Wonen in Breda.
dinsdag 13 december 2011 om 10:52
Dag Dames,
Er zit een grote kans in dat ik in Breda ga studeren en nu vroeg ik me af hoe die stad (of dorp?) bevalt. Zijn er hier kenners?
Ik zoek een huurhuisje voor 2 personen tot max 700 ex per maand en minimaal 75 - 80 m2. Met een tuin zou helemaal mooi zijn natuurlijk.
Maar hoeft niet perse. Het hoeft ook geen nieuwbouw te zijn of een paleis. Verder max 5 minuten fietsen van het station.
Is dit volgens de Bredaase hier mogelijk?
Hoe is Breda verder? Ik woon nu in Den Haag en dat gaat prima hoor, maar ben wel toe wat aan iets nieuws. Wat kan ik verwachten van Breda?
Alvast hartstikke bedankt voor jullie antwoorden!
Oh en als ik naar Breda kom, zal dat in augustus 2012 zijn. Maar dit is puur even onderzoek natuurlijk
Hoe zijn de cafes, biebs, mensen, winkels, cultuuraanbod?
Er zit een grote kans in dat ik in Breda ga studeren en nu vroeg ik me af hoe die stad (of dorp?) bevalt. Zijn er hier kenners?
Ik zoek een huurhuisje voor 2 personen tot max 700 ex per maand en minimaal 75 - 80 m2. Met een tuin zou helemaal mooi zijn natuurlijk.
Maar hoeft niet perse. Het hoeft ook geen nieuwbouw te zijn of een paleis. Verder max 5 minuten fietsen van het station.
Is dit volgens de Bredaase hier mogelijk?
Hoe is Breda verder? Ik woon nu in Den Haag en dat gaat prima hoor, maar ben wel toe wat aan iets nieuws. Wat kan ik verwachten van Breda?
Alvast hartstikke bedankt voor jullie antwoorden!
Oh en als ik naar Breda kom, zal dat in augustus 2012 zijn. Maar dit is puur even onderzoek natuurlijk
Hoe zijn de cafes, biebs, mensen, winkels, cultuuraanbod?
dinsdag 13 december 2011 om 10:57
dinsdag 13 december 2011 om 11:01
Breda is een stad en ik adviseer je om eens te gaan kijken rond het centrum en station (ligt naast elkaar)
Je vind daar geen huis van minimaal 80m2 voor ¤700
En zeker niet als je niet ingeschreven staat bij de woningbouw.
Je komt dan toch echt bij kamers uit. of particuliere huur en dat is duur.
Je vind daar geen huis van minimaal 80m2 voor ¤700
En zeker niet als je niet ingeschreven staat bij de woningbouw.
Je komt dan toch echt bij kamers uit. of particuliere huur en dat is duur.
Ah know`t, tha shunt
dinsdag 13 december 2011 om 11:06
Ik zit nu ook particulier en als je het via via bekende, vrienden van vrienden regelt dan ist een stuk goedkoper.
Betaal nu 600 ex voor een huis waar je eigelijk 800 voor moet betalen.
Sociale huurwoning verdienen we teveel voor, ben nl samen met mijn vriend die in rotterdam centrum werkt.
Vandaar ook de afstand tot de trein in breda wat echt max 10 minuten fietsen moet zijn...
Zelf maakt het me geen hol uit in watvoor wijk ik woon want ik woon nu in de slechtste wijk in Den Haag en ik leef nog steeds en heb zelfs woonplezier. Ik ben niet zo heel erg moeilijk qua standaards, ik lower ze snel.
60m2 zou ook best kunnen, als het maar 2 slaapkamers zijn, plus een woonkamertje fcourse.
Betaal nu 600 ex voor een huis waar je eigelijk 800 voor moet betalen.
Sociale huurwoning verdienen we teveel voor, ben nl samen met mijn vriend die in rotterdam centrum werkt.
Vandaar ook de afstand tot de trein in breda wat echt max 10 minuten fietsen moet zijn...
Zelf maakt het me geen hol uit in watvoor wijk ik woon want ik woon nu in de slechtste wijk in Den Haag en ik leef nog steeds en heb zelfs woonplezier. Ik ben niet zo heel erg moeilijk qua standaards, ik lower ze snel.
60m2 zou ook best kunnen, als het maar 2 slaapkamers zijn, plus een woonkamertje fcourse.
dinsdag 13 december 2011 om 11:07
Ik weet niet veel van de woonmogelijkheden (al denk ik niet dat je voor jouw budget een echt huis vindt, hooguit een flatje), maar ik vind het een leuke stad. Veel gezellige kroegen en andere uitgaansmogelijkheden, natuur is dichtbij en goede verbindingen met de randstad. Mensen zijn er sympathiek over het algemeen, Brabanders dus ze houden van gezelligheid. Bibliotheken hebben ze genoeg, theaters en bioscopen ook. Het is echt een knusse stad, een soort grote stad op miniformaat. Naar mijn smaak iets té mini, maar je kunt er zeker een heel leuke tijd hebben.
En o ja, zeg maar niet tegen een Bredanaar dat zijn stad een dorp is, dan vinden ze je niet meer zo lief
En o ja, zeg maar niet tegen een Bredanaar dat zijn stad een dorp is, dan vinden ze je niet meer zo lief
dinsdag 13 december 2011 om 11:08
dinsdag 13 december 2011 om 11:09
Stadhuis huren in Breda heeft wel leuke huizen/ appartementen te huur. Zij werken zonder wachtlijst. Wél één maand huur als bemiddelingskosten.
Een wijk als de Hoge Vught, ligt dicht bij het station, is alleen geen wereldwijk. Sommige straten zijn leuk, maar andere straten durf ik niet door te lopen.
De Haagse Beemden ligt echt veraf. Heeft een eigen station, maar daar stoppen zeker niet alle treinen zodat je toch weer in Breda moet overstappen. Is niet leuk om te wonen. Rot end fietsen als je 's avonds nog even wat wil gaan drinken.
Een wijk als de Hoge Vught, ligt dicht bij het station, is alleen geen wereldwijk. Sommige straten zijn leuk, maar andere straten durf ik niet door te lopen.
De Haagse Beemden ligt echt veraf. Heeft een eigen station, maar daar stoppen zeker niet alle treinen zodat je toch weer in Breda moet overstappen. Is niet leuk om te wonen. Rot end fietsen als je 's avonds nog even wat wil gaan drinken.
dinsdag 13 december 2011 om 11:11
Breda is een onwijs leuke stad. Het heeft een oude kern met veel winkelmogelijkheden, een groot park waar s'zomers van alles wordt georganiseerd, een oude haven waar het altijd goed toeven is, veel café'sm restaurants, theaters etc..
Voor 700 euro ga je geen huisje vinden. Hier krijg je hoogstens een een studio voor.
Kijk eens op het gemak bij stadhuis breda wat zij in de aanbiedingen hebben. Anders dien je je bij het woonloket in te schrijven maar dan duurt het een jaar of 10, zoals eerder is aangegeven, eer je een appartementje hebt.
Het is leuk wonen in Breda. Maar wil je dit op een leuke plek, met wat ruimte, dan moet je echt diep in de buidel tasten.
Maaaaaar, je krijgt wel waar voor je geld .
Voor 700 euro ga je geen huisje vinden. Hier krijg je hoogstens een een studio voor.
Kijk eens op het gemak bij stadhuis breda wat zij in de aanbiedingen hebben. Anders dien je je bij het woonloket in te schrijven maar dan duurt het een jaar of 10, zoals eerder is aangegeven, eer je een appartementje hebt.
Het is leuk wonen in Breda. Maar wil je dit op een leuke plek, met wat ruimte, dan moet je echt diep in de buidel tasten.
Maaaaaar, je krijgt wel waar voor je geld .
dinsdag 13 december 2011 om 11:14
quote:Teddyt00t schreef op 13 december 2011 @ 11:06:
Ik zit nu ook particulier en als je het via via bekende, vrienden van vrienden regelt dan ist een stuk goedkoper.
Betaal nu 600 ex voor een huis waar je eigelijk 800 voor moet betalen.
Sociale huurwoning verdienen we teveel voor, ben nl samen met mijn vriend die in rotterdam centrum werkt.
Vandaar ook de afstand tot de trein in breda wat echt max 10 minuten fietsen moet zijn...
Zelf maakt het me geen hol uit in watvoor wijk ik woon want ik woon nu in de slechtste wijk in Den Haag en ik leef nog steeds en heb zelfs woonplezier. Ik ben niet zo heel erg moeilijk qua standaards, ik lower ze snel.
60m2 zou ook best kunnen, als het maar 2 slaapkamers zijn, plus een woonkamertje fcourse.Anders moet je even kijken in de wijk Haagse Beemden. Niet de meest fantastisch wijk, is wat verder van het centrum vandaan, maar heeft ook een eigen treinstation met een verbinding naar Rotterdam.
Ik zit nu ook particulier en als je het via via bekende, vrienden van vrienden regelt dan ist een stuk goedkoper.
Betaal nu 600 ex voor een huis waar je eigelijk 800 voor moet betalen.
Sociale huurwoning verdienen we teveel voor, ben nl samen met mijn vriend die in rotterdam centrum werkt.
Vandaar ook de afstand tot de trein in breda wat echt max 10 minuten fietsen moet zijn...
Zelf maakt het me geen hol uit in watvoor wijk ik woon want ik woon nu in de slechtste wijk in Den Haag en ik leef nog steeds en heb zelfs woonplezier. Ik ben niet zo heel erg moeilijk qua standaards, ik lower ze snel.
60m2 zou ook best kunnen, als het maar 2 slaapkamers zijn, plus een woonkamertje fcourse.Anders moet je even kijken in de wijk Haagse Beemden. Niet de meest fantastisch wijk, is wat verder van het centrum vandaan, maar heeft ook een eigen treinstation met een verbinding naar Rotterdam.
dinsdag 13 december 2011 om 11:19
Wonen in Breda is leuk!! - Al zijn wij wel uitgeweken naar een buurtdorp vanwege de huizenprijzen. Wij wilde nieuwbouw en een bungalow en dat was in Breda erg lastig.
Centrum van Breda is leuk - geloof de hoogste kroegdichtheid maar dat kan ook positieve reclame zijn van de Bredanaars. Verder kun je er leuk winkelen en ook theater heeft leuk aanbod.
Bibliotheek ben ik wel lid van, maar kom ik bijna nooit meer ivm mn ereader.
Ik zit toevallig nu te kijken op een website voor particuliere huur: http://www.kamer.nl/kamer ... ay=DESC&oppervlakterange=>50. Maar zoals je kunt zien staan hier ook omliggende plaatsen op..Verder is busnetwerk ook wel redelijk en ben je dan in 10 min met de bus ms sneller op station als met de fiets (en geen tijd kwijt aan fiets in stalling zetten etc).
Centrum van Breda is leuk - geloof de hoogste kroegdichtheid maar dat kan ook positieve reclame zijn van de Bredanaars. Verder kun je er leuk winkelen en ook theater heeft leuk aanbod.
Bibliotheek ben ik wel lid van, maar kom ik bijna nooit meer ivm mn ereader.
Ik zit toevallig nu te kijken op een website voor particuliere huur: http://www.kamer.nl/kamer ... ay=DESC&oppervlakterange=>50. Maar zoals je kunt zien staan hier ook omliggende plaatsen op..Verder is busnetwerk ook wel redelijk en ben je dan in 10 min met de bus ms sneller op station als met de fiets (en geen tijd kwijt aan fiets in stalling zetten etc).
dinsdag 13 december 2011 om 11:19
Haagse Beemden is prima hoor, tuurlijk heb je er ook wat mindere buurten, maar die zijn overal. Het is alleen wat ver van het centrum als je alleen een fiets tot je beschikking heb, maar om eerlijk te zijn kom ik bijna nooit meer in het centrum, ik heb hier alles wat ik nodig heb (qua winkels ook Hema etc. in de buurt) en veel uitgaan doe wij niet (ivm kids).
Maar idd, wat al genoemd is, Stadhuis verhuurt best leuke wonen en anders misschien Direct wonen (maar ook hoge bemiddelingskosten).
Maar idd, wat al genoemd is, Stadhuis verhuurt best leuke wonen en anders misschien Direct wonen (maar ook hoge bemiddelingskosten).