Woonkamer en keukengedeelte...

23-12-2017 10:14 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn op huizenjacht en hebben een leuk huis gezien.
Leuke plek, boven groot genoeg en genoeg kamers.
Nu twijfel ik alleen over de ruimte beneden. De woonkamer en keuken zijn samen 28m2.
Zal dat wel groot genoeg zijn voor ons gezin (5 personen)?
Ik vind dat eerlijk gezegd echt krap ...
Even gezocht op woonkamer/keuken van 28 m3

Voorbeeld:
http://www.boekholdbaks.nl/nl/woning/39260

Heel groot is het niet maar het kan wel.
enn wijzigde dit bericht op 23-12-2017 10:20
6.57% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Misschien als je het heel slim indeelt, maar lijkt me echt klein.
Ik vind dat ook nogal krap.

Wij woonden jaren geleden met z'n vijven in een huis waarvan de woonkamer en keuken ongeveer net zo groot (of klein) waren. Boven hadden we genoeg slaapkamers en was er ruimte zat, maar beneden was het dus wat klein. Vanwege de benedenruimte zijn we verhuisd. De kinderen waren destijds nog klein en ik zat het echt niet gebeuren dat er drie lange puberlijven beneden zouden hangen.

Echt, een te krappe huiskamer en keuken is onprettig. Ik zou liever een ruime benedenverdieping hebben en boven wat krapper, dan andersom.
Mejuffrouwmuis schreef:
23-12-2017 10:21

Echt, een te krappe huiskamer en keuken is onprettig. Ik zou liever een ruime benedenverdieping hebben en boven wat krapper, dan andersom.
Precies.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik zou het te krap vinden.
Maar hoe kan het boven nou groter zijn dan beneden? De bovenverdieping steekt toch niet uit?

Oke je hebt ook een hal, toilet en dergelijke waar slaapkamers boven kunnen zitten maar dat kijk mij alsnog krap voor slaapkamers voor 5 personen
Wij zijn ook met vijf personen en ons vorige huis had een woonkamer van 27 m2 en dan nog een keuken apart van 7,5 m2. Beneden was het dus ook wat kleiner terwijl het boven wel drie redelijke slaapkamers had en een klein vierde slaapkamertje. De badkamer was wel klein maar vanwege alle ruimtes kreeg je boven toch een ruimer gevoel dan beneden. Een zolder en kelder was er ook dus veel spullen konden praktisch worden opgeborgen zodat de woonkamer niet vol stond.

Hoewel ik beneden best wat meer ruimte had gewild is dat zeker niet de reden dat we verhuisd zijn. De woning die we nu hebben gekocht heeft wel een ruimere woonkamer in L-vorm van ongeveer 38 m2 en de keuken is wel een aparte ruimte maar zeker niet groter dan in ons vorige huis en ook geen ruimte apart zoals een serre of tuinkamer. Ik vind dat gewoon niet zo belangrijk, hou wel van knusse en overzichtelijke ruimtes. Wat ik belangrijker vind is de buurt waar het huis staat, heeft het een leuke wat ruimere tuin en voldoende slaapkamers voor iedereen? Bovendien scheelt het ook als je genoeg bergruimte hebt zoals een garage, kelder en/of ruime zolder. Maar ik denk dat je ook moet bekijken waar je nu woont, ga je er in je nieuwe huis echt op achteruit qua ruimte? Want dan zou ik toch verder kijken, anders valt het misschien toch tegen en krijg je spijt.
Onze huiskamer is ongeveer net zo groot en wij zijn ook met zijn vijven. Wij vinden het ruim zat.
sugarmiss schreef:
23-12-2017 12:01
Maar hoe kan het boven nou groter zijn dan beneden? De bovenverdieping steekt toch niet uit?

Misschien staat er een garage naast/aan het huis en zijn daarboven ook slaapkamers.
Boven groter dan beneden? Want 4 slaapkamers en badkamer. Dan moet er beneden toch wel wat uit te breken of aan te bouwen zijn. Het ligt natuurlijk ook aan de indeling en of het wel of geen open keuken is. Maar mij klinkt het meer als woonkeuken in de oren dan en een huiskamer en een aparte keuken. Krap dus.
sugarmiss schreef:
23-12-2017 12:01

Oke je hebt ook een hal, toilet en dergelijke waar slaapkamers boven kunnen zitten maar dat kijk mij alsnog krap voor slaapkamers voor 5 personen
Je kunt toch twee verdiepingen op de benedenverdieping hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven