woningruil
donderdag 1 december 2011 om 09:59
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar mijn tante doet dit al jaren met haar gezin en het bevalt hen super goed! Ze hebben ieder jaar weer een fijne vakantie voor heel weinig geld! Ik moet wel zeggen dat hun eigen huis ook echt mooi is en op een gewilde locatie staat, dus ze kunnen altijd goede ruilen maken, dat scheelt. En het is daar altijd zo opgeruimd en schoon dat ze ook daar niet veel extra tijd in hoeven te stoppen (behalve wat persoonlijke spullen wegruimen.)
donderdag 1 december 2011 om 10:02
Bedoel je ook wat ailien schrift (dus voor de vakantie)? of bedoel je echte woningruil?
Met woningruil heb ik zelf wel ervaring, zo ben ik ook aan mijn huidige woning gekomen.
Het is een hoop geregel, maar dan heb je ook wat.
Let op dat :
*Je de andere woning in de huidige staat over moet nemen.
*Je in één dag moet verhuizen, de ander moet namelijk ook verhuizen.
* Vaak mensen op het laatste nippertje afhaken..
Met woningruil heb ik zelf wel ervaring, zo ben ik ook aan mijn huidige woning gekomen.
Het is een hoop geregel, maar dan heb je ook wat.
Let op dat :
*Je de andere woning in de huidige staat over moet nemen.
*Je in één dag moet verhuizen, de ander moet namelijk ook verhuizen.
* Vaak mensen op het laatste nippertje afhaken..
donderdag 1 december 2011 om 10:15
donderdag 1 december 2011 om 11:11
Yep, zo ben ik aan mijn huidige woning gekomen.
Goede ervaring gehad. Verhuizing wel door bedrijf laten doen, omdat je idd op dezelfde dag over moet.
Ik had een groter huis, dus de andere mensen mochten van mij alvast voor de dag de zolder volstouwen ( zij deden het zonder verhuisbedrijf) en hier en daar al wat meubels plaatsen.
Goed plannen, goed overleggen. Dat zijn belangrijke dingen.
Heb je meer vragen, gooi ze er maar uit!
Goede ervaring gehad. Verhuizing wel door bedrijf laten doen, omdat je idd op dezelfde dag over moet.
Ik had een groter huis, dus de andere mensen mochten van mij alvast voor de dag de zolder volstouwen ( zij deden het zonder verhuisbedrijf) en hier en daar al wat meubels plaatsen.
Goed plannen, goed overleggen. Dat zijn belangrijke dingen.
Heb je meer vragen, gooi ze er maar uit!
donderdag 1 december 2011 om 12:39
de belangrijkste dingen heb ik geinformeerd bij mijn woningstichting , alles alle gegevens gewoon in orde zijn , nemen ze de woningruil in behandeling en idem bij de andere woningstichting. Maar hoe lang gaat over zo´n woningruil heen , bedoel is er een bepaald termijn of gaat het heel snel nadat de schriftelijke verklaring(en) bij de woningstichting binnen zijn?
Ik kan als het rond is al veel in een loods kwijt , zodat ik in 1 dag over zou kunnen, maar is dat regel binnen 1 dag ? beide partijen verhuizen?
Ik kan als het rond is al veel in een loods kwijt , zodat ik in 1 dag over zou kunnen, maar is dat regel binnen 1 dag ? beide partijen verhuizen?
donderdag 1 december 2011 om 20:26
In de meeste gevallen zal het inderdaad in 1 dag overhuizen zijn. Maar als 1 van beide partijen een andere oplossing heeft zoals een loods (en een andere overnachtingsplek), dan is het anders als je het samen overeen kan komen.
De andere partij zal 's avonds in jouw huis willen slapen en dan moet jij er weg zijn.
Let vooral goed op de staat van de woning. Dat je bijvoorbeeld een nette woning achterlaat en daarvoor in de plaats een uitgeleefde woning krijgt.
Nadeel is natuurlijk ook dat je vooraf geen kluswerkzaamheden kunt doen. Dat moet allemaal als je de spullen al in de woning hebt staan.
De andere partij zal 's avonds in jouw huis willen slapen en dan moet jij er weg zijn.
Let vooral goed op de staat van de woning. Dat je bijvoorbeeld een nette woning achterlaat en daarvoor in de plaats een uitgeleefde woning krijgt.
Nadeel is natuurlijk ook dat je vooraf geen kluswerkzaamheden kunt doen. Dat moet allemaal als je de spullen al in de woning hebt staan.
donderdag 1 december 2011 om 20:30
En... als je de financiele middelen hebt: huur een verhuizer in. Wij zijn vorige week verhuisd en hebben dat ook gedaan. Alleen voor de meubels in ons geval. Het was echt heerlijk, Ze begonnen om 8.00 uur en om 14.00 uur stond alles weer gemonteerd in het nieuwe huis. Ik hoefde alleen nog maar de bedden op te maken en we konden al weer slapen.
vrijdag 2 december 2011 om 08:45
bedankt voor de informatie , ik ga 12 december bij hun de woning bekijken , ben wel heel benieuwd , maar denk al zou de woning uitgeleeft zijn, dat ik hem toch neem, reden: I want a whole new start with my kids .... en dit is enige mogelijkheid om versneld naar de stad te gaan. anders moet ik nog 2 jaar wachten .... verhuizen zal geen probleem worden , ben alleen benieuwd hoelang er over zo'n woningruil heengaat voordat de ruil plaatsvind...
zaterdag 3 december 2011 om 06:03
Ik denk dat dat bij mij een week of 3 was, vanaf t moment dat we de aanvraag hebben gedaan. We moesten beiden loonstrookjes en een huurdersverkaring ( zeg maar van ' goed gedrag' ) overleggen.
Bij mij werd het in eerste instantie afgewezen, omdat ze blijkbaar ineens het huis waar ik in woonde in de verkoop wilden doen. Ik had echter zwaarwegende redenen om te verhuizen, en na uitleg over mijn omstandigheden en reden van de woningruil ( manterzorg) werd het alsnog goed gekeurd. Man, wat was ik blij!!! Had het compleet NIET naar mijn zin waar ik woonde, en wilde ook gewoon terug naar mijn geboorteplaats met familie en vrienden.
Hou je ons op de hoogte?! Succes! Ben benieuwd hoe het huis is waar je gaat kijken.
Bij mij werd het in eerste instantie afgewezen, omdat ze blijkbaar ineens het huis waar ik in woonde in de verkoop wilden doen. Ik had echter zwaarwegende redenen om te verhuizen, en na uitleg over mijn omstandigheden en reden van de woningruil ( manterzorg) werd het alsnog goed gekeurd. Man, wat was ik blij!!! Had het compleet NIET naar mijn zin waar ik woonde, en wilde ook gewoon terug naar mijn geboorteplaats met familie en vrienden.
Hou je ons op de hoogte?! Succes! Ben benieuwd hoe het huis is waar je gaat kijken.
zaterdag 3 december 2011 om 08:23
hoi danayla ,
jeetje dat is nog eens snel gegaan , het gaat mij net zo (niet om de mantelzorg maar ex ) ik wil gewoon een nieuwe start maken en ga dus ook terug naar mijn geboorteplaats , waar ik mijn broers heb. Ik vind het best spannend om die stap te maken met de kinderen, probeer ervan uit te gaan dat het niet doorgaat kan het niet tegenvallen , maar stiekem kruipen de dagen toch wel langzaam voorbij....... op naar de 12e
jeetje dat is nog eens snel gegaan , het gaat mij net zo (niet om de mantelzorg maar ex ) ik wil gewoon een nieuwe start maken en ga dus ook terug naar mijn geboorteplaats , waar ik mijn broers heb. Ik vind het best spannend om die stap te maken met de kinderen, probeer ervan uit te gaan dat het niet doorgaat kan het niet tegenvallen , maar stiekem kruipen de dagen toch wel langzaam voorbij....... op naar de 12e
zaterdag 3 december 2011 om 20:24
zaterdag 17 december 2011 om 10:14
helaas is het niet doorgegaan , kreeg van het weekend mail van hun dat de woningruil "voorlopig" niet door kon gaan , mocht er in de toekomst wel wat veranderen dan zouden ze met mij contact opnemen. zo vreemd , dus heb hun teruggemaild wat de reden ervan was , omdat zij zo snel mogelijk dan alles rond wilden hebben, had ik het niet verwacht. Maar helaas geen reactie meer gekregen , dus terug bij af
groetjes new life
groetjes new life
zondag 18 december 2011 om 06:47
Jee, dat is echt balen, Newlife!!!
Vanaf dat wij de woningruil aanvroegen tot de daadwerkelijke verhuizing, daar ging een paar maanden overheen. Dit omdat dat handiger was ivm switchen van scholen ( in de vakantie) van de kinderen.
Ik had het ook weleens benauwd... Zo van ' Stel dat ze zich nu ineens terug trekken' . Gelukkig niet gebeurd.
Ik heb deze woningruil gevonden via de stie www.woningruil.nl . Ik geloof dat alle woningbouwcooperaties hier naar verwijzen. Kan je gratis een advertentie op zetten met foto's en je kan natuurlijk ook zelf zoeken. Na een paar maanden kreeg ik een reactie, wat me erg meeviel! Het huis waar ik woonde was echt schitterend ( ook nog compleet verbouwd door vorige bewoners), maar lag ik een godvergeten gat zonder winkels of wat. Ik weet dat veel mensen daar niet willen wonen, maar je hoeft maar die ene te treffen die het wel wil!
Heb je een mooi ' ruilhuis' ? In een populaire buurt/ plaats? Dan heb je echt wel kans op die site!
Je zou ook een advertentie kunnen plaatsen in het lokale krantje van de plaats waar je wil wonen. Kost mss een paar Euro, maar veel mensen lezen het!
Laat het niet af hangen van die ene lui die ineens zonder opgaaf van reden terug trekken!
Vanaf dat wij de woningruil aanvroegen tot de daadwerkelijke verhuizing, daar ging een paar maanden overheen. Dit omdat dat handiger was ivm switchen van scholen ( in de vakantie) van de kinderen.
Ik had het ook weleens benauwd... Zo van ' Stel dat ze zich nu ineens terug trekken' . Gelukkig niet gebeurd.
Ik heb deze woningruil gevonden via de stie www.woningruil.nl . Ik geloof dat alle woningbouwcooperaties hier naar verwijzen. Kan je gratis een advertentie op zetten met foto's en je kan natuurlijk ook zelf zoeken. Na een paar maanden kreeg ik een reactie, wat me erg meeviel! Het huis waar ik woonde was echt schitterend ( ook nog compleet verbouwd door vorige bewoners), maar lag ik een godvergeten gat zonder winkels of wat. Ik weet dat veel mensen daar niet willen wonen, maar je hoeft maar die ene te treffen die het wel wil!
Heb je een mooi ' ruilhuis' ? In een populaire buurt/ plaats? Dan heb je echt wel kans op die site!
Je zou ook een advertentie kunnen plaatsen in het lokale krantje van de plaats waar je wil wonen. Kost mss een paar Euro, maar veel mensen lezen het!
Laat het niet af hangen van die ene lui die ineens zonder opgaaf van reden terug trekken!