Woning

21-03-2010 20:12 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben 19 jaar en zou graag op mezelf willen. Ik sta pas 1,5 jaar ingeschreven, ik kom dus niet in aanmerking voor een huurhuis. Ik heb gehoord dat je via Makelaars huisjes voor 1-2 jaar kan huren, heeft iemand tips?
Huizen die je via makelaars huurt zijn doorgaans niet te betalen voor een 19-jarige.

Wat is er mis met op kamers gaan?
Da's duur huren meis, Succes!!
Aliquando et insanire lucundum est
Da's inderdaad over het algemeen erg duur huren!

Probeer anders anti-kraakpanden zodat je ruimte hebt. En anders wordt het een kamer huren.

Ik weet niet hoeveel geld je per maand te besteden hebt, maar is het echt nodig om op jezelf te gaan wonen?
Of misschien met twee vriendinnen een appartement van de makelaar huren. Dan ben je per persoon aan huurlasten misschien maar 500 euro per maand kwijt.
x
Sorry, 4.
Joh, ga lekker en kamer huren. Is nog gezellig ook.
Ik heb vernomen dat het inderdaad duur is 500 - 600 per maand, vandaar dat ik om tips vraag. Wie weet is het ergens goedkoper. Ik kan 450,- missen.
Daar ga je niet in de particuliere sector een huis voor huren, althans niet in de grote steden. Vergeet ook niet de gemeentelijke lasten (al gauw 50 euro per maand) en de energiekosten (al gauw 100 euro per maand).

Nogmaals mijn vraag: wat is er mis met een kamer huren?
Goed je netwerk gebruiken, en internet inschakelen, in supermarkten briefjes ophangen, etc.
Voor ¤ 450,- kun je denk ik wel ergens een kamer vinden.
quote:sylmontero schreef op 21 maart 2010 @ 20:43:

Ik heb vernomen dat het inderdaad duur is 500 - 600 per maand, vandaar dat ik om tips vraag. Wie weet is het ergens goedkoper. Ik kan 450,- missen.Met 600 redt je het nog niet ben ik bang. Voor 450,- zou je moeten kijken naar kamers en studio's.
Er zijn verschillende makelaars die ook anti-kraak verhuren. Dat is erg goedkoop, maar je hebt wel het nadeel dat je 2 weken van tevoren te horen kunt krijgen dat je eruit moet. Mocht je dat gaan doen, kijk dan goed na of er in je contract staat of ze ook verplicht zijn andere woonruimte voor je te zoeken. Ik weet wel dat er in Alphen aan den rijn anti-kraak gehuurd kan worden, vlak naast station.

Je kunt inderdaad ook een kamer huren o.i.d. Veel studentensteden zijn echter heel erg duur. Schrijf je in op kamernet.nl daar kun je heel erg veel vinden!

Iig heel erg veel succes!
Ik heb het thuis niet slecht, maar ik vind het fijn om alleen in een huis te wonen! Ik wil daarom niet op kamers. Ik denk dat ik nog 2 jaartjes doorspaar en dan verder ga kijken;)
Niet op kamers gaan kan ik heel goed begrijpen, ik vond het ook een 'vies' idee om de douche te moeten delen. Heb het dan ook nooit gedaan.

Je kunt je zoekterrein vergroten door in meer plaatsen tegelijk te kijken. Dan schrijf je je in bij meerdere woningbouwverenigingen. Antikraak is idd ook een prima optie als je geen huisdieren meeneemt.

Zelf had ik in eindhoven in 3 maanden (heus waar... ) een eigen huisje gevonden. Ok het was in een slechte buurt, maar het kan dus wel. Ligt ook wel een btje aan hoe de woningbouw werkt, bij deze (en ik weet eerlijk gezegd even niet meer welke het was) kon je online aangeven in wat voor buurten/omgevingen je zou willen wonen, en voor ik het wist kreeg ik een brief om te gaan kijken bij een huisje.

Maar 19 is vroeg, wacht idd rustig nog een jaartje af, kijk daarbij wel goed om je heen, en wie weet joh.
sorry voor topic verpesten...maar hoe pak je dat aan dan, huren via een makelaar?
met 1.5 jaar ingeschreven staan is het idd moeilijk, maar niet onmogelijk. gewoon blijven proberen en niet te kieskeurig zijn. je zou geluk kunnen hebben.
quote:nazife schreef op 21 maart 2010 @ 21:24:

sorry voor topic verpesten...maar hoe pak je dat aan dan, huren via een makelaar?

bel een makelaar?

of kijk eens op funda?
Wij hebben ons huis ook van funda Daar staan veel huurhuizen via makelaar. Alleen betaal je wel de hoofdprijs helaas.
Of zoek eens op marktplaats. Of een studio betaalbaar is ligt natuurlijk ook aan de plaats/stad/dorp waar je zoekt.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
zoek een kamer 1

zoek een kamer 2

zoek een kamer 3

zoek een kamer 4

zoek een kamer 5

zoek een kamer 6

zoek een kamer 7

huurwoningen vanaf 300 euro

huurwoningen 2

huurwoningen 3

Anti kraak

antikraak2

antikraak3

antikraak4

antikraak5

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven