Zeer bange kat (vuurwerk)
maandag 31 december 2012 om 21:17
Mijn kat is doodsbang voor het vuurwerk. Hij loopt van boven naar beneden en bij elke knal kruipt hij in elkaar. Ik weet nou niet of ik hem moet troosten of met rust moet laten. Hij kijkt me steeds heel hulpeloos aan en het moet nog 12 uur worden Ik heb voldoende schuilplekjes gemaakt en alle gordijnen dicht en tv luid aan..... Nog andere tips?
maandag 31 december 2012 om 21:25
Nee, geen andere tips hier. Heb hier ook zo'n bangerik rondlopen. Die andere 2 vinden het ook niet leuk, maar die raken niet helemaal in paniek. Troosten werkt niet, ze zoeken hun plekje wel.
Ik zorg gewoon net als jij voor verstopplekjes, heb hier hard muziek op staan en ik ben thuis, maar dat is meer voor mijn eigen gemoedsrust.
Morgen is het (zo goed als) voorbij en voor je het weet is je kat het weer vergeten.
Ik zorg gewoon net als jij voor verstopplekjes, heb hier hard muziek op staan en ik ben thuis, maar dat is meer voor mijn eigen gemoedsrust.
Morgen is het (zo goed als) voorbij en voor je het weet is je kat het weer vergeten.
Uhm... stuff... and things
maandag 31 december 2012 om 21:28
quote:Muloza schreef op 31 december 2012 @ 21:23:
Ruilen tegen onze blaffende honden?
Nou precies.
Hier een bange kat en een blaffende hond, ik weet wel wat ik liever heb.
De kat ligt boven onder een bed, geen last van en morgen is ie weer normaal.
Die hond daarentegen daar heeft de hele straat last vanen kost me steeds een half glas drinken van schrik.
(De andere kat heeft helemaal nergens last van want die is zo doof en dement als wat.)
Ruilen tegen onze blaffende honden?
Nou precies.
Hier een bange kat en een blaffende hond, ik weet wel wat ik liever heb.
De kat ligt boven onder een bed, geen last van en morgen is ie weer normaal.
Die hond daarentegen daar heeft de hele straat last vanen kost me steeds een half glas drinken van schrik.
(De andere kat heeft helemaal nergens last van want die is zo doof en dement als wat.)
maandag 31 december 2012 om 21:28
maandag 31 december 2012 om 21:29
Twee poezen hier. Één is bang, de ander doof en die vindt de lichtjes zelfs mooi.
Het is belangrijk dat je je kat geen aandacht geeft als hij/zij bang is. Dan beloon je de angst.
Zorg voor plekjes om weg te kruipen, een poes vindt zelf wel een geschikt plekje (die van mij verkiest de bank, met lap erover zodat ze in het donker zit).
Morgen als je kat Weer kalmeert, weer knuffelen en aanhalen.
Succes, en fijne avond!
Het is belangrijk dat je je kat geen aandacht geeft als hij/zij bang is. Dan beloon je de angst.
Zorg voor plekjes om weg te kruipen, een poes vindt zelf wel een geschikt plekje (die van mij verkiest de bank, met lap erover zodat ze in het donker zit).
Morgen als je kat Weer kalmeert, weer knuffelen en aanhalen.
Succes, en fijne avond!
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
maandag 31 december 2012 om 21:39
maandag 31 december 2012 om 21:57
maandag 31 december 2012 om 21:59
Onze hond (getrainde jachthond) heeft gelukkig nergens last van, maar onze katten zijn doodsbenauwd. Nadeel van een kat ten opzichte van een hond is ook dat je ze niet kunt trainen.
Wat hier helpt is om ze toegang te geven tot de zolderverdieping. Daar heb ik een paar dekbedden neergelegd en er een soort hut van gebouwd en daar zitten ze nu het liefst.
Wat hier helpt is om ze toegang te geven tot de zolderverdieping. Daar heb ik een paar dekbedden neergelegd en er een soort hut van gebouwd en daar zitten ze nu het liefst.
maandag 31 december 2012 om 21:59
Nou ik geef m'n angstige kat wel aandacht hoor. Hoezo belonen? Ze zit de hele dag al onder een bed en we hebben haar etensbakje eronder geschoven en zo heeft ze dus wat gegeten. Af en toe aaien we even over haar kopje en dan knijpt ze zo lief haar oogjes dicht, maar ze durft niet te voorschijn te komen. Net hebben we de kattenbak tegen het bed gezet. Daar durft ze ook niet heen te lopen.
maandag 31 december 2012 om 22:07
maandag 31 december 2012 om 22:08
maandag 31 december 2012 om 22:14
maandag 31 december 2012 om 23:18
Hier, gelukkig, geen bange katten. De oudste van ruim een jaar zit voor het raam te kijken hoe er voor het huis vuurwerk wordt afgestoken. De jongste snapt niet dat de oudste niet naar buiten mag maar het vuurwerk is niet boeiend. Daar ben ik wel blij mee, katten die zo bang zijn en dan zo'n dag is niet leuk.
maandag 31 december 2012 om 23:34
quote:missdory schreef op 31 december 2012 @ 21:28 Heel gemeen maar ik hoop dat het straks gaat regenen (sorry)Hier ook. Pup is redelijk rustig maar je merkt dat ze het niet fijn vindt. Tot nu toe gaat het goed, wacht in spanning 12 uur af. Van mij hoeft dit allemaal niet en zie steeds minder de nut ervan in. Heb het gevecht om mijn pantoffel vanavond maar laten gaan. Ik hou bewust de gordijnen open zodat ze kan zien waar de knallen vandaan komen.
maandag 31 december 2012 om 23:39