zichzelf inviterende poes

01-08-2016 11:54 35 berichten
heb een vraagje.

mijn slaapkamerraam staat altijd open. nu is er een (mooie goedverzorgde brave) poes al twee keer midden in de nacht mijn slaapkamer in gekomen. ze miauwt een keer hard, en komt gezellig knorrend op mijn bed. maar! dat wil ik helemaal niet..

vannacht gebeurde het weer. ik gaf haar een (1) aaitje en zette haar weer buiten.

Een kwartier later zat ze echter weer binnen. Buiten gezet, raam gesloten… Toen ging ze minstens een half uur voor het raam zitten miauwen, niet ideaal qua nachtrust

ik wil mijn raam echt ontzettend graag openhouden in de nacht, maar hoe kan ik voorkomen dat ze weer op bezoek komt? schrik me steeds een hoedje!

Werkt kattenwerende spray, zijn er bep. plantjes waar katten écht niet van houden of heeft iemand een ander slim plan?

Veel dank alvast!
quote:ZombieQueen schreef op 01 augustus 2016 @ 22:09:

Als er tralies voor het raam zit. Kan je er dan niet kippengaas aan vast maken? Dan kan het raam gewoon open en de kat er niet meer door.

Dan hopen dat ze niet door blijft jammeren.

da's best een goeie!! heb al lopen vlechten met ijzerdraadjes om ook horizontale tralietjes te maken maar dat werd nix. kippengaas is een prima plan!! ga ik morgen proberen, dankjewel voor meedenken en top suggestie.

over een paar weken zal ze de boodschap wel begrepen hebben en is mijn adres uit haar nachtelijke plattegrondje verdwenen, zo hoop ik.

voor vannacht van die (gruwelijk riekende ) Katzenschreck korreltjes van de Action op t kozijn gestrooid, raam dicht. we'll see what happens!

(een papieren bandje om haar hals met verzoek contact met eigenaren ga ik toch maar niet doen, want eigenlijk vind ik dat poesje gewoon vrij buiten rond mag lopen. vond het wel een geniaal plan!)
Alle reacties Link kopieren
Vangen dat beest, de dierenambulance bellen en zeggen dat hij in je huis is binnengelopen en dat je geen idee hebt waar hij vandaan komt, maar dat je er geen prijs op stelt. Klaar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:safari schreef op 01 augustus 2016 @ 22:37:

[...]

da's best een goeie!! heb al lopen vlechten met ijzerdraadjes om ook horizontale tralietjes te maken maar dat werd nix. kippengaas is een prima plan!! ga ik morgen proberen, dankjewel voor meedenken en top suggestie.

over een paar weken zal ze de boodschap wel begrepen hebben en is mijn adres uit haar nachtelijke plattegrondje verdwenen, zo hoop ik.

voor vannacht van die (gruwelijk riekende ) Katzenschreck korreltjes van de Action op t kozijn gestrooid, raam dicht. we'll see what happens!

(een papieren bandje om haar hals met verzoek contact met eigenaren ga ik toch maar niet doen, want eigenlijk vind ik dat poesje gewoon vrij buiten rond mag lopen. vond het wel een geniaal plan!)En ga je de rekening voor al die maatregelen dan ook indienen bij haar eigenaren?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 01 augustus 2016 @ 22:39:

[...]

En ga je de rekening voor al die maatregelen dan ook indienen bij haar eigenaren?nee joh tuurlijk niet, die paar centen, beetje moeite.. ik woon midden in de stad, veel mensen / huisdieren dicht op elkaar, ik bedenk een oplossing. leuke suggesties gekregen, papieren bandje met stip op 1 al zal ik t niet doen : )
quote:Goede-Fee schreef op 01 augustus 2016 @ 11:56:

Je weet niet van wie die poes is? Want het beste zo zijn als baasjes de kat binnen houden s' nachts.Dit. Het moet niet zo zijn dat jij niet gewoon kunt gaan slapen met raam open omdat iemand anders haar kat niet bij wil houden.
quote:iones schreef op 01 augustus 2016 @ 23:06:

[...]

Dit. Het moet niet zo zijn dat jij niet gewoon kunt gaan slapen met raam open omdat iemand anders haar kat niet bij wil houden.

kweenie. hink een beetje op twee gedachten, wat dit betreft.

enerzijds heb je natuurlijk gelijk, anderzijds vind ik ook weer niet dat

alle buurtkatten 's nachts binnen moeten blijven omdat ik ervoor kies mijn raam open te laten. liever blokkeer ik dan het raam tot ik 'uit haar route ben gevallen'.. vind het bb toch meer mijn pakkie-an dan dat van de eigenaren. of is dat een beetje de omgekeerde wereld..?
Ik vind dat katten op terrein thuishoren van de eigenaar, zoals ieder dier dat een eigenaar heeft. Ik hoef mijn paarden, mijn geiten en kippen ook niet bij de buren te laten lopen. En mijn honden mogen vrij lopen maar ook niet onbeperkt. Dus waarom katten wel?~

De kat die jou op komt zoeken bedoelt het niet kwaad. Het lijkt me een lief en sociaal dier. Maar de eigenaar moet zijn dier gewoon bij zich houden, de tuin afzetten of het dier een tuigje om doen aan de waslijn. Dan kan ze er ook nog mooi uit maar valt ze niemand meer lastig die daar niet om vraagt.

Als je nog niet met raam open kunt slapen.... sjonge jonge zeg.... dat vind ik toch echt te gek voor woorden.
iones, je hebt natuurlijk helemaal gelijk. k weet niet waarom katten in mijn hoofd een soort vrijbrief kregen om overal rond te mogen zwerven, terwijl bv honden, die dat ook best zouden willen, netjes aan een lijntje horen.

overigens nix van poes gemerkt vannacht, had t raam dicht, maar het regende een beetje, volgens mij is het een mooi-weer-wijffie

of de korrels op t kozijn hebben geholpen, in elk geval rieken ze zo dat ik het raam nog niet open had willen houden al kreeg ik er honderd euro voor
Het zijn niet alleen mensen die een pesthekel hebben aan regen. De meeste honden en katten hebben dat ook. Dus ik betwijfel of je er van af bent.

Dat briefje vind ik een handige tip maar ik hoop dat de eigenaar van de kat er iets op uit doet en niet jou in je sopje laat gaar koken. Want veel katteneigenaren doen dat wel als ze aangesproken worden op het gedrag van hun dier.
Wou ook het papieren bandje voorstellen idd. En dan met de eigenaar afspreken dat ze haar snachts binnenhouden oid, want vraag me af of het raam blokkeren met horren etc je nachtrust helpen, aangezien ze geen mauw-geluid tegenhouden Ik weet ook niet hoe het baasje woont; hebben ze een kattenluik? Misschien wil poes snachts naar binnen maar kan dat niet omdat baasje al slaapt, dan komt ze bij jou kleffen.

Ik heb ook een kat die graag stalkt; hij woont een paar huizen verderop en is er inmiddels achter hoe hij binnen moet komen (hij wringt net zo lang bij een raamkiertje tot bij erdoor past, dan installeert hij zich in de keuken en maakt kasten open (geen grap, de eikel is superslim). Sinds hij gezien heeft waar het eten staat weet meneer Houdini altijd wat te pakken te krijgen. Heb z'n baasje gevonden omdat ik hem voor een raam zag zitten binnen bij een huis in de straat. Met baasje overlegd, hij mag hier nu af en toe eten (hij krijgt thuis precies hetzelfde voer, maar hier schijnt het dus lekkerder te zijn ), dan gaat hij zonnen in de tuin of gaat hij richting huis. Niet de beste oplossing want je houdt het gedrag in stand, maar iedereen is blij, dus prima. Vermoed dat hij zoveel langskomt omdat zijn baasje veel weg is (als het baasje in het weekend thuis is zie ik hem namelijk amper), hij mag graag geaaid worden en vind het leuk om gewoon in de buurt van mensen te zijn volgens mij, bij ons is er altijd wel iemand thuis, dus happy kitty.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven