Zelf stoelen bekleden

15-10-2007 11:32 6 berichten
Hallo,



ik wil zelf stoelen gaan bekleden met ribstof. Het zijn een beetje Gispenachtige stoelen (chromen onderstel plus leuning en zitvlak en achtervlak moeten bekleed worden). Geen flauw idee of dat moeilijk en veel werk is. Heeft iemand daar ervaring mee en wat heb je vooral nodig? Precies zijn, geduld?



Bedankt vast,



groetjes,

Marah
Alle reacties Link kopieren
ik heb mijn eetkamerstoelen ook zelf bekleed maar dat was ontzettend gemakkelijk. ik kan namelijk het zitgedeelte losschroeven.

dus dan heb je een stuk hout met schuimrubber en stof.

ik heb daaroverheen gewoon nieuw stof gevouwen (netjes op maat geknipt) en gewoon met een nieter (tekker of hoe heet zo'n ding) vastgezet.



de stof moet je netjes strak trekken en aan de achterkant vastzetten (paar centimeter overlap). in de hoekjes moet je het of netjes vouwen zodat je niet teveel verdikking/bobbels krijgt. het helpt ook als je de hoekjes van de lap stof er een beetje uitknipt, dan heb je namelijk niet zo'n bulk die je moet wegwerken.



kortom, ik vond het gemakkelijk, was zo gebeurd en niet ingewikkeld. maar het was dus vooral gemakkelijk omdat het zitgedeelte eruit gehaald kan worden en het eigenlijk dan net zoiets wordt als het kaften van een boek.



succes!
Alle reacties Link kopieren
Sue heeft gelijk, als je de rugleuning en zitting eruit kan halen is het niet zo moeilijk. Je heb in ieder geval een nietpistool nodig of weet ik veel hoe zoiets heet, en als je de stof dan goed straktrekt kan het bijna niet fout gaan. Zo'n nietding haal je bij een bouwmarkt. Wees er wel voorzichtig mee want de nieten worden met grote druk afgeschoten, dat wil je echt niet in je vinger hebben!
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik heb het ook wel eens gedaan. Met het bekleden van een stoel moet je rekening houden met de vleug van de stof. En zeker bij ripstof, je kunt het gewoon voelen als je met je hand over de stof gaat. Je moet heel makkelijk naar achter kunnen schuiven op de zitting en minder makkelijk naar voren, anders schuif je er heel snel een beetje van af en dat is heel irritant.



Succes
Thanks iedereen. Tof om te horen dat jullie het zo gemakkelijk vonden. Nu durf ik het zeker!



groet,

Marah
Alle reacties Link kopieren
Hoi

ik wil zelf ook mijn eetkamerstoelen gaan bekleden, het zitvlak

kan ik inderdaad ook losschroeven, dus dat zou moeten lukken.

Op de rug leuning zit alleen nog geen bekleding maar wil dat wel gaan doen, vraag me alleen af hoe ik dit moet doen en met welk materiaal, schuimrubber??

Ik hoor het graag



alvast bedankt



groetjes Ashlee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven