Wonen in Purmerend

23-08-2017 17:07 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuw hier! Zijn er hier nog meer mensen die in Purmerend wonen/hebben gewoon. We wonen nu nog even in Amsterdam en vanwege de heel erg hoge woningnood en de absurd hoge prijzen binnen de stad, verhuizen we binnenkort (als in over 2 weken) ietsjes naar het noorden. Ik ben erg blij met het huis, want groot, goed onderhouden, tuin enz. maar vind het wel jammer de stad uit te moeten. Ik ken helemaal niets of niemand in Purmerend en ben dus benieuwd naar ervaringen of tips, waar heen te gaan, wat is er te doen, waar vind ik leuke mensen. Op dit moment ben ik thuis met mijn zoontje van 1,5 en voordat ik mezelf dus in een totaal sociaal isolement stort, waar is het leuk voor ons allebei om naartoe te gaan? We gaan wonen in Purmer-Zuid, al is het niet zo groot dat dat echt veel uitmaakt heb ik het idee..
Poppoppop
Alle reacties Link kopieren
Mette07 schreef:
23-08-2017 17:57
Inderdaad het Leeghwaterpark waar de speelkraam, kinderboerderij en zwembad zit is leuk. In het stadje heb je lunchroom de oorsprong waar ze een leuke kinderhoek hebben.

Ik woon zelf ook in Purmer Zuid en heb een dochter van 13 maanden. Als je het leuk vindt om ook nieuwe contacten op te doen in de buurt, kun je me een pb sturen. In ieder geval succes met de verhuizing! Ik ben zelf net verhuisd dus weet wat een klus dat is..
Ik heb je nog gepb't, weet niet of je dat gezien had
Poppoppop
Alle reacties Link kopieren
Oeps ja ik zie het nu pas! Ga hem vanavond beantwoorden! :)
Drackie schreef:
23-08-2017 18:20
TO gaat in de Purmer (Zuid) wonen. En bovendien valt de Purmer gewoon onder Purmerend hoor.
De Purmer is wat anders dan Purmerend Zuid. Ik gok dat TO daar gaat wonen.

En niet in de Purmer dus.

Ik weet niet hoe snel ik weg kan uit Purmerend...Tokkiestad.. Maar als je dan toch in Purmerend moet wonen is Zuid oke. Dat is de rijke buurt met redelijke mooie wijken.
Maar liever helemaal niet.
Er is een hele leuke speeltuin in de Beemster, De Spelemei. Ook voor de hele kleine kindjes. Niet zo groot als die in Purmerend zelf. Er is in het Purmerbos een speelplek voor kindjes. Wel opletten op hondenpoep, ook al mogen ze er niet lopen.. De Purmerenders hebben daar meestal schijt aan.
Iets verder is Hemmenland, leuke strandjes. Is in Monnickendam, maar ben je zo.
Drackie schreef:
23-08-2017 19:44
Ja, Purmer Zuid is echt een betere buurt. Maar bij de Purmer Noord hangt het heel erg af van welk gedeelte. Je hebt een asodeel (overlanderstraat, gildeplein, dat deel), en een deel dat hartstikke prima is (zuivelbuurt, graanbuurt).
Ja de Karnstraat waar bijna elke maand auto's bekrast worden, of in de fik gestoken.

Ik denk dat je als Purmerenders went aan bepaalde gedrag. Ja het is minder vervelend wonen dan dichter bij Gildeplein, daar is het echt niet meer leuk, met bepaalde groep jong volwassenen die echt naar volk zijn... maar het blijft verder ook een grote groep bepaald slag volk met bijbehorend gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Had je mijn pb gehad to? Ik weet niet of het nou is gelukt :-$
Alle reacties Link kopieren
Fee-de-Goede schreef:
29-08-2017 15:21
De Purmer is wat anders dan Purmerend Zuid. Ik gok dat TO daar gaat wonen.

En niet in de Purmer dus.

Ik weet niet hoe snel ik weg kan uit Purmerend...Tokkiestad.. Maar als je dan toch in Purmerend moet wonen is Zuid oke. Dat is de rijke buurt met redelijke mooie wijken.
Maar liever helemaal niet.
De buurt is Purmer-Zuid, in Purmerend dus. De Purmer ligt er een stuk naast zie ik net op maps, lekker verwarrend.
Poppoppop
Alle reacties Link kopieren
Fee-de-Goede schreef:
29-08-2017 15:31
Er is een hele leuke speeltuin in de Beemster, De Spelemei. Ook voor de hele kleine kindjes. Niet zo groot als die in Purmerend zelf. Er is in het Purmerbos een speelplek voor kindjes. Wel opletten op hondenpoep, ook al mogen ze er niet lopen.. De Purmerenders hebben daar meestal schijt aan.
Iets verder is Hemmenland, leuke strandjes. Is in Monnickendam, maar ben je zo.
Goeie tips, bedankt! :)
Poppoppop
Alle reacties Link kopieren
Mette07 schreef:
29-08-2017 18:55
Had je mijn pb gehad to? Ik weet niet of het nou is gelukt :-$
Gelukt hoor :cheer2:
Poppoppop
Alle reacties Link kopieren
Fee-de-Goede schreef:
29-08-2017 15:48
Ja de Karnstraat waar bijna elke maand auto's bekrast worden, of in de fik gestoken.

Ik denk dat je als Purmerenders went aan bepaalde gedrag. Ja het is minder vervelend wonen dan dichter bij Gildeplein, daar is het echt niet meer leuk, met bepaalde groep jong volwassenen die echt naar volk zijn... maar het blijft verder ook een grote groep bepaald slag volk met bijbehorend gedrag.
Ik woon nog maar een paar jaar in Purmerend en met ontzettend veel plezier. Nog nooit problemen hier gehad, nog niet eens een beetje geluidsoverlast ofzo. En de mensen in de straat bij zowel mijn vorige huis als bij mijn huidige huis zijn ook prima mensen. Wel een paar autobranden in mijn vorige straat ja, dat was ik even vergeten (ik heb zelf dan ook geen auto, dus hoefde daar nooit bang voor te zijn), maar in deze buurt nog niet meegemaakt gelukkig. En overal gebeurt wel wat.
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
29-08-2017 22:22
Ik woon nog maar een paar jaar in Purmerend en met ontzettend veel plezier. Nog nooit problemen hier gehad, nog niet eens een beetje geluidsoverlast ofzo. En de mensen in de straat bij zowel mijn vorige huis als bij mijn huidige huis zijn ook prima mensen. Wel een paar autobranden in mijn vorige straat ja, dat was ik even vergeten (ik heb zelf dan ook geen auto, dus hoefde daar nooit bang voor te zijn), maar in deze buurt nog niet meegemaakt gelukkig. En overal gebeurt wel wat.
Fijn om te horen dat er ook mensen met plezier wonen haha
Poppoppop
Ik zou het echt niet kunnen, maar ik ken genoeg mensen die er met veel plezier wonen. De Purmer-Zuid schijnt te doen te zijn. Heb je al een school uitgezocht? Voor advies; stuur me een pb-tje.
Alle reacties Link kopieren
Je mag mij trouwens ook PB'en hoor, als je nog contacten zoekt. :)
Alle reacties Link kopieren
south schreef:
30-08-2017 00:21
Ik zou het echt niet kunnen, maar ik ken genoeg mensen die er met veel plezier wonen. De Purmer-Zuid schijnt te doen te zijn. Heb je al een school uitgezocht? Voor advies; stuur me een pb-tje.
Ja wel een in gedachten, al weet ik niet of we tegen die tijd niet alweer vertrokken zijn, maar voor de zekerheid toch maar aanmelden, ook in verband met psz. Ken je de scholen daar goed?
Poppoppop
Drackie schreef:
29-08-2017 22:22
Ik woon nog maar een paar jaar in Purmerend en met ontzettend veel plezier. Nog nooit problemen hier gehad, nog niet eens een beetje geluidsoverlast ofzo. En de mensen in de straat bij zowel mijn vorige huis als bij mijn huidige huis zijn ook prima mensen. Wel een paar autobranden in mijn vorige straat ja, dat was ik even vergeten (ik heb zelf dan ook geen auto, dus hoefde daar nooit bang voor te zijn), maar in deze buurt nog niet meegemaakt gelukkig. En overal gebeurt wel wat.
Ja wel eens wat. Of gewoon heel vaak gezeik. Is een verschil. Niets voor niets is er pas weer een overleg geweest tussen bewoners (ook uit jouw buurt) en de gemeente over het aso gedrag in die wijk. Ook van de ouderen maar vooral van de groep jongeren die het echt bont maakt. Ook in de stad elk weekend.
Ik heb op veel plekken gewoont in Nederland, kleinere dorpen en de hoofdstad, in verschillende regio's en provincies. Sorry mijn stad met inwoners is het niet.
Wij gaan eerdaags hopelijk weg.

TO gaat dan wel in Zuid wonen, dat is echt veel beter.
Maar de hele stad ademt voor mij geen prettige sfeer.
Fee-de-Goede schreef:
30-08-2017 08:37
Ja wel eens wat. Of gewoon heel vaak gezeik. Is een verschil. Niets voor niets is er pas weer een overleg geweest tussen bewoners (ook uit jouw buurt) en de gemeente over het aso gedrag in die wijk. Ook van de ouderen maar vooral van de groep jongeren die het echt bont maakt. Ook in de stad elk weekend.
Ik heb op veel plekken gewoont in Nederland, kleinere dorpen en de hoofdstad, in verschillende regio's en provincies. Sorry mijn stad met inwoners is het niet.
Wij gaan eerdaags hopelijk weg.

TO gaat dan wel in Zuid wonen, dat is echt veel beter.
Maar de hele stad ademt voor mij geen prettige sfeer.
Purmer-Zuid, dus niet Weidevenne helaas.
Weidevenne is ook te doen. En verder weg van Noord. :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik woon ook al een aantal jaar in Purmerend. Hiervoor woonde ik in Amsterdam. Maar vind de reacties hier een beetje overdreven hoor.
Ik woon heerlijk. Ik vind het stadje gezellig en sinds kort werk ik hier ook.

Ik merk wel dat sinds mijn kinderen naar school gaan er hier in Overwhere ook aardig wat tokkies wonen maar daar heb ik verder geen last van.

Veel woon plezier!
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
30-08-2017 00:30
Je mag mij trouwens ook PB'en hoor, als je nog contacten zoekt. :)
Ja leuk! Ik verhuis over een aantal weken, dus misschien dat ik tegen die tijd dit topic weer eens bekijk en wat berichtjes stuur als ik daadwerkelijk in de buurt ben.
Poppoppop
Alle reacties Link kopieren
south schreef:
30-08-2017 00:21
Ik zou het echt niet kunnen, maar ik ken genoeg mensen die er met veel plezier wonen. De Purmer-Zuid schijnt te doen te zijn. Heb je al een school uitgezocht? Voor advies; stuur me een pb-tje.
Ik heb je nog een berichtje gestuurd, maar het was niet helemaal duidelijk of die nou daadwerkelijk gestuurd werd. Dus of je hebt er geen, of je hebt er een paar denk ik...
Poppoppop
Alle reacties Link kopieren
Wat een snobs zitten hier. Wonen jullie allemaal in het Gooi ofzo?
Elke stad kent zijn achterbuurten. Duh.
Tarlin schreef:
30-08-2017 14:30
Wat een snobs zitten hier. Wonen jullie allemaal in het Gooi ofzo?
Elke stad kent zijn achterbuurten. Duh.
Nee de meesten IN purmerend of hebben er gewoond :rofl:
Alle reacties Link kopieren
alinea schreef:
31-08-2017 08:08
Nee de meesten IN purmerend of hebben er gewoond :rofl:
:-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven