zieke kat is op... (denk ik)

18-11-2010 11:18 41 berichten
mijn kat is terminaal ziek (neustumor, had er al es een topic over)

en ben bang dat het einde eraan komt.

sinds een paar weken zit er een flinke bult (het abces..)

die nu zo dik is dat ze haar oog niet meer open kan doen.ook lag er vanochtend aardig wat bloed wat ze geniest heeft.

aangezien ze nog wel eet en drinkt dachten mijn vriend en ik dat het nog wel ff ging, maar we vinden het nu ondraaglijk worden. ze laat het niet merken, maar dat ding onder haar oog doet waarschijnlijk pijn, en drukt van binnen de boel kapot, vandaar dat bloed. we kunnen het wel uitstellen tot ze echt niet meer kan, maar eigenlijk willen we dat haar niet aandoen.

we laten morgen de dierenarts er naar kijken, maar zeer waarschijnlijk laten we haar inslapen.... (tenzij de arts zegt dat dat nog niet hoeft, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk...)

ben wel erg blij met de extra tijd die ik met haar gehad heb...

ik wilde dit ff kwijt, en wil stiekem ook wel weten hoe andere 'kattenkenners' erover denken....(of het tijd is of nog te vroeg...)

gadver, ik wil geen huisdieren meer, ik hou er mee op...
had ff behoefte aan een hug, thanks.

1 van mijn katten is nu de hele tijd in mijn buurt,

die troost mij ook, lief he!

boebele had jouw topic laatst gelezen, weet nu ff niet meer hoe en wat maar jij ook sterkte met je zieke kat...

zit nu weer te brullen maar ja zal wel over gaan...
Van mij krijg je een hele stevige omhelzing. En troostkussen. En zakdoekjes voor alle tranen.

Ik zit hier met tranen in mn ogen. Wat heb je je meissie een mooi laatste rustplaats gegeven.

Of je ooit weer een dier neemt, laat daar eerst maar flink wat tijd over heen gaan. Nu zit je hart en hoofd nog vol met verdriet en liefde voor poes. Het verdriet slijt, de liefde blijft. Altijd. Een andere kat gaat je ook weer veel liefde en lol en plezier geven. Omdat het een ander poesje is. Die haar eigen eigenaardigheden weer heeft waar je, als de tijd daar is, als een blok voor valt. Maar nu nog even niet. Geef het tijd meis.

Alle reacties Link kopieren
Ik dacht altijd dat ik, als 1 mijn katten dood zou gaan, meteen naar het asiel zou rennen om een ander zielepietje een fijn leven te geven. Maar nu mijn eigen kat ineens zo ziek is (gelukkig gaat het vandaag trouwens al een stuk beter) moet ik daar ineens even niet aan denken....

Dus meid, neem inderdaad je tijd.

Lief dat je andere kat je nu troost. Gelukkig ben je niet helemaal alleen!
eeeeehhhmm ik heb er nog drie rondwandelen.

dat vind ik voorlopig echt wel genoeg.

niet dat ze elkaar kunnen vervangen (hoeft ook niet) maar ze troosten me wel...

vind jullie allemaal heel lief..

(we hebben als troost onzelf lekker op frietjes getrakteerd )
wil nog meer knuffels X-D/aandacht....
Hee Miss Phoebe, hoe gaat het? Ik weet wat je doormaakt, ik heb afgelopen woensdag mijn kat moeten laten inslapen, vreselijk maar ook een stukje rust, omdat je weet dat het niet meer kan. Maar echt heel moeilijk. Mooie plek hebben jullie haar gegeven! Onze kat hebben we ook op een mooi plekje begraven, in t voorjaar planten we er een boompje op, als aandenken. Niet dat ik hem ooit zal vergeten, daar was hij te bijzonder voor.

Sterkte!
oww jee dan weet je idd. wat ik doormaak als het bij jou ook zo kort geleden is.

ik heb haar ook een heel mooi plekje gegeven in het bos...

ik ben zo blij dat ik het niet uitgesteld heb,en ik weet ook dat het goed is. het werd voor ons ook niet meer leuk, we zagen dat beest toch achteruit gaan.

het is verder heel fijn gegaan, ze is in mijn armen overleden, heel rustig.

heb wel weer enkele malen zitten brullen vandaag, mjah dat zal wel slijten...zucht.....ik voel me af en toe nog wel errug ellendig hoor.....
Hoe zit dat eigenlijk, met het begraven van je eigen kat? Ik dacht dat dat niet mocht. Niet dat ik me daar iets van ga aantrekken mocht het zo ver zijn. Mijn katten krijgen mooi een plekje in de tuin.

Missphoebe, hoop dat je je snel beter voelt.
Goeie beslissing MissP voor je kat. Voor jou en alle andere forummers waar ik nu over lees dat ze hun lieveling moeten missen, heel veel sterkte, ik weet hoe het is om je kat te moeten verliezen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Logisch dat je je ellendig voelt, en dat huilen, ja dat heb ik ook. Ik keek net in mn telefoon en toen zag ik een foto van die laatste dag, nou, dan ben ik er ook weer klaar mee hoor! :(

Volgens mij is dat idd niet de bedoeling, het begraven van dieren. Maar ik heb me er idd ook niets van aangetrokken, dit was mooi zo. MV dankjewel.

Missphoebe, je hebt het goed gedaan, verdrietig zijn mag! Laat het toe, het slijt (denk ik) vanzelf...
Blegh... ik word helemaal verdrietig van dit topic :(
Je huisdier in de tuin begraven mag wel. Maar dan de kleinere huisdieren. Een Labrador of de pony van je dochter wordt wat moeilijker. Maar poes/chihuahua/marmot/cavia/konijn mag wel maar niet in een doosje.

Een handdoekje (geen badlaken) gebruiken om je dier in te wikkelen en dan op zeker een meter diepte begraven.
sorry boebele....... ik ga juist steeds janken

van al die lieve reacties van jullie en mijn vrienden en familie.

regels voor begraven weet ik niet pcies, boeit me eerlijk gezegd ook niks.

ik heb haar begraven in het bos bij mijn broer achter, vlakbij zijn kat ( die is overreden paar weken terug, dat is nog veel erger) maar goed het mocht van hem dus niet mijn verantwoordelijkheid (grapje...)

heb nu nog het gevoel dat ik er altijd verdrietig om blijf,

ze was zo speciaal voor mij en ik heb zoveel met haar meegemaakt....bah..

jullie zijn allemaal heel erg lief.......
Tis niet erg Missphoebe. Dit topic geeft me wel enigszins troost eigenlijk, al moet ik er echt even niet aan denken dat mijn lieve kat straks misschien ook dood is. Hopelijk gaat hij nog een tijdje mee. Vandaag gaat het weer iets beter, maar hij is nog steeds niet de oude helaas. Wel geeft hij weer wat vaker kopjes en is hij weer flink aan het bedelen. Hij wordt dus steeds meer de oude. Nu maar hopen dat de stijgende lijn doorzet.

Ik moest trouwens toch ook even lachen om de opmerking van Ratteke. Ik zie het al helemaal voor me dat je je dode paard in de tuin gaat begraven

Maar idd, een kat moet geen probleem zijn, en trouwens: waar bemoeien ze zich mee! Ik moet er echt niet aan denken om dat beest bij de dierenarts achter te moeten laten. Hij krijgt gewoon een plekje dicht bij mij en de andere kat.
Heel veel sterkte!!! Zelf ook grote kattenliefhebber!!
nee bij de dierenarts zodat ze met het grof vuil mee gaat vond ik ook niet zo'n fijn idee....

ik moest ook erg lachen om dat dode paard-verhaal, hihihihi.

haaa, nog mee knuffels

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven