wonen in Oss
vrijdag 22 november 2013 om 19:30
vrijdag 22 november 2013 om 19:39
Vijversingel zou ik niet zo snel doen qua koop. Andere delen van die wijk zijn wel ok en andere delen juist niet. Heb het nu over de schadewijk. De verzetsheldenbuurt vind ik wel OK en de roofvogelbuurt en vogelbuurt zijn meer volksbuurten. Niet echt tokkie maar men zit in sommige straten wel op de stoep in de zomer. Vijversingel ligt tussen deze beide buurten in als ik me niet vergis.
Maar wat is je budget? Dan kan ik mss wel met je meedenken.
Maar wat is je budget? Dan kan ik mss wel met je meedenken.
vrijdag 22 november 2013 om 20:05
Ik ben in Oss geboren en tot mn 18e gewoond.
Schadewijk is n redelijke achterbuurtwijk, verder heb je in de Ruwaard ook wel wat delen die je als achterbuurt kan betitelen.. Oss heeft ook heel wat woonwagenkampen. Ik zeg niet dat je daar direct last van hebt, maarja, als je daar liever niet bij in de buurt woont....!
Verder heb ik opzich prima gewoond in Oss. Aardig stadscentrum, veel scholen, zwembad, 2 treinstations en dichtbij leuke winkelsteden als Den Bosch, Uden, Nijmegen.
De vijversingel..ik ken t niet echt goed daar maar geloof dat het niet 1 van de 'gezelligste' wijken is in Oss om je te vestigen eerlijk gezegd. Maar heel zeker weten doe ik t niet.
Schadewijk is n redelijke achterbuurtwijk, verder heb je in de Ruwaard ook wel wat delen die je als achterbuurt kan betitelen.. Oss heeft ook heel wat woonwagenkampen. Ik zeg niet dat je daar direct last van hebt, maarja, als je daar liever niet bij in de buurt woont....!
Verder heb ik opzich prima gewoond in Oss. Aardig stadscentrum, veel scholen, zwembad, 2 treinstations en dichtbij leuke winkelsteden als Den Bosch, Uden, Nijmegen.
De vijversingel..ik ken t niet echt goed daar maar geloof dat het niet 1 van de 'gezelligste' wijken is in Oss om je te vestigen eerlijk gezegd. Maar heel zeker weten doe ik t niet.
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
vrijdag 22 november 2013 om 20:27
Het is een vooroordeel, maar als ik die kant op moest verhuizen zou ik toch eerder in Den Bosch of Nijmegen gaan kijken. Oss heeft van oudsher nogal de naam een pauperstad te zijn. Zoiets als Venlo. Misschien onterecht, misschien zijn het hele leuke plaatsen als je er woont, maar ze hebben hun imago niet bepaald mee.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
vrijdag 22 november 2013 om 20:30
zaterdag 23 november 2013 om 09:28
Eens met summerwoman. En ik zou dan weer niet in Den Bosch willen wonen (en nee ik ben geen Ossenaar ). Den Bosch heeft vind ik meer pauperwijken dan Oss.
Maar goed als TO maar een laag budget heeft dan is de keuze in Oss (maar ook Den Bosch of Nijmegen) wel vrij klein. Je hebt hier pas vanaf iets van 145000 een redelijk huis in een redelijke buurt.
Maar goed als TO maar een laag budget heeft dan is de keuze in Oss (maar ook Den Bosch of Nijmegen) wel vrij klein. Je hebt hier pas vanaf iets van 145000 een redelijk huis in een redelijke buurt.
zaterdag 23 november 2013 om 09:37
Ooit heb ik twee jaar in de Staringstraat (ruwaard) gewoond, maar dat is lang geleden. Nu wil ik liever dichtbij het centrum/station wonen. Mijn budget is ongeveer 150.000, dus dat is niet zoveel.
Den Bosch zou ook kunnen, maar die stad ken ik ook niet en weet ik niet waar een goede wijk is met mijn budget
Den Bosch zou ook kunnen, maar die stad ken ik ook niet en weet ik niet waar een goede wijk is met mijn budget