Wordt mijn lieve kat nog beter?

26-12-2009 10:25 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kat van een jaar of 16. Hoe oud hij precies is weet ik niet aangezien ik hem uit een asiel heb gehaald.

8 jaar geleden. Mijn man (toen nog vriend) had er geen behoefte aan maar na een heel leven met dieren trok ik het niet meer zonder.

Ik ben meerdere asiels afgeweest om mijn ideale kat te vinden.

En bij asiel nummer 5 vond ik hem....hij keek me aan, miauwde heel lelijk en hard naar me en we waren vrienden.

Hij is dik, veel te dik maar ach.

Dieetbrokjes wilde hij niet en hij krijste zo hard om eten dat zelfs de buren wakker lagen snachts. Dus zwichtte ik voor het voer dat hij lekker vond.

Iedere nacht onder de dekens in bed. Man was er niet heel blij mee maar tegen hem was geen kruid opgewassen. Hij deed gewoon wat hij leuk vond.

O wat hield ik van hem. Op vakantie miste ik hem echt en belde ik één keer per week hoe het met hem ging.

Een grote verwijdering volgde toen mijn dochter geboren werd. Alsof in mijn hart maar plaats was voor één. Ik vond de kat irritant en hield hem op afstand. Het deed me echt pijn maar ik 'kon'' niet anders.

Gelukkig kwam het allemaal weer goed.

Dochter en hij zijn grote vrienden vanaf het begin. Zij rent de drie trappen op naar ons huis als ze uit school komt om hem te zien.

Zoals het een vierjarige betaamt doet ze soms dingen met hem die niet kunnen maar hij laat zich met zijn 8,5 kilo alles welgevallen. Zo lief.

Nu lag hij al drie dagen in zijn mandje en at niet meer.

Dus gisteravond toen ik thuiskwam van het kerstgebeuren bij mijn schoonmoeder ben ik met hem naar de dierenspoedkliniek gereden. Huilend zat ik in de auto in de overtuiging dat dit het einde van mijn lieverd was.

Hij bleek hoge koorts te hebben en iig een hele heftige ontsteking in zijn mond.

Hij heeft koortsverlaging, antibiotica en pijnstilling gekregen.

Omdat hij niet eet heb ik voeding mee die ik met een spuit naar binnen moet dwingen. En iedere dag koortsverlaging geven.

De arts wist niet zeker of het door de ontsteking kwam.

Hij loopt niet, hij ligt alleen maar.....

Komt het nog goed?

Hoe lang moet het duren voor ik verbetering zie?

Pffffffffft.....dat weet hier ook niemand natuurlijk.

Ik wilde denk ik even mijn ongerustheid van me af schrijven.
Lieverd, ik denk aan je hoor....

Ik mail je terug morgen, dan ben ik er met mijn kop weer bij.

Liefs, sterkte met je poezenman!
Oei? Te vroeg gejuichd? Hoe gaat het nu? Heeft hij al weer wat gegeten?

Lekker doen hoor....het eten geven dat hij wél lekker vindt!
Ben vanochtend weer naar de dierenarts geweest.

Hij heeft een infuus gehad. Omdat zijn nieren het niet meer goed doen kan het zijn dat hij heel misselijk is en daarom moeilijk eet.

Toch heeft zij net als ik heel sterk het gevoel dat we niet meer met een zieke kat te maken hebben.

Hij ziet er beter uit en gedraagt zich ook beter.

Ik blijf hem dwangvoeren maar niet genoeg zodat hij wel honger houdt.

Hij heeft vanochtend weer een klein beetje gegeten.

Volgende week donderdag gaat hij onder narcose en wordt zijn gebit aangepakt.

Het kan ook best dat hij daarom niet eet. Dat het pijn doet in zijn mond.

Verder heb ik met de arts afgesproken het nierdieet (Als hij weer zelf genoeg eet) te willen proberen maar als hij het niet lekker vindt, hem een gezellige oude dag te gunnen en niet voor mijn genoegen zijn leven te rekken.

Ook (al vond zij dit heel voorbarig) heb ik alvast besproken dat als hij echt ziek wordt en het niet meer gaat, hij hier thuis een spuitje kan krijgen. Zodat hij niet zijn laatste uur in angst hoeft door te brengen.

Maar gelukkig is het nog niet zo ver!
Neele, dat klinkt weer ietsje beter: hoopvol het nieuwe jaar in! voor jou en alle dierenliefhebbers.
Die hele niervoedingslijn is één grote scam. Het probleem met katten is dat als ze slecht eten, ze ook vaak slecht drinken of sowieso te weinig vocht binnen krijgen. De waardes die een dierenarts expres aan kan zien als nierproblemen (licht verhoogd kreat, hoog ureum en hoog natrium), is puur als gevolg van dehydratie. En de meeste dierenartsen weten dan dondersgoed. Althans dat hoop ik. Is het zo dat je kat veel meer drinkt, en hoe zit het met plassen? Ik neem dat er bloedonderzoek is verricht? Heb de labwaarden mee naar huis gekregen?

In ieder geval veel sterkte met je diertje, verwen hem inderdaad maar een beetje en ik hoop dat die snel opknapt!
Ik heb de labwaardes wel gezien maar niet mee naar huis gevraagd.

Idd verhoogd kreat (maar wel nog acceptabel) en wel een echt verhoogd ureum.

Arts vindt overigens niet dat ik dat niervoer MOET doen hoor!

Ze hebben zelfs nu een actie bij die fabriek dat je de zak met (heel duur) voer terug mag brengen als je kat het niet eet.
Neele, ik ben blij dat het al over volgende week donderdag gaat met die ouwe dibbes. De DA vindt dus dat hij het gewoon gaat redden als ze nog een operatie overweegt. Dat is een fijn idee.

Ik heb natuurlijk niet de exacte labwaarden, maar het lijkt mij duidelijk dat je kat in ieder geval uitgedroogd is. Heeft je dierenarts dat niet gezegd? Heb je zelf een idee hoeveel je kat drinkt, en hoeveel hij plast? Wanneer moet je weer terug met hem?
Mijn kat komt net vanmorgen van het infuus af, had ook een klap op zn nieren en lever gehad maar dit kwam omdat hij amandelen had gegeten wat dus erg giftig voor katten blijkt te zijn...

Heeft jou kat niet iets verkeerds gegeten?

Hij is er nu na twee dagen infuus weer aardig boven op, ik hoop dat jou kattebeestje ook weer helemaal beter wordt!!!

Sterkte!
Hai Neele, even op je topic komen kijken.

Allereerst de beste wensen voor een mooi, gezond, en gelukkig 2010.

Voor iedereen geldt dit natuurlijk.

Maar ook voor je lieve poezenbeest, ik hoop dat 2010 voor hem goed begint.

En wat de niertjes betreft, mijn kater die 19 is geworden,zijn niertjes deden het ook niet zo goed op het laatst.

Ik gaf hem 2x per dag, een volle pipet water(lauw), of melk, lekker doorspoelen.

Moest wat vaker zijn bakje verschonen,(hij deed echt grote plassen).Maar dat vond ik alleen maar fijn .

Ik blijf je volgen.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Dank je Binkie!

Voor iedereen die hier met mij mee leef(t)(de) een geweldig en dierenrijk 2010 gewenst!

Mijn oude man laat het eten voor wat het is dus ik dwangvoer weer. Ik heb het idee dat eten pijn doet aan zijn tanden en kijk dus wat er na volgende week gebeurd.

Hij eet nu zelf een hap of twee per dag, daar wordt je natuurlijk niet echt beter van.

Verder plast hij niet meer dan normaal geloof ik...

En....hij slaapt weer op bed wat voor mij het ultieme bewijs is dat hij zich niet meer heel ziek kan voelen...
Geef je hem zacht voer Neele??
Yep, en zelfs dat prak ik nog helemaal met een beetje water erdoor.

Vannacht heeft ie toch weer een paar hapjes gegeten dus het gaat weer de goede kant op.
Gelukkig maar, met kleine stapjes vooruit.

Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Binkie, jouw motto lijkt me niet waar....zie het nu pas.

Ik zou het geweldig vinden om iedere dag te lachen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven