Wonen in Utrecht?

08-07-2013 08:59 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vast contract gekregen van mijn werkgever en wil dus nu dichterbij mijn werk gaan wonen. Ik werk in Utrecht en het liefste zou ik daar ook gaan wonen. Ik ben van plan iets te kopen.



Ik ben qua wonen niet zo heel bekend in Utrecht. Qua betaalbaarheid zag ik Overvecht, Kanaleneiland ... Kan iemand me meer vertellen over de buurten?
Alle reacties Link kopieren
Leidsche Rijn is leuker om te wonen dan veel mensen denken. Kijk ook in Terwijde en Vleuterweide: nieuwbouw, maar heel groen en Vleuterweide heeft een fijn winkelcentrum. 5 min met de trein naar het centrum en er staat heel veel te koop.
Alle reacties Link kopieren
2 ton is ruim zat, de flats in mijn buurt zijn vrij snel verkocht. Als ik de verbouwingen mag geloven om de zoveel tijd....pfft.

In Houten en Nieuwegein heb ik ook gewoond, ik zou het liefst weer naar Houten willen. Het oude dorp is gezellig, het rond vind ik wat minder gezellig, maar met de trein ben je zo in Utrecht. Maar is voor mij te duur, voor 2 ton zou je er nog net iets kunnen kopen. Nieuwegein heeft inderdaad een mooi centrum gekregen, voelde me daar ook op mijn gemak en met de tram was je zo in Utrecht



In de wijk waar ik woon zou ik niet kiezen als ik nog een gezin wilde stichten. Alleen of met zijn tweetjes prima, maar met kinderen nee.
Help iedereen een handje
Voor een huisje met een tuintje zou ik niet in Overvecht gaan zoeken, dat is toch meer flats. De Rivierenwijk zou je eens kunnen kijken, daar worden sociale woningbouwhuizen verkocht zodra er mensen uit gaan. Goed betaalbaar ook en op een hele fijne plek in Utrecht vlak bij het Ledig Erf.



Ondiep is flink opgeknapt met veel mooie nieuwbouw. Dat nieuwe gedeelte is echt geen 'volksbuurt' meer. Lunetten heb ik ook met veel plezier gewoond en ik vond het helemaal niet ver van het centrum, wat hier de hele tijd beweerd wordt. Binnen 10 minuten kun je op het Ledig Erf staan, mits je niet helemaal onderin Lunetten woont, dan doe je er meer dan een kwartier over. De Vogelenbuurt is prachtig, maar voor jou niet betaalbaar, net als Wittevrouwen. Ik zou vooral rustig je tijd nemen en eens een paar rondjes door de stad fietsen na je werk, dan krijg je wel een leuk idee van de wijken denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Lombok is echt leuk!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Terwijde misschien? Ik vind het er nu nog wat "kaal" maar er wordt nog steeds gebouwd en volgens mij komt er ook wat meer een centrum.
Alle reacties Link kopieren
In de randgemeenten is het ov ook prima hoor. Ik kan 4x per uur een bus pakken, halte is vlakbij. In een dikke 20 minuten sta ik in het centrum, nog een paar minuutjes en ik ben op het station.



In Utrecht zelf zou ik zelf kiezen voor Rijnsweerd of Lunetten. Ik vind Rijnsweerd erg mooi, zeker rondom het Wilhelminapark, maar het is er wel duur. Beide zijn groen en rustig maar je bent ook zo in het centrum. Maar ik ben ook weer niet zo'n stadsmens.



Als ik jou was zou ik een tijdlang een uurtje voor of na het werk telkens een nieuw stuk Utrecht verkennen. Zet een fiets op je werk of pak de bus. Dan zie je vanzelf wat je leuk vindt. Da's belangrijker dan wat wij leuk vinden.
Oooh leuk, Utrecht! Heb ik jarenlang gewoond, in de -nog niet genoemde- wijk Voordorp. Redelijk nieuw (jaren '90) en goed gelegen t.o.v. de universiteit, uitvalswegen en goed bereikbaar per o.v. maar verder niet heel interessant/gezellig qua stadssfeer en voorzieningen.

Mocht ik ooit opnieuw naar Utrecht gaan dan spreekt de Vogelenbuurt mij het meest aan. Daar kwam ik altijd doorheen met de bus en woont een studievriendin van mij nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
http://www.funda.nl/koop/ ... fruinplantsoen-111/fotos/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Heb in Utrecht gewoond tijdens mijn studie, en dacht het vrij aardig te kennen. Zie hier dat de buurt Nieuw-Engeland af en toe genoemd wordt. Nooooit van gehoord.

Zoek ik het op, blijk ik daar jaren gewoond te hebben

Wel een leuke buurt, inderdaad!
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Lunetten de beste tip. Niet omdat het zo mooi is, dat is het niet. Maar je hebt onder de 2 ton een eengezinswoning met tuin, eventueel zelfs pal aan het park. De binnenstad, ledig erf, is zo'n 10-15 minuten fietsen, Amelisweerd met bos en pannekoeken ook. Als je naar Hilversum wil zit je pal aan de afslag.

Het is een behoorlijk veilige wijk met alle voorzieningen. Het openbaar vervoer is daar ook prima geregeld.

Maar je moet zelf gaan kijken natuurlijk.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:Enn schreef op 09 juli 2013 @ 00:54:

http://www.funda.nl/koop/ ... fruinplantsoen-111/fotos/Er zit geen wastafel in de badkamer en voor zover ik kan zien ook niet in de slaapkamer. Moet je dan je tanden gaan staan poetsen in je keuken?
Gefeliciteerd met je contract!



Met jouw budget zou ik in het zuiden van de stad gaan kijken, daar zijn de huizenprijzen nog redelijk en gebeurt op dit moment heel veel. In Tolsteeg/ (oud-)Hoograven wordt momenteel veel nieuw gebouwd, vooral appartementen. Dit zijn echt prima woonwijken, tot nu toe vooral gericht op jonge gezinnen, maar door de nieuwbouw wordt het wat meer gemengd. Er komt ook steeds meer nieuwe horeca. Eensgezinswoningen zijn in deze wijken overigens wel ver boven de twee ton.



Lunetten is qua voorzieningen ook okee, en is mooi aangelegd in het groen, maar ik vind de jaren-tachtig bouw erg lelijk en sfeerloos. Maar de mensen die ik er ken, wonen er met plezier.



Rivierenwijk is ook leuk, wat stadser dan de eerder genoemde wijken. Hier moet je wel goed kijken in welke straat je komt, er zitten goede en slechte stukken tussen. Veel van de oude stukken zijn leuk, maar ook het nieuwbouwgebied rond de Veilinghavenkade.



Ach, in Utrecht zijn zo veel leuke buurten, er is vast iets van je gading bij... alleen zou ik me met een budget van twee ton niet op een huis richten, maar op een appartement.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ivetje schreef op 09 juli 2013 @ 09:06:

[...]



Er zit geen wastafel in de badkamer en voor zover ik kan zien ook niet in de slaapkamer. Moet je dan je tanden gaan staan poetsen in je keuken?Een wastafel is zo opgehangen, dat is echt niet veel werk.
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 08 juli 2013 @ 11:15:

Er staat in Tolsteeg een leuk appartement te koop aan de Toermalijnlaan 30, zie funda!Haha, kennen wij elkaar? Dat huis is van vrienden van mij. Leuk huis inderdaad! En een prima prijs. Zijn ook al wel wat kijkers op geweest, hoorde ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist een huis gekocht (met hetzelfde budget)

Vogelenbuurt is erg prijzig. Transwijk zou ik niet doen, maar ik ben nogal verslaafd aan de stad en vind het te ver fietsen.



Ik heb veel gekeken in Lombok en Nieuw-Engeland maar uiteindelijk een opknapper gekocht aan de andere kant van de stad. Echt om de hoek van het centrum en met een hypotheek onder de 2 ton heb ik zometeen een helemaal opgeknapt huis met megatuin. 2 kleine kamertjes en een mega woonkamer.



Wat ik zou doen: fiets huren en rondkijken. Gewoon 'voelen' wat leuk is. Ik vind Lunetten bv niets. Tolsteeg wel ok. Bij de rijnlaan ook, maar tot op zekere hoogte. Wat ik wel weer leuk vind is de nieuwbouw bij Parkhaven. (heet dat zo? Het haventje bij de Croeselaan).

Maar iedereen heeft andere eisen. Ik wilde perse een tuin, vlakbij het centrum wonen maar ook snel op de snelweg zitten (en dan het liefst de a27 of de a12).
Alle reacties Link kopieren
Ah nee veilinghaven, ik zag dat Schabolleke het ook al noemde
Alle reacties Link kopieren
Overvecht is voor alleenstaande vrouwen prima, Kanaleneiland niet.



Binnen Overvecht zijn er wel grote verschillen. Over het algemeen is Overvecht-Noord beter dan Overvecht-Zuid.
Alle reacties Link kopieren
De noordkant van Tuindorp, daar liggen veel appartementencomplexen met leuke startersappartementen. Ongeveer ten hoogtezon winkelcentrum de gaard.

Ideaal ook want ongeveer 5 min lopen richting station overvecht.

Zelf 3 jaar in Tuindorp gewoond, heerlijke wijk.
Alle reacties Link kopieren
Bij de Belastingdienst en rechtbank in die buurt zijn van die appartementen met gezamenlijke binnentuin, als je daar een benedenwoning hebt, heb je ook nog vaak een eigen stuk tuin en sommige bovenwoningen een daktuin/terras. Stad (Oude Gracht/ Twijnstraat) en station op loopafstand..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Als ik je wensen lees, dan lijkt het of je het over mijn huis hebt. Ons huis staat nog niet te koop maar willen dit wel binnenkort gaan doen. Huis staat in Pijlsweerd, 5 minuten fietsen van de binnenstad en het centraal station. Leuk buurtje, veel yuppen, jonge gezinnen en enkele oude Utrechters en alles wat je nodig hebt zit om de hoek.

Het huis heeft een ruime woonkamer en keuken, op de eerste etage zitten 2 slaapkamers en daarboven nog een zolder. We hebben ook een tuintje op het westen. Huis ziet er netjes uit, absoluut geen opknapper. Verkoopprijs zal net wat boven de 2 ton liggen. Wij willen als gezin de stad uit...
Alle reacties Link kopieren
Elke wijk heeft leuke en minder leuke stukken. Zelf heb ik mij nooit onveilig gevoeld in Kanaleneiland of Overvecht. Zeker in Overvecht vlakbij winkelcentrum en station is prima te doen. In Overvecht gaan de meeste hoge/lelijke flats ook tegen de vlakte en worden vervangen. De kant van de autoboulevard is wat minder qua veiligheid trouwens.

Mij persoonlijk spreken Lombok en Lunetten mij totaal niet aan. Maar zoals gezegd, dat is persoonlijk.



Pak gewoon de fiets en ga rond fietsen in Utrecht en kijk welke buurten je aanspreken.



Zelf woon ik overigens in de Schildersbuurt, vlakbij Oudwijk en Rijnsweerd.
Alle reacties Link kopieren
Enigszins offtopic. Maar ik wil over een jaar gaan huren in Utrecht. Ik zie regelmatig op het oog aardige appartementen aan de Chilidreef, Acapulcodreef e.o.. Wel aan de rand van de stad, maar je fietst zo het groen in, richting de Vecht. Is die buurt te doen qua veiligheid?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij valt dat gedeelte wel mee. Wel zit er een woonwagenkamp op de Orinocodreef, dat is echt foute boel, zorg dat je niet daar vlakbij komt te zitten. En de Mexicodreef heb ik ook wel vaak in negatieve context gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom zelf van Tuindorp ( ouders ) en ik woon nu in Bilthoven.

( werk ook nog in Tuindorp ). Leuke buurt, maar oud tuindorp is wel veel kak. Iedereen let op elkaar en heeft commentaar op die en geen. Het witte dorp zoals ze het noemen, een wijkje met witte huizen in Tuindorp is veel 'normaler'



Overvecht en Kanaleneiland zou ik never nooit willen wonen.

Zeker geen koophuis!



Tuindorp, Tuinwijk, Voordorp is heel leuk wonen!

Maar best prijzig!



De Bilt en Bilthoven zijn een hele goede optie!

Goedkoper dan Tuindorp e.d maar wel groen, 'veilig', winkels, scholen enz enz. Aardige mensen en rustig.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Over het algemeen worden de wijken rondom het centrum en in Oost als 'goed' gezien, de buitenwijken als Overvecht en Kanaleneiland als minder. Hoograven is 'n beetje afhankelijk van welk deel, Lunetten is wel veilig maar ook wat saai, Lombok is leuk. Wittevrouwen is populair en relatief duur. Als je iets buiten de populaire wijken (Centrum, Wittevrouwen, Vogelenbuurt) zoekt, heb je meer kans op iets dat leuk & betaalbaar is.



Heb je dit al bekeken?

http://www.kareldoormanlaan.com

Mooie locatie en betaalbaar!

Kleine huisjes in Oudwijk zijn ook nog wel binnen jouw budget, Koningsweg staan regelmatig betaalbare huisjes te koop, Rivierenwijk en omgeving Croeslaan is volgens mij upcoming.



Succes met zoeken. Utrecht is echt leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven