Wonen in omgeving Soest/Bilthoven

28-10-2010 13:41 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen graag verhuizen naar de omgeving Soest/Bilthoven. Nu ben ik heel benieuwd naar ervaringen van inwoners. We willen graag rustig wonen, maar wel een leuk centrum hebben met bijv. een drogist en een Hema. Tips? Ervaringen? Graag!
Een leuk centrum? Dan zou ik zéker niet in Bilthoven gaan wonen. Ga er maar eens een middag 10 minuten winkelen.
Soest is een erg gezellig en leuk dorp!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Het zijn wel dure gemeentes om te wonen volgens mij.Maar wel heel mooi, veel bos en prachtige huizen natuurlijk.

Ik geloof dat ze allebei wel een Hema hebben en een drogist .

Maar het centrum van Bilthoven is niet echt eh...wervelend.

Als je echt iets nodig hebt kan je wel makkelijk naar Utrecht natuurlijk.
Soest gezellig??? Ik vind t saai! De omgeving is wel mooi.
quote:diaantje1971 schreef op 28 oktober 2010 @ 13:44:

Soest is een erg gezellig en leuk dorp!Wat gezellig en leuk is is een kwestie van smaak... Soest is zeker niet mijn smaak. Niks aan. Doe dan Baarn.
Nikki wij zijn het eens
Dan zou ik nog eerder voor Zeist of Driebergen gaan. Alhoewel ik het daar ook niet erg gezellig vindt.
Ik woon tegen Bilthoven aan.

De omgeving is er erg mooi en rustig wonen.

Wij hebben wel een klein winkelcentrum met een supermarkt e.d. maar voor de grote boodschappen rij ik naar Utrecht Overvecht. Zit een grote ah, liddl, hoogvliet.

En als je echt leuk wil shoppen ga ik naar Utrecht of Hilversum (ik zit er precies tussenin)
Ik vind de Bilt wel oke en ik vind Bilthoven (het centrum dan) ook best oke. Soest ken ik niet.

Zeist: niet doen! Duur en saai Hoewel je er wel een drogist en HEMA hebt, maar nee, ik ben er niet kapot van.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Bilthoven is nog wel een beetje dorps. En ik vind dat dat het juist gezellig maakt. Zeist heb ik ook altijd leuk gevonden.

Waarom ga je niet naar de plaatsten die jij leuk vindt en daar even rond lopen (door het centrum)? Zelf een beeld erbij krijgen.
@ Eefje, dat is zeker een leuk plaatsje. Denk dat ik daar ben opgegroeid. Zal, als het kon, daar zeker naar terug willen!
quote:Caro127 schreef op 28 oktober 2010 @ 14:01:

@ Eefje, dat is zeker een leuk plaatsje. Denk dat ik daar ben opgegroeid. Zal, als het kon, daar zeker naar terug willen!Maartensdijk?
Ja, precies!
Soest vind ik ook niet een super leuk centrum. Voordeel is wel dat het praktisch tegen Amersfoort aan ligt + Hilversum en Utrecht vlakbij. En in Soest rustig wonen? Best crimineel hoor.

Natuur rond Soest is wel mooi. Ik zou ook zoals eerder geschreven richting Baarn gaan voor rustig wonen met een leuk centrum. Bilthoven ken ik niet.
We wonen nu in een dorp zonder voorzieningen en dat ben ik eigenlijk een beetje zat. Ik heb een ukkie van anderhalf en wil graag lopend naar het centrum kunnen. Bilthoven heeft inderdaad maar een klein centrum, maar wel weer een station. Zeist vind ik eigenlijk weer te groot en stads, zeg maar. We zijn inderdaad van plan om binnenkort even de buurt te verkennen, maar inwoners hebben vaak ook goede tips.
Doorn en Driebergen zijn allebei leuker dan Zeist vind ik. Zeist is allemaal net niet en heeft ook slechte buurten. Al zal het centrum met de komst van H&M volgende maand misschien veranderen. Wij vonden het te duur voor wat je krijgt.
Oh, Zeist was al afgevallen .

Ik zeg kom gezellig naar de Utrechtse Heuvelrug
baarn ja! Heeft een hema, is dorps en is mooi.
Soest vind ik zelf saai, maar heeft wel een hele mooie omgeving.

Woon zelf rondom Bilthoven, en vind het wel ok. Winkels in de buurt, station en bushalte ook. Ben in 15 minuten in Utrecht, en woon in een mooie omgeving. Ben zelf een echte stadsmens (Den haag en Rotterdam gewoond) en vind Bilthoven/de Bilt vooral met sneeuw en in de avond iets te rustig. Voor de rest wel prima wonen hoor!
baarn vind ik nogal kak als je het mij vraagt, evenals bilthoven.

en soest crimineel? bronnen? haha

soest heeft best een leuk centrum ( hema, action,etos, kruidvat, blokker, honkemoler, bart smit, zeeman,wibra,van haren,pearl, een aantal bakkers en een paar leuke kledingwinkels en boekenwinkels, fitnesscentra, zwembad, bowling, mooie bieb) een mooie bosrijke omgeving en dan natuurlijk de soester duinen....en in 10 minuten zit je in amersfoort met de bus of auto en daar kan je toch wel redelijk shoppen....ook hilversum zit in de buurt( 15 minuten hooguit) en utrecht natuurlijk ook.

als je van rustig houd is soest leuk....ik kan er persoonlijk niet tegen maar mijn zus heeft er een ééngezinswoning en die vind het heerlijk!

ik ben meer een amsterdam/den haag persoon dus aan mij moet je het eigenlijk niet vragen haha
Een HEMA is echt een must :-D!

Dus Soest, Driebergen, Baarn, de Bilt, Doorn. Pfff, moeilijk hoor. Is Soesterberg trouwens leuk?
Centrum Soest klinkt goed Floreat!
Ik zeg: ga eens in Maartensdijk kijken!

Leuk dorp, en niet te rustig! Je bent zo in Utrecht en Hilversum en het centrum heeft precies wat je echt nodig hebt.
quote:Guinevieve schreef op 28 oktober 2010 @ 14:09:

[...]

Maartensdijk?

jep!

Woon er nu bijna 3 jaar en het bevalt me prima! Helemaal met kleine kinderen is het ideaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven