Wonen in Utrecht?

08-07-2013 08:59 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vast contract gekregen van mijn werkgever en wil dus nu dichterbij mijn werk gaan wonen. Ik werk in Utrecht en het liefste zou ik daar ook gaan wonen. Ik ben van plan iets te kopen.



Ik ben qua wonen niet zo heel bekend in Utrecht. Qua betaalbaarheid zag ik Overvecht, Kanaleneiland ... Kan iemand me meer vertellen over de buurten?
Ik woon in Utrecht en ik zou zelf never nooit in kanaleneiland willen wonen.



Wat voor soort huis zoek je?
Kanaleneiland zou ik heel ver uit de buurt blijven. Heeft geen goede naam.

Het is overigens een flatomgeving waar alleen maar betonnen blokken zijn opgetrokken en daar moet je maar voor kiezen.

Ze hebben tegenwoordig wel een winkelcentrum in de buurt, dus je hoeft niet van hot naar her voor je boodschappen.



Overvecht weet ik niets van.
Alle reacties Link kopieren
Overvecht is ook niet echt mijn droombuurt, maar je hebt er wel mooie grote flats. Ik zou er persoonlijk niet gaan kopen.
Alle reacties Link kopieren
De twee wijken die je nu noemt zijn wijken die niet goed (zeg maar gewoon slecht) bekend staan.

Ik woon zelf in een koopappartementje in Utrecht en zoek iemand die tijdens mijn vakantie (half juli, 3 weken) op mijn 2 katers en huis wil passen. Misschien heb je er oren naar?
Alle reacties Link kopieren
De meeste mensen willen niet in Kanaleneiland of Overvecht willen wonen.



Je zult eerst moeten bedenken hoe ver je van het centrum wilt wonen.
Alle reacties Link kopieren
Je wil niet dood gevonden worden op Kanaleneiland.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf niet in Kanaleneiland en Overvecht gaan wonen, vooral niet als je alleen bent.

Misschien is het een goed idee eerst te gaan huren en Utrecht beter te leren kennen. Dan krijg je ook een beter gevoel bij alle wijken.

Zelf heb ik met veel plezier in de Rivierenbuurt gewoond (koopwoning).
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_181851 wijzigde dit bericht op 28-07-2018 16:36
99.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik.

Overvecht is een aaneensluiting van flats. Niet mooi.

Er wonen veel allochtonen.

Er is wel een prachtig enorm park achter Overvecht: Het Noorderpark.

Kanaleneiland: Ook veel flats, ook veel allochtonen, maar ik vind persoonlijk dat dit een vriendelijker en meer verzorgde wijk is.

Qua huizen zoeken zit je wel in Kanaleneiland of Overvecht in de lagere prijsklasse.

Ik woon zelf in hartje centrum. En ja, dat vind ik dan weer erg leuk, want om de hoek cafés, restaurantjes, winkels.

Mocht je wat meer specifieke vragen hebben, ik help je graag op weg.

Enneh, gefeliciteerd met je vaste contract!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat je budget is, maar weet wel dat er een appartement vrij komt in het (goede) gedeelte van Zuilen.
Alle reacties Link kopieren
Een goede vriendin van mij woont in Overvecht (bij het station). Op zich ziet het er goed uit maar inderdaad, verder weet ik er weinig vanaf. Je zit wel op loopafstand van het winkelcentrum en van de bus en het station.



Huren gaat niet lukken, sta er niet ingeschreven en bovendien heb ik het budget om te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een aantal vrienden in Kanaleneiland wonen, die hebben het echt naar hun zin, mooi modern koophuis met leuke tuin. Mijn opa woonde er ook tot zijn dood, kwam altijd met plezier daar. Maar of ik er zelf zou willen wonen? Dat weet ik niet hoor.



Tuindorp is leuk, mijn schoonouders wonen er. Maar de meeste huizen zijn 5-6 ton. Dat moet je maar kunnen betalen.



Ik zou zelf kiezen voor Wittevrouwen, maar dat kan ook redelijk prijzig zijn.



Of je moet wat verder weg, Leidsche Rijn of Lunetten. Maar of je dan nog echt in Utrecht woont.....
Alle reacties Link kopieren
Lombok is leuk! En betaalbaar, de wijk is echt in opkomst de laatste jaren.



Vlakbij het centrum, veel leuke kleine winkeltjes in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Tuindorp-Oost is leuk. En daar kan je als starter nog wel wat kopen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Lunetten is ook leuk. Lekker groen. En normaal parkeren voor de deur, gratis.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:schwarzkopfie schreef op 08 juli 2013 @ 09:28:



Huren gaat niet lukken, sta er niet ingeschreven en bovendien heb ik het budget om te kopen.



Je kunt ook particulier huren natuurlijk.



Als je gaat kopen, zou ik extra voorzichtig zijn.



Wil je persé in Utrecht zelf wonen? Misschien is een randgemeente een veiliger keuze.
Alle reacties Link kopieren
Beiden wijken staan inderdaad niet super bekend, maar als je aan de centrum kant van overvecht woont valt het best mee. Kopen zou ik niet zo snel doen. De alternatieven die hier genoemd worden (tuindorp, wittevrouwen) zijn juist de duurdere wijken van Utrecht, dus ik denk niet dat het budget van to dat toelaat. Eerder zou ik kijken in Zuilen, ondiep, lunetten, hoograven. Afhankelijk van wat je wilt. Deze wijken hebben leuke gedeeltes en zijn iets minder prijzig dan de duurdere wijken (hoewel Utrecht gewoon een heel dure stad blijft qua huizen helaas).
Alle reacties Link kopieren
Overvecht is op zich prima, maar ik zou er niet kopen. Kanaleneiland is echt niet fijn om te wonen, weet ik uit ervaring, zeker als vrouw alleen (als ik dat goed hoor?).



Ik heb zelf in het centrum gewoon, in Nieuw-Engeland, in Ondiep en in Zuid. Allemaal helemaal goed!



Nieuw-Engeland is dicht bij het centrum, wordt opgeknapt, winkels in de buurt, Lombok in de buurt, een park, redelijk veel groen. jaren 30 huizen om te kopen.



Centrum was duur en lawaaiig, maar heerlijk om te wonen in mijn jonge werkende leven, alles om de hoek, voortdurend bij de eerste zonnestraal op het terras. Maar geen buitenruimte, lawaaiig elke dag (waar ik woonde), duur, en nooit liften e.d., terwijl ik op de vierde verdieping woonde. Schitterend en luxe gevoel, dat wel, gek he?



Ondiep is in opkomst. Heerlijke, grote huizen te koop op dit moment. Ik zou er zeker eens kijken, ik heb er met veel plezier gewoond. Weinig last gehad van criminaliteit (waar de wijk om bekend stond) want genoeg blauw op straat en een ons-kent-ons-sfeertje. Lieve buren, groot huis (koop).



Zuid ligt van alles best ver weg van het centrum (bij de Jan van Scorel in de buurt), maar lekker in het groen. Grote, dure huizen (ik heb daar gehuurd) maar zeer gericht op kinderen en gezinnen. Ik vond de sfeer daar het minste van alle plekken waar ik woonde, heel individualistisch en stijfjes. Maar je hebt wel alles wat je nodig hebt in de buurt, al komt daar dus ook echt iedereen naartoe, je komt niet los van de buren, die zie je wekelijks ook weer in de winkel. Als je dus nooit echt contact met ze hebt, is dat een beetje gek (vond ik).



Succes, ik wil nooit meer weg uit Utrecht!
Alle reacties Link kopieren
Kanaleneiland: flats, vuilnis op straat, veel initiatieven om de buurt beter te maken: vreedzame wijk projecten, cultuurhuis.

Overvecht: nog grotere flats, deprimerend. Ook veel projecten voor verbetering.

Lombok: leuke mix, dicht bij centrum, kijk even naar bouwproject Soho, is misschien wel betaalbaar..

Lunetten: groen, veel gezinnen, ver van centrum

Rijnsweerd, kak, professorenwijk, duur

Witte Vrouwen: leuk, duur, kleine huizen

Zuilen: veel echte Utrechters maar ook leuke nieuwbouw, betaalbaar.

Ondiep: echt Utrechtse volksbuurt

Tuindorp, tuinwijk, echte woonbuurten, weet ik niet zoveel van.



Utrecht is leuk! Maar neem de tijd om je te orienteren en Kanaleneiland en Overvecht zijn echt de slechtste, minst sfeervolle wijken.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik in scheiding lag ben ik eerst particulier gaan huren in de stad. Ik heb 2x 3 maanden eerst een grote gemeubileerde kamer en later een gemeubileerd appartement gehuurd. Van mensen die een tijdje weg zijn. In die periode heb ik gezocht naar een koophuis en ook gevonden. Dat kan ik je van harte aanraden. Dan heb je ook de rust en de tijd om alles op een rijtje te zetten en tot een weloverwogen beslissing te komen. Ik vond mijn tijdelijke verblijven op www.kamernet.nl Je kan ook eens op marktplaats kijken.
Alle reacties Link kopieren
@Schwartzkopfie: ik weet misschien een betaalbaar koopappartement waar je nog net in de goede kant zit van de buurt die jij noemt.. wonen veel jonge mensen ook tegenwoordig. Gratis parkeren voor de deur en de sneltram voor de deur. Komt nieuw in de verkoop..



Overvecht kom ik ook weleens en vind ik persoonlijk heel deprimerend, daar zou ik never nooit willen wonen!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Kanaleneiland, wat iedereen zegt: NIET DOEN!

Overvecht kan, zeker het stuk bij het station Utrecht Overvecht. Verder de wijk in zou ik ook niet doen.



Utrecht is heeeerlijk (ik woon vlakbij het centrum) maar duur. Heel duur. Dus als je het budget niet hebt zou ik eerder in De Meern of Leidsche Rijn ofzo gaan wonen dan in een slechte wijk.
Alle reacties Link kopieren
Lombok en nieuw-Engeland zijn inderdaad erg leuke wijken. Heerlijk dicht bij het station en op fietsafstand van het centrum. En nog redelijk betaalbaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven