
Zeker als je zegt dat het een rustig en introvert kind is: misschien heeft ze ook geen behoefte aan elk weekend stappen op het Leidseplein maar gaat ze dan gewoon naar huis?
vrijdag 10 april 2020 om 11:54
vrijdag 10 april 2020 om 11:59
Ik ken niemand die er tegen de tijd dat ze zover waren qua inkomen nog in aanmerking kwamen.tara82 schreef: ↑10-04-2020 11:48Dat is waar, maar het is ieder geval wel verstandig om alvast na te denken over wonen na je studie. Terug naar mijn ouders was voor mij bijvoorbeeld geen optie.
Ik ken trouwens eigenlijk niemand die het gelukt is om in de afgelopen 15 jaar een huurhuis via de woningbouw te krijgen in de buurt van Amsterdam. Het is ook de reden dat ik vertrokken ben uit de Randstad.
Ik heb mijn inschrijving nog steeds, sinds 2000, en betaal jaarlijks de verlenging. Ik woon nog steeds in Amsterdam, maar wel vrije sector (maar dan ook echt maar nét vrije sector).
Maar je weet nooit hoe je leven loopt. Misschien heb ik in de toekomst minder te besteden, of wil ik als senior kans maken op een woning.
vrijdag 10 april 2020 om 12:04
Ze zou ook in Noord kunnen kijken met name de buurt bij het IJplein, van de Pek en NDSM. Wordt steeds leuker daar met sport, horeca en evenementen, fijne markt. Met de fiets en pont ben je binnen 5-10 min in het centrum.
Een grote lichte kamer in het centrum kost je zo 800 euro per maand of meer.
Een grote lichte kamer in het centrum kost je zo 800 euro per maand of meer.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 10 april 2020 om 12:04
Wel leuk maar, ik weet niet wat de huur tegenwoordig op Uilenstede is, maar daar krijg je wel een stuk meer ruimte voor minder geld. 7 m² is echt heel klein. Ik vond 12 m² prima te doen. In mijn kamer paste een bed, kast, klaptafel, bureau en toen had ik nog ruimte over voor een hoekje met een lekkere stoel. Of je moet het fijn vinden om constant in de keuken rond te hangen.Tiana_76 schreef: ↑10-04-2020 11:54Kijk hoe leuk:
https://kamernet.nl/huren/kamer-almere/ ... er-1789792
vrijdag 10 april 2020 om 12:08
Dit is een dure wijk en de kamer is gemeubileerd. Dit is al een stuk goedkoper:tara82 schreef: ↑10-04-2020 12:04Wel leuk maar, ik weet niet wat de huur tegenwoordig op Uilenstede is, maar daar krijg je wel een stuk meer ruimte voor minder geld. 7 m² is echt heel klein. Ik vond 12 m² prima te doen. In mijn kamer paste een bed, kast, klaptafel, bureau en toen had ik nog ruimte over voor een hoekje met een lekkere stoel. Of je moet het fijn vinden om constant in de keuken rond te hangen.
https://kamernet.nl/huren/kamer-almere/ ... er-1789514
vrijdag 10 april 2020 om 12:44
Lol, ik zie hier als alternatief de van der Pekbuurt in Noord genoemd worden. Ik weet niet hoeveel er daar veranderd is, maar vroeger woonde mijn toenmalige vriendje in de Bijlmer (vlakbij Ganzenhoef, dus echt geen beste buurt) en een goede vriendin in de van der Pekbuurt. In de Bijlmer is me echt nooit wat overkomen. Ja, de verslaafde daklozen konden vervelend zijn, maar een grote mond loste dat altijd op. Maar in de van der Pekbuurt ben ik echt meermaals bedreigd met een mes. Vond het echt een naar sfeertje daar en kwam er ‘s avonds liever niet alleen op straat. Dat gevoel heb ik in de Bijlmer nooit gehad.
vrijdag 10 april 2020 om 13:10
Change is een drama, wordt gerund door oplichters, veel te hoge huur en iedereen loopt er in en uit. Er schijnt ook iets met een meisje te zijn gebeurd daar. Eerst dat even uitzoeken, wij wonen in een soirtfleijke buurt als de bijl er, ik ben echt niett bang aangelegd maar mijn kind laat ik daar niet wonen.Rouge__ schreef: ↑10-04-2020 10:24tja, het hangt een beetje vanaf waar in zuid-oost, er zijn mindere wijken en ''goeie'' wijken.