Zilvervisjes are taking over

02-09-2012 10:36 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Mijn vriend en ik worden lichtelijk gek door de zilvervisjes die zich in ons huis bevinden. Pak ik m'n jasje van de bank, zit er een in het jasje. Pakt hij een bord van de stapel borden, zit er een in het bord. Gaan we naar het toilet, loopt er een over de vloer en ga zo maar door. Ze zitten niet perse op 1 plek in het huis, al is het bij het toilet (op de vloer) altijd wel vaker raak dan andere plekken. Maar ze komen dus ook voor in o.a. de huiskamer, keuken en logeerkamer. We hebben geen idee waar ze hun nesten hebben, dus die kunnen we helaas niet aanpakken. Ook hebben we vochtvreters staan en laten we altijd de ramen open staan in alle vertrekken voor een goede ventilatie. Ook heb ik laatst een bult oude kussens weggegooid welke misschien een bron zou kunnen zijn, maar we zijn er nog steeds niet vanaf.

Ik weet dat ze afkomen op warmte, stof, papier en vocht. Stof en vocht bestrijd ik al zo goed mogelijk, maar warmte en papier is natuurlijk nogal moeilijk te bestrijden in een woonhuis.

Wat is volgens jullie een praktische maar niet al te dure oplossing om van deze beestjes af te komen?

Bedankt!
Luchten en ventileren en zorgen dat het niet te vochtig wordt in huis.

Dus ook vochtvreters helpen goed.

Die spray van HG helpt ook meer is denk niet zo verstandig als je huisdieren of kleine kinderen hebt.

rode pepertjes door de midden snijden helpt ook en die neerleggen op de plekken waar ze veel voorkomen.
Ergens op een ander forum gevonden, een recept voor het omleggen van zilvervisjes:

een geurzakje, bakje of mandje vullen met een mengsel van

kaneel + nootmuskaat + piment + salie of laurier. Af en toe vervangen.

Zelf hebben we een keer iemand in huis gehad die gif spoot. We hadden net nieuw behang en opeens kregen we er veel last van. Het behang was helemaal kaalgevreten. Sinds die man is langsgeweest, hebben we die beesten bijna niet meer gezien.
[/quote Catootje

Op het neusje. :)[/quote]

Serieus, ik heb me hartstikke verslikt in een Sultana en haast 112 moeten bellen. Heb nog steeds de slappe lach

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven