Zieke kat 😔

11-01-2015 20:18 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren nog niets aan de hand. Onze kat is 10 jaar en altijd gezond geweest. Vandaag heeft ie nog niet gegeten en hij zit steeds te slikken. Als hij slikt gaat het moeizaam en gaat zn kop omlaag en oogjes dicht. Lijkt pijnlijk. Rond 17 uur een paar hapjes blikvoer gehad maar meteen kokhalzen. Ik denk aan een vastzittende haarbal maar hij is verder ook sloom en oortjes hangen plat naar beneden. Oortjes waren vanmiddag koud maar nu warm. Verder maken de darmen harde geluiden. Hij wast zich ook niet meer.

Voor ik de da bel, herkent iemand dit en hoe kan ik hem helpen?
Let's have tea...
Wat vinden je kinderen er eigenlijk van dat mama het niet nodig vindt om met zieke kat naar DA te gaan?

Lekker voorbeeld ook voor ze, hoe verzorg ik mijn huisdier....
Je schrijft zelf : er zit duidelijk iets dwars in zijn keel.

Ja dus, dat moet er uit! Dat kunnen wij niet, maar de dierenarts wel!

Op naar de dierenarts!! Niet bellen, maar gaan.

Misschien is het wel een naald met draad....
Wow....ik wou dat mijn huisarts, tandarts, dierenarts, longarts en opticien ook zo zouden werken

Dan ZOU ik me toch een tijd overhouden zeg!

Even bellen en hoppa, een stuk glas wat er vanzelf wel uit zweert, een geruststelling dat die bult op mijn tandvlees gewoon een aften is en geen fistel, de longfunctietesten doen we gewoon digitaal en als ik de lettertjes van mijn laptop niet meer kan lezen dan sturen ze wel een leesbril op

HEERLIJK!

Ik ga een vakantie boeken!

(want ik denk dat ik ook wel gewoon thuis kan gaan werken_
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik vind dit mishandeling.
Benieuwd of TO nog het respect kan opbrengen om te reageren.
quote:mrssippie schreef op 13 januari 2015 @ 19:07:

Benieuwd of TO nog het respect kan opbrengen om te reageren.

Ik vrees ervoor van niet.

Ik heb zo'n medelijden met dat beestje. Is toch verschrikkelijk dat wij als wildvreemden die het katje niet eens kennen zoveel voelen en haar "vrouwtje" als we dat zo kunnen noemen totaal onverschillig hierop reageert.....

Als ik naar mijn poesjes kijk dan was ik al gaan rennen als ze iets in de keel hebben. Had hier niet eens gepost met een vraag als deze. Dan maar een 'schuld' bij de da..... Desnoods eet ik een week alleen maar brood.
Tjonge jonge wat een overtrokken reacties zeg! Met de poes gaat het weer goed! Ze heeft een flinke haarbal opgekotst en eet en drinkt weer. Nu kunnen jullie allemaal weer rustig slapen 😁😝
Let's have tea...
Janine82, heel jammer dat je een dergelijke toon moet gebruiken. Zegt veel over jou als persoon.

Je ontkent gewoon dat je verkeerd gehandeld hebt. Dat het goed is afgelopen is meer een kwestie van geluk dan van wijsheid.

Met onze reacties afdoen als "overtrokken" belicht je jouw incompetentie als katteneigenaar nog eens extra.
Fijn dat de poes weer is opgeknapt

Ik ben alleen zo vreselijk blij dat ik niet op die manier voor mijn dieren zorg

Zij rekenen op mij, en op het moment dat ik ze in huis nam heb ik die verantwoordelijkheid aangenomen

En bij mij houdt verantwoording in, bij pijn, gedragsverandering of als ik denk dat hij pijn heeft, langsgaan bij iemand ervoor geleerd heeft

Persoonlijk zou ik me niet goed voelen met een DA die me afscheept met een lulverhaal aan de telefoon

Ik zou dan buiten de integriteit van de DA ook mijn eigen integriteit in twijfel trekken
quote:Summerdance schreef op 14 januari 2015 @ 11:35:

Fijn dat de poes weer is opgeknapt

Ik ben alleen zo vreselijk blij dat ik niet op die manier voor mijn dieren zorg

Zij rekenen op mij, en op het moment dat ik ze in huis nam heb ik die verantwoordelijkheid aangenomen

En bij mij houdt verantwoording in, bij pijn, gedragsverandering of als ik denk dat hij pijn heeft, langsgaan bij iemand ervoor geleerd heeft

Persoonlijk zou ik me niet goed voelen met een DA die me afscheept met een lulverhaal aan de telefoon

Ik zou dan buiten de integriteit van de DA ook mijn eigen integriteit in twijfel trekken
Fijn voor poes dat ze weer okay is. En verder 100% eens met Summer (tzal eens niet ).
Wat een belachelijke reacties geef je janine82. Als 82 je geboortejaar is, zou ik me maar eens naar je leeftijd gaan gedragen. Dat betekent ook verantwoordelijkheid nemen voor je zieke huisdier. Stom mens. Bah.
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Ik ben ook eens zo dom geweest om me aan de telefoon af te laten schepen. Dat is jaren geleden maar dat was een harde les. Achteraf gezien had het dier niet gered kunnen worden omdat het een niet operabele aangeboren hartafwijking had maar ze is dus gestorven op de behandeltafel van de dierenarts terwijl ze haar probeerden te helpen. Nog geen jaar oud was ze. Ik had liever rustig afscheid genomen, het was nogal traumatisch, we wisten alleen niets van die hartafwijking. En ze had alleen last van een kuchje. Niet eens koorts. De assistente hield vol dat het wel kennelhoest moest zijn. Ik heb de volgende dag terug gebeld en een afspraak geeist. Ik ben na haar dood overgestapt naar een andere dierenarts. En ik laat me niet meer afschepen sindsdien.

Het is soms erg lastig inschatten wat ze mankeren, vooral bij hoesten, want het kan ook iets anders zijn dan een haarbal.

Ik snap de reacties dat men vindt dat je naar de dierenarts had moeten gaan dus wel. Ik vind alleen niet dat je op basis van dit topic alleen kunt inschatten hoe goed of slecht iemand voor zijn dieren zorgt. Daarvoor kennen we elkaar te oppervlakkig. Ik neem namelijk aan dat mensen van hun dieren houden en niet willen dat ze dood gaan. En dat TO wel in de auto was gesprongen als de kat aan het stikken zou zijn geweest. Het vervelende van een mogelijke obstructie in de keel is dat je dan te laat kunt zijn. Daarom vertelde ik ook over de Heimlich.

Maar ik heb zelf mijn hele leven katten en haarballen die niet goed los komen, komt best veel voor. Een kat besteed vier uur per dag aan wassen en daar kun je niet tegenop met een kammetje. Dus ik snap ook dat TO daar vanuit ging. Wij kunnen de kat niet horen of zien en om een goeie inschatting te kunnen maken, is dat wel nodig. En het helpt als je de kat kent en weet hoe hij zich normaal gesproken gedraagt. Dus niemand hier kan een betere inschatting maken van hoe de kat eraan toe was dan TO. Dierenmishandeling, vind ik echt onzin. Misschien wat riskant, onverstandig kun je het noemen. Maar het is wel begrijpelijk, vind ik.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Ho Ho, TO ging daar niet van uit

TO constateert dat haar poes pijn heeft, oortjes plat heeft en niet drinkt

Daar heb ik geen telefonisch advies van een DA voor nodig

Dat zijn bij mijn 3 signalen dat IK, als verzorger actie moet ondernemen.

Voor niets....misschien

Maar liever een keer voor niets bij de DA als dat ik mijn beest de dag erna dood in zijn mand vind

Persoonlijk vind ik dat je dan slecht voor je dier zorgt

Hij rekent namelijk op jou.

Ook als het voor niets is....
quote:janine82 schreef op 14 januari 2015 @ 11:17:

Tjonge jonge wat een overtrokken reacties zeg! Met de poes gaat het weer goed! Ze heeft een flinke haarbal opgekotst en eet en drinkt weer. Nu kunnen jullie allemaal weer rustig slapen 😁😝Goed nieuws
Wie kan mij helpen ..mijn kat maakt me altijd wakker elke morgen ..lekker kroelen en miauwen want hij krijgt dan eten ..

Maar nu ligt hij nog steeds op bed ..en wil niet komen .....Zo zielig ..kan t een griepje zijn ofzo ..Wil ook niet drinken
quote:Simba1959 schreef op 11 december 2015 @ 13:16:

Wie kan mij helpen ..mijn kat maakt me altijd wakker elke morgen ..lekker kroelen en miauwen want hij krijgt dan eten ..

Maar nu ligt hij nog steeds op bed ..en wil niet komen .....Zo zielig ..kan t een griepje zijn ofzo ..Wil ook niet drinkenAls je het niet vertrouwt, bel dan je dierenarts om je zorgen te bespreken. Zij kunnen het best inschatten of het nodig is om langs te komen.
quote:Simba1959 schreef op 11 december 2015 @ 13:16:

Maar nu ligt hij nog steeds op bed ..en wil niet komen .....Zo zielig ..kan t een griepje zijn ofzo ..Wil ook niet drinken

Niet eten en drinken= dierenarts bellen!

En dat zou ik meteen doen, als je wacht tot morgen betaal je ook nog weekendtarief buiten dat het natuurlijk niet verstandig is om te wachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven