Wonen zoals het hoort

29-05-2008 16:41 473 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier op de wonenpijlert lezen we natuurlijk allemaal de woonbladen. Laten we eens kijken of we goed genoeg weten hoe je hip moet wonen.

Om te beginnen heb je geen keuken om alleen maar te koken, maar een zgn. leefkeuken. In deze keuken (strak met betonnen aanrechtblad) staat een kookeiland, "zodat je niet met je rug naar je gasten staat als je aan het koken bent". Je hebt namelijk regelmatig vrienden over de vloer die blijven eten (let op: alleen vrienden, nooit schoonouders of oma’s ofzo).

En terwijl je vrienden, gezeten op eames-stoelen aan de lange tafel die ooit een andere bestemming had in een oud pand, zich vergapen aan de zelfgemaakte placemats en tafeldecoraties, sta jij een eenvoudige maar heerlijke maaltijd te koken op je rvs zespitsfornuis met behulp van de restaurantspoelkraan, de quooker en de Amerikaanse ijskast.

Heb je plantenborders in je tuin en houd je van een beetje natuur bij je huis? Dat doe je dan helemaal fout! In een moderne tuin wordt niet getuinierd maar geloungd (spreek uit: gelaunzsjt). Wat daar precies onder wordt verstaan word je geacht gewoon te weten, maar je doet het in ieder geval op peperduur kolossaal meubilair "die in een zithoek niet zou misstaan" op je natuurstenen terras. Omdat het in Nederland driekwart van het jaar geen lekker weer is om buiten te zitten, hebben we de helft van de tuin overdekt met een stijlvol afdak of we bouwen een veranda. Zo kunnen we ook als het regent gezellig onder het afdak zitten koukleumen. Wat daar precies de fun van is doet er niet toe; het is hip dus we doen het. Dus sleep je vrienden naar buiten, voorzie ze van warme chocolademelk en een woonplaid, steek de buitenhaard aan en lounge je suf.

Een moderne tuin is ook niet compleet zonder buitenkeuken. Alleen maar bbq-en is helemaal passé. Onder je afdak hoort een complete keuken, dus sleep je je hele hebben-en-houwen naar buiten en verplaats je je gasten naar de Piet Hein Eektafel met steigerhouten bankjes. Vervolgens doe je daar precies hetzelfde wat je in je leefkeuken doet. Omdat je vrienden ook allemaal een afdak en een leefkeuken hebben, zijn je dagen aardig gevuld.

Er komt heel wat kijken bij hip wonen. Zie ik nog iets over het hoofd?
Ik vind hier dingen van.
[quote]eleonora schreef op 30 mei 2008 @ 21:54:

[...]

Gunst poes, ik dacht wat aan girl-bonding te doen maar ik krijg meteen een koude (extra brede bioregenwater)douche over me heen!

Stiekem vind ik je wel lief hoor.

Deze is voor jou om het goed te maken. Een echte Maleisische margriet, biologisch geteeld en ecologisch 100% verantwoord, helaas wel met het vliegtuig hier afgeleverd. (Je kunt nu eenmaal niet alles hebben).
O dank je wel zeg, de Maleisische Margriet, die begint volgens mij net hip te raken!
De badkamer heet bij ons de natte groep en je zit te poepen met uitzicht op de koloniale buitenkeuken (one way vision, wel wat duurder en speciaal bestellen bij CSI maargoed). Met grill en kookplaten en een wijnkoelkastje.

Zo nodigen wij entertainen wij tegenwoordig elk weekend al onze vrie connecties met zelfgegrilde tilapia in koreandersaus.
quote:eleonora schreef op 31 mei 2008 @ 03:41:

O dank je wel zeg, de Maleisische Margriet, die begint volgens mij net hip te raken!Jeez Leo wat doe jij om tien over half vier uit je bed????
Hallo allemaal, hier Ma Flodder......
Bah....wie begon er hier over Blokkerganzen?? Ben er snel doorheen gescrolld...kon er niet naar kijken daar ik nogal visueel ben ingesteld en de krengen meteen de balans in mijn interieur zag verstoren op mijn vensterbank.

En oh Eleonora: de holistische lifestyle coach heeft over 3 maanden nog een gaatje voor je vrij dusssss als je nog interesse hebt??
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:quattro35 schreef op 30 mei 2008 @ 21:48:

Mijn nieuwe badkamer:

(Ik zit graag op de plee in de zon

[afbeelding]Mooi zeg die wellness zen ruimte....zo willen wij hem ook ergens volgend jaar als de nieuwe keuken klaar is.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Mijn kookeiland staat tegen de muur, is dat ook goed?
quote:Juf_achterbak schreef op 31 mei 2008 @ 18:19:

Mijn kookeiland staat tegen de muur, is dat ook goed?een kookschiereiland zou best de volgende trend kunnen worden, Watch de trendwatchers zou ik zeggen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik denk dat de kookeilandengroep het helemaal gaat worden in 2009.
Ik vind hier dingen van.
Zo, wij hebben vandaag een klimwand laten aanleggen tegen de achtergevel aan. Helemaal 2009 alvast. Gewoon een stukje klimmen voor het slapengaan en harstikke handig voor als je je sleutels vergeten bent.
quote:Juf_achterbak schreef op 31 mei 2008 @ 18:19:

Mijn kookeiland staat tegen de muur, is dat ook goed?Als je die muur weg laat halen is er geen vuiltje aan de lucht.....
quote:sprokkelientje schreef op 31 mei 2008 @ 17:42:

En oh Eleonora: de holistische lifestyle coach heeft over 3 maanden nog een gaatje voor je vrij dusssss als je nog interesse hebt??Graag, boek me maar meteen in voor iedere week na baby-djembéles.
Klein stilistisch drama.... boven mijn strak beton gerande vijver met grijs geblade plantenrand vliegen ineens gekleurde libelles!

Vreselijk!!!!

En als ze het nou nog een beetje zouden coordineren, maar nee hoor! Paars, groen en zelfs een roodachtige; dat fladdert daar allemaal maar hups door elkaar.

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Echt waar, die paarse libelle op mijn barset. Ik gruwel nog als ik me dat vreselijke beeld weer voor de geest haal...
quote:eleonora schreef op 31 mei 2008 @ 19:10:

Zo, wij hebben vandaag een klimwand laten aanleggen tegen de achtergevel aan. Helemaal 2009 alvast. Gewoon een stukje klimmen voor het slapengaan en harstikke handig voor als je je sleutels vergeten bent.

Maar hoe combineer je dat dan met al die grote ramen aan de achterkant? Bedoel je niet de zijmuur? Het klinkt wel heel hip. Wij gebruiken altijd de wisteria om in te klimmen, maar t.o.v. een strakke klimwand is dat wel wat primitief.

Ik heb vandaag besloten: ik moet ook in zo'n woonblad. Het is gewoon om je dood te schamen dat ons interieur er nog niet in gestaan heeft. Dus zoek ik een origineel onderwerp, want met een buitenkeuken, buitendouche, buitenloungeplek of Finse zweethut kan ik natuurlijk niet aankomen. Welke binnenactiviteit kan ik nog naar buiten overhevelen? Of misschien moet ik wel de andere kant op denken: een binnentuin, gras in de hal zoiets?
Ik vind hier dingen van.
quote:Silmarillionreturns schreef op 31 mei 2008 @ 19:46:

Klein stilistisch drama.... boven mijn strak beton gerande vijver met grijs geblade plantenrand vliegen ineens gekleurde libelles!

Vreselijk!!!!

En als ze het nou nog een beetje zouden coordineren, maar nee hoor! Paars, groen en zelfs een roodachtige; dat fladdert daar allemaal maar hups door elkaar.

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Echt waar, die paarse libelle op mijn barset. Ik gruwel nog als ik me dat vreselijke beeld weer voor de geest haal...Daar heb je vast een apparaatje voor dat ultrasone geluiden produceert die alleen libelles kunnen horen. Erg hè, beesten in je tuin. Een tuin moet net zo smetteloos zijn als binnen. Vogels mogen dan weer wel, maar daar kopen we vogelvoer voor. Libelles eten ze maar ergens anders.
Ik vind hier dingen van.
quote:eleonora schreef op 31 mei 2008 @ 19:10:

Klimwand, die heb ik dus ook.!

Ik hoef de rest van het topic niet eens meer te lezen denk ik, ik ben gewoon UeberHip!
quote:korenwolf schreef op 31 mei 2008 @ 21:50:

[...]

Klimwand, die heb ik dus ook.!

Ik hoef de rest van het topic niet eens meer te lezen denk ik, ik ben gewoon UeberHip!Pffffffffffff kapsones....
quote:Sabeltandcavia schreef op 31 mei 2008 @ 19:50:

[...]

Maar hoe combineer je dat dan met al die grote ramen aan de achterkant? Bedoel je niet de zijmuur? Het klinkt wel heel hip. Wij gebruiken altijd de wisteria om in te klimmen, maar t.o.v. een strakke klimwand is dat wel wat primitief.

Ik heb vandaag besloten: ik moet ook in zo'n woonblad. Het is gewoon om je dood te schamen dat ons interieur er nog niet in gestaan heeft. Dus zoek ik een origineel onderwerp, want met een buitenkeuken, buitendouche, buitenloungeplek of Finse zweethut kan ik natuurlijk niet aankomen. Welke binnenactiviteit kan ik nog naar buiten overhevelen? Of misschien moet ik wel de andere kant op denken: een binnentuin, gras in de hal zoiets?

O, jij bent al een tijdje niet meer bij mij thuis geweest zie ik al. Nee joh, de achterkant van ons huis is helemaal dicht hoor. Licht komt nu van boven, van lichtkoepels in het plafond. Ja, het kostte me mijn rieten dak maar riet kan al lang niet meer, dus dat had er vroeg of laat toch wel aan moeten geloven. Of je moet weer twintig jaar gaan zitten wachten tot iets terugkomt in de woontrend. Ik kan wel dood zijn tegen die tijd!

Dingen die ik altijd binnen deed en nu buiten;

* keramieken doe ik op de patio

* mozaïeken de ik op het rondeel

* sodoku's doe ik in de boomhut

* gamen doe ik op de trampoline

* seks heb ik alleen nog maar in mijn zwemvijver
.
quote:lindy schreef op 31 mei 2008 @ 22:49:

Het valt me altijd op dat mensen met de meest luxueuze keukens vaak voor geen meter kunnen koken, of er gewoon te lui voor zijn. Best triest, vind ik dat.

uurlijk kun je t beste een luxe keuken hebben als je niet kookt, dan blijft hij tenminste mooi,

want n beetje behoorlijk personeel om te poetsen is zo moeilijk te vinden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Lindy, in zo n mooie keuken ga je natuurlijk niet zelf staan koken. Het idee zeg. Daar LAAT je koken door de thuistraiteur.
Ik stoom en magnetroneer anders heel wat klaar hoor in mijn designer, industrial kitchen. Natuurlijk gebruik ik de AGA niet. Dat zou toch doodzonde zijn!

Gelukkig hebben ze bij Albert Heijn 'koken voor debielen' waarbij je uit 4 handig ingedeelde categorieën een produkt kunt kiezen, dat verwarm je en gooi je door elkaar en klaar.
quote:eleonora schreef op 01 juni 2008 @ 10:18:

Gelukkig hebben ze bij Albert Heijn 'koken voor debielen' waarbij je uit 4 handig ingedeelde categorieën een produkt kunt kiezen, dat verwarm je en gooi je door elkaar en klaar.Bij de Albert Heijn? Je komt er toch niet zelf? Je bedoelt toch dat je personal shopper het daar koopt?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven