zieke kat is op... (denk ik)

18-11-2010 11:18 41 berichten
mijn kat is terminaal ziek (neustumor, had er al es een topic over)

en ben bang dat het einde eraan komt.

sinds een paar weken zit er een flinke bult (het abces..)

die nu zo dik is dat ze haar oog niet meer open kan doen.ook lag er vanochtend aardig wat bloed wat ze geniest heeft.

aangezien ze nog wel eet en drinkt dachten mijn vriend en ik dat het nog wel ff ging, maar we vinden het nu ondraaglijk worden. ze laat het niet merken, maar dat ding onder haar oog doet waarschijnlijk pijn, en drukt van binnen de boel kapot, vandaar dat bloed. we kunnen het wel uitstellen tot ze echt niet meer kan, maar eigenlijk willen we dat haar niet aandoen.

we laten morgen de dierenarts er naar kijken, maar zeer waarschijnlijk laten we haar inslapen.... (tenzij de arts zegt dat dat nog niet hoeft, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk...)

ben wel erg blij met de extra tijd die ik met haar gehad heb...

ik wilde dit ff kwijt, en wil stiekem ook wel weten hoe andere 'kattenkenners' erover denken....(of het tijd is of nog te vroeg...)

gadver, ik wil geen huisdieren meer, ik hou er mee op...
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig, wens je morgen veel sterkte
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Wat triest. Heel veel sterkte.
.
sterkte morgen

en ik denk dat het tijd is. Ik kan het niet door het scherm heen zien maar het klinkt alsof de kat er last van heeft.
a docter a day keeps the apple away
Lieverd, als je denkt dat je kat op is, en als het nu al te zielig voor woorden is, waarom zou je dan wachten?

Ik vind het erg moedig van je om morgen naar de DA te gaan.

Je kunt ook vandaag de DA even bellen. Waarschijnlijk laat ze je dan op een tijdstip komen dat er geen andere patiënten zijn, zodat je rustig afscheid kan nemen.

Heel veel sterkte.
Heel veel sterkte!
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ik begrijp hoe moeilijk het is om die beslissing te maken. Want je wilt je lieverd ook niet kwijt. Maar probeer in het belang van het beestje te denken. Je zou toch niet wwillen dat die onnodig aan het lijden is. En toen bij je vorige topic wist je dat het eraan zat te komen. Dat maakt het niet makkelijker. Zou zeker het advies van de da ter harte nemen.

En bedenk, dat is mijn mening, als je ziet dat katten (pijn) lijden dan is het al heel ver. Want ze hebben meestal een hoge pijngrens en vaak zie je eerst niets en als je wat ziet dan is het vaak al in een ver stadium. Tenminste, dat is mijn ervaring geweest toen ik jaren een dierenservice heb gehad. En ook bij mijn eerste 2 katten. Die werden ziek (niet tegelijk hoor), ik ga direct naar de da, bloed laten prikken, en mijn eerste kat redde niet eens de uitslag van het bloed. Mijn 2e sloot haar ogen toen ze op mijn schoot lag dat we in de wachtkamer van de da zaten. (ze zijn wel beide 18 jaar geworden gelukkig maar was niet minder verdrietig)

Ik bedoel met bovenstaande dus niet een klein iets, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Zo hebben ze niets, of niet wat te zien is en zo is het al een kwestie dat er niets meer aan te doen is.

Heel veel sterkte want dit zijn de moeilijkste beslissingen .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Eind juli heb ik mijn kat van bijna 17 in laten slapen. Hij had al een tijdje wat kwalen maar was opgewekt en at/dronk goed. Toen hij ineens ontstekingen op zijn hoofd en bloedneuzen kreeg heb ik vrij snel de beslissing genomen hem in te laten slapen. Hij bleek een keeltumor te hebben en in 2 dagen ging het zoveel slechter dat ik absoluut niet wilde dat hij verder leed. Het was een zware beslissing en ik schoot van links naar rechts met m'n gedachten (wel/niet in laten slapen) maar ik ben nog altijd blij dat ik niet langer gewacht heb.

Misschien raar maar ik had meer verdriet van het zien lijden dan toen ik hem had laten inslapen. Het gemis was en is groot maar ik had er wel meteen vrede mee.. omdat ik hem ermee geholpen heb.

En ik kan ook niet door het scherm heen kijken maar ook ik denk dat het tijd is afscheid te nemen van je beestje.

Heel veel sterkte.

ik denk ook dat het nu echt tijd is.

laat je meiske waardig gaan...
Sterkte!

Zulke beslissingen zijn moeilijk en blijven moeilijk. Want ja, je zou het liefste de kat nog even bij je houden.

Ik heb die beslissing 4 jaar geleden moeten nemen en mijn gedachten gingen ook van wel naar niet naar wel. Hoewel het beestje nog heel erg alert was, kon hij lichamelijk gewoon niet meer (had een tia gehad en was op het laatst verlamd aan zijn achterpoten).

Hoe moeilijk ook: Het was uiteindelijk het beste.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Onze kater heeft dit vorig jaar ook gehad, hij was 14 jaar, kregen bij tandarts controle te horen dat hij door een kwaadaardig gezwel zijn hele kaak aan het verliezen was en dat er al een aantal kiezen weg waren.

Dierenarts concludeerde dat hij nog wel zo''n 8 weken zou hebben, slik.....

Blij met de tijd die we nog met hem zouden hebben weer naar huis, maar na 3 weken ging het zoveel slechter, hij was mager, en overal plukken haar. toen ging het niet meer en voordat hij te veel pijn zou hebben hebben wij besloten hem te laten inslapen.

Dierenarts was trouwens zeer onder de indruk van hem, hij was een grote kater (niet dik maar gewoon heel groot) en rook naar een fijn buitenleven.

Na in slaap brengen waren er 3 morfineinjecties nodig om uiteindelijk zijn hartje te laten stoppen, zegt wel weer hoe groot(s) hij was.

Succes met je kat
bedankt voor de lieve reacties.

nogmaals ze laat niet echt merken dat ze veel last heeft

aangezien ze nog eet en drinkt.

MV; ik zat te bedenken toen ik jouw reactie las dat dat dus te maken heeft met die hoge pijngrens??

aan allemaal: ivm ze nog eet hadden we de neiging om het nog uit te stellen. nu het slechter met haar gaat beseffen we dat het nu heel snel kan gaan.

mijn vriend en ik willen allebei niet dat ze gaat lijden, die kans wordt uiteraard vrij groot als we het nu nog 1 of 2 weken uit gaan stellen...

denk daarom dat het idd. een goed idee is om er morgen een einde aan te maken, maar ik kijk ook nog ff wat de dierenarts zegt (al denk ik dat ie hetzelfde zegt als wat wij denken......)
liefje,het gaat er niet anders meer van worden als je het uitsteld hé

Niet dat ik poes naar de hemel wil helpen maar ze gaat hoe dan ook...bespaar haar dan iig nog meer ellende.

1 tot 2 weken aankijken? Ik begrijp dit niet. Je weet al dat het eraan zit te komen, wat maken die paar weken dan nog uit? Voor jullie niet, voor je kat (en dat is overigens geen "meiske"...) heel veel. Die heeft alleen maar pijn en snapt niet waarom dat zo lang moet duren. In één woord: egoistisch. Begrijpelijk. Dat wel. Maar nog steeds egoistisch.
MissP, ik heb toen ook je andere topic gelezen en gereageerd. Het is echt verschrikkelijk om zo'n beslissing te maken. Maar diep in je hart weet je dat dit niet meer kan. Het is al zolang uitgesteld. En wat Bieb zegt, laat haar waardig gaan met zo min mogelijk pijn en lijden.

*Zeg je heel eerlijk dat de angst al om mijn hart slaat hoor als ik zoiets zou moeten beslissen over mijn schatten. Maar houden van is ook niet willen dat je poes lijdt. En nu is net zo moeilijk als over een paar weken. Je hebt al heel veel uitstel gehad. Dus kijk wat de dierenarts zegt. Maar zelf ken je je kat beter dan een dierenarts.

Het blijft moeilijk en zeer zeer verdrietig. Ik denk dat je zelf wel weet wat het beste is.*

Heel heel veel sterkte hoor. Dit is zo'n moeilijke beslissing maar denk aan je kat.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:PLUKDEDAG1967 schreef op 18 november 2010 @ 12:33:

1 tot 2 weken aankijken? Ik begrijp dit niet. Je weet al dat het eraan zit te komen, wat maken die paar weken dan nog uit? Voor jullie niet, voor je kat (en dat is overigens geen "meiske"...) heel veel. Die heeft alleen maar pijn en snapt niet waarom dat zo lang moet duren. In één woord: egoistisch. Begrijpelijk. Dat wel. Maar nog steeds egoistisch.

nee je begrijpt me verkeerd. sinds vanochtend denken we net zoals jij. namelijk dat nog een week aankijken waarschijnlijk geen zin meer heeft. ze zal alleen nog maar verder achteruit gaan en ik wil juist voorkomen dat ze echt gaat lijden. dat zeg ik nu juist dat ik dat niet wil. aub eerst lezen voor je me gaat beschuldigen.

ik ken het gevaar van egoistisch denken ipv aan het dier. dat wil ik juist voorkomen.

biebelien, ik denk er pcies zo over.
Sterkte...
quote:PLUKDEDAG1967 schreef op 18 november 2010 @ 12:33:

jemig wat een oordeel zonder dat je MP kent...

bah zeg!!

(en als ik meiske wil zeggen dan doe ik dat gewoon.... azijnzeikerij is niet nodig dunkt me)
Veel sterkte, MissPhoebe. Moet gewoon huilen van dit topic, het is zo erg om je lieve schatje te moeten laten gaan.
...
ik heb haar vanmiddag in laten slapen.

het ging heel fijn, de dierenarts nam echt de tijd.

ze mocht lekker in de kamer rondscharrelen, mocht uit de kraan drinken. uiteindelijk is ze in mijn armen lekker in slaap gevallen.

het heeft nog wel even geduurd voor het hartje er mee ophield (wat ik al dacht, ze is een sterke tante)

ik ben erg verdrietig,(zit nu ook weer te brullen) maar voel me ook opgelucht.

ben ontzettend blij dat we het niet uitgesteld hebben.

hier thuis is het nu ontzettend leeg zonder haar, en erg stil zonder haar gesnurk.....maar ja zal wel een kwestie van wennen zijn.

nogmaals heel erg bedankt voor jullie lieve reacties......
ik begin geloof ik maar niet meer aan huisdieren.

was nog vergeten te vertellen dat we haar begraven hebben

in het bos. (bij mijn broer achter)

vlakbij een beekje trouwens, want ze was gek op water

Wat heeft ze geboft met jou als baasje! En wat heb je haar een mooi laatste plekje gegeven.

Het slijt, maar het gaat nooit helemaal weg.

Hele stevige
Sterkte missphoebe, ik leef met je mee. Ze heeft nu geen pijn meer, misschien verzacht dat het verdriet een beetje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven