Woonkamer en keuken aparte verdieping

14-11-2015 09:23 68 berichten
Wij zijn al lang op zoek naar een huis. Er staat een prachtig huis op Funda. Binnenstad, oud pand, mooi opgeknapt, klassiek en sfeervol. Er zit zelfs een garage bij! Alleen de indeling is een beetje raar.

Het is een smal, hoog pand. Beneden een kantoorruimte met keukenblok. Op de 1e een woonkeuken. Op de 2e een woonkamer. Op de 3e twee slaapkamers en badkamer. En daarboven nog een slaapkamer en bergzolder.



Er zit een klein tuintje bij, maar dat is dus vanuit het kantoor bereikbaar. En als je in de woonkamer zit en je wil wat drinken, moet je dus een trap af. Niet echt handig hè? Of zou dat wennen? Iemand die ook de woonkamer en keuken op verschillende verdiepingen heeft?
Aan de achterkant zitten niet meteen huizen, daar is een soort binnenpleintje. Aan de zijkant kijkt het huis over de gracht. De tuin is 5x5 ofzo en er is ook een dakterras, maar dan heb je hetzelfde probleem met trappen lopen. De kinderen kunnen op het pleintje spelen. Daar zie je altijd kinderen spelen. Ze zitten dan ook niet tussen de winkelende mensen ofzo. Het is een soort van doodlopend straatje.
Een bar is inderdaad wel een optie. Ik ga eens googlen voor inspiratie.

Ik bel maandag de makelaar in ieder geval voor een bezichtiging.

We zijn allebei eind 30 trouwens en nog mobiel, maar maak me inderdaad wel zorgen over 'wat als'. Als we het huis ook niet makkelijk weer verkopen door de gekke indeling hebben we dan wel een probleem. Zijn wel rechte trappen, dus een traplift kan altijd nog.
quote:redbuIIetje schreef op 14 november 2015 @ 11:15:

Wat raar dat mensen een keuken verkiezen boven 'n woonkamer. Je wil toch lekker onderuit kunnen hangen op 'n bank ipv op ongemakkelijke stoelen aan 'n tafel te moeten zitten?Wat raar dat jij meteen denkt dat wij ongemakkelijk eetkamerstoelen hebben. Wij hebben heerlijk zittende stoelen waardoor je uren aan tafel kunt zitten. Heerlijk natafelen met vrienden na een etentje, kopje koffie en daarna nog een afzakkertje in de woonkamer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bianca2612 schreef op 14 november 2015 @ 14:06:

[...]





Wat raar dat jij meteen denkt dat wij ongemakkelijk eetkamerstoelen hebben. Wij hebben heerlijk zittende stoelen waardoor je uren aan tafel kunt zitten. Heerlijk natafelen met vrienden na een etentje, kopje koffie en daarna nog een afzakkertje in de woonkamer.Hoe gemakkelijk 'n stoel ook zit, hangen/liggen op een bank vind ik persoonlijk comfortabeler.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een huis gehad met keuken en woonkamer op andere verdieping. We aten wel op dezelfde verdieping als de keuken. Ik vond het helemaal niks. Is ook nooit gaan wennen, ook niet bij man. Na drie jaar verhuisd.

Het was ook vaak een rommel. Want dan at je toch iets in de living, maar had je echt geen zin meer om naar beneden te lopen en stond het er 's ochtends nog. Wij zijn sowieso niet de meest ordelijke mensen, misschien valt het beter mee als je dat wel bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Curley schreef op 14 november 2015 @ 09:54:

Wij hebben ook een huis met een aparte indeling op meerdere verdiepingen en alles went ook het traplopen. Ik ben juist erg blij met onze aparte woonkeuken en een pak drinken en wat glazen meenemen naar de woonkamer is echt geen ramp.



Wij krijgen ook veel commentaar over het zogenaamde vele traplopen, maar zelf ervaren we het totaal niet als een nadeel.Woon jij in het zelfde huis als ik?
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 14 november 2015 @ 11:09:

[...]



Beetje inventief zijn en 'n mooie bar in de woonkamer plaatsen met uiteraard koelkast en snackkast.
Ik zou het niets vinden. Voor elk glas drinken naar boven / beneden hollen.



Maar daarnaast: Wat als 1 van jullie slecht te been wordt? (Of je krijgt een kind met een handicap?)

Dan geraak je dus niet eens bij 't drinken zonder hulp.

Om over een toilet 2 verdiepen hoger of lager maar te zwijgen ...

In 't beste geval kan je dan nog een traplift installeren, maar die moet je dan wel 5 verdiepen hoog installeren.



Of wat met bezoek dat slecht te been is? Alleen al voor de living moeten die 2 à 3 verdiepen omhoog?

En dan dus ook nog een verdiep omhoog / omlaag als ze tussendoor naar 't toilet moeten?



Daarnaast lijkt het mij zowat onverkoopbaar. Weinig mensen die er echt vrijwillig voor kiezen.
Bezoek is inderdaad een puntje. Mijn oma komt nooit in mijn woonkamer :(
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een drive-in woning. De woonkamer en keuken dus op de 1ste verdieping. Ik vind het geen probleem dat het toilet niet op die verdieping zit of dat ik de boodschappen omhoog moet dragen. Mijn man heeft laats een week op krukken moeten lopen, vervelend maar niet onmogelijk.



De ruimte die het huis ons geeft is een groot voordeel net als de privacy, we hebben totaal geen inkijk en de woonkamer, pas in de winter bedachten we dat gordijnen misschien toch een goed idee zouden zijn. We hebben ook een paar mensen in de familie die slechter te been zijn, hen geven we altijd de mogelijkheid beneden zitten of toch de trap op. Meestal kiezen ze voor het laatste, het maakt dan natuurlijk voor een keer ook niet uit of het langer duurt.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonouders hebben een 'raar' ingedeeld huis; keuken en eetkamer beneden, woonkamer en 1 slaapkamer en badkamer op de eerste, nog een slaapkamer op de tweede. Daar wen je vrij snel aan; na het eten gewoon lekker natafelen in de eetkamer, en iedereen neemt wat mee naar boven als er in de woonkamer gezeten wordt.

Maar wat me een nadeel lijkt bij het huis dat jij omschrijft is dat eetkamer en keuken op verschillende verdiepingen zitten. Dat zou ik veel lastiger vinden dan woonkamer en keuken op verschillende verdiepingen.



Raar overigens dat zoveel mensen hier zo sterk reageren op 'oh een trap maar wat dan als...' Ik woon op tweehoog, geen lift. Ik kom dus niet eens mn huis binnen zonder een trap op te lopen, en dat is hier in de stad doodnormaal! Niets mis mee hoor, blijf je fit bij
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Spijker, zoals ik het lees heeft ze eetkamer en keuken op dezelfde verdieping. In haar op heeft ze het over een woonkeuken.



Maar voor de rest ben ik het wel met je eens, het houdt je fit.



Ik weet niet in welke stad het is, maar als het één van de grotere steden is, dan lijkt mij dit een luxe pand!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al gevraagd om de link naar Funda, dus nogmaals, ik zou het huis graag eens zien
Alle reacties Link kopieren
Ik woonde ooit in een huis met beneden de woonkamer en op de eerste verdieping een woonkeuken. In de praktijk zaten we vaker in de keuken dan beneden, maar met drankjes op en neer was ook prima te doen.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van me woonde eerst in 'n loft, dat was ook 2 trappen op. Maar die werd dat toch ook spuugzat, ondanks dat ze in haar eigen loft alles op dezelfde vloer had. Maar telkens met zware boodschappen die trap op moeten sjouwen is gewoon niet leuk.
Shoot first, ask questions later!
Een linkje plaats ik liever niet, i.v.m. herkenbaarheid.

Het is een woonkeuken, dus plek voor een grote eettafel. Een kookeiland met bar om aan te zitten. En de mensen die er nu wonen hebben nog een klein bankje staan, dus een klein zithoekje maken kan ook. Het is dus wel één grote ruimte. De trap zit in de keuken en komt uit in de woonkamer, dus je hoeft niet via de gang.

Wij zitten nu alleen 's avond op de bank als we tv kijken. Verder leven we in de keuken. Ook als we bezoek hebben. Maar goed, daarvoor moet je dus nog steeds een verdieping op, dus mijn oma zou echt niet op visite kunnen komen. Begin te denken dat het geen goed huis is voor ons.
Mijn tante heeft dat, ik vond het altijd heel gezellig daar. De woonkeuken en slaapkamer en de badkamer in het souterrain en de woonkamer, wc en een logeerkamertje begane grond.
Alle reacties Link kopieren
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven