zilvervisjes....wie heeft de tip?
zaterdag 24 oktober 2015 om 00:08
quote:dianavankrimpen schreef op 24 oktober 2015 @ 00:05:
[...]
Brrr, zou een beetje bleek helpen. Scheutje erin dan stop erop en kraan open.nope, heb al kokend water met bleek door de leiding gegooid, hg spul en weet ik wat meer. Ik sta nu elke keer met argusogen te kijken of er geen beestjes naar boven komen als ik mijn bad vol laat lopen. Is niet rustig koffie drinken en ontbijten in de ochtend op deze manier.
[...]
Brrr, zou een beetje bleek helpen. Scheutje erin dan stop erop en kraan open.nope, heb al kokend water met bleek door de leiding gegooid, hg spul en weet ik wat meer. Ik sta nu elke keer met argusogen te kijken of er geen beestjes naar boven komen als ik mijn bad vol laat lopen. Is niet rustig koffie drinken en ontbijten in de ochtend op deze manier.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zaterdag 24 oktober 2015 om 11:10
quote:dianavankrimpen schreef op 23 oktober 2015 @ 23:29:
[...]
Dat zijn papiervisjes. Moet je maar even googlen. Ze kunnen echt schade aanrichten, zonde van je boeken en je foto's.
ah, thnx! heb nog een keer goed gekeken naar het verschil maar heb idd papiervisjes. deze zijn lichter van kleur dan zilvervisjes.
http://www.milieucentraal ... ervisjes-en-papiervisjes/
ze kunnen idd niet tegen kou. dus ik ga nu kunststofboxen kopen, daar de albums in plaatsen en dan krijgen ze een koude kuur in de berging. daar is geen verwarming dus kouder dan 18 graden.
fijne taak voor de vrije zaterdag
[...]
Dat zijn papiervisjes. Moet je maar even googlen. Ze kunnen echt schade aanrichten, zonde van je boeken en je foto's.
ah, thnx! heb nog een keer goed gekeken naar het verschil maar heb idd papiervisjes. deze zijn lichter van kleur dan zilvervisjes.
http://www.milieucentraal ... ervisjes-en-papiervisjes/
ze kunnen idd niet tegen kou. dus ik ga nu kunststofboxen kopen, daar de albums in plaatsen en dan krijgen ze een koude kuur in de berging. daar is geen verwarming dus kouder dan 18 graden.
fijne taak voor de vrije zaterdag
zaterdag 24 oktober 2015 om 11:37
dit schijnt ook een goed, redelijk milieuvriendelijk, bestrijdingsmiddel te zijn:
http://www.diatomeeenaard ... iatomeeenaarde-1ltr_/9/20
http://www.diatomeeenaard ... iatomeeenaarde-1ltr_/9/20
zaterdag 24 oktober 2015 om 13:11
wat ik verder nog aan tips tegenkwam:
action - insect repeller - ultrasoon geluid om beestjes te verjagen. schijnt na 3 wkn alles weg te zijn
airwick lavendel spray - dodelijk als je het op een papiervisje spuit.
sowieso schijnen ze niet van lavendel te houden. dus ook tussen kleding.
goedkoop toiletbloc - snee erin en in kast.
ik boek al succes: na 10 dagen zijn er tussen de fotoalbums geen visjes meer te vinden!
1e keer wel 10 of meer, 2e keer nog maar eentje, nu 3e keer alles gecheckt en noppa!
action - insect repeller - ultrasoon geluid om beestjes te verjagen. schijnt na 3 wkn alles weg te zijn
airwick lavendel spray - dodelijk als je het op een papiervisje spuit.
sowieso schijnen ze niet van lavendel te houden. dus ook tussen kleding.
goedkoop toiletbloc - snee erin en in kast.
ik boek al succes: na 10 dagen zijn er tussen de fotoalbums geen visjes meer te vinden!
1e keer wel 10 of meer, 2e keer nog maar eentje, nu 3e keer alles gecheckt en noppa!
zaterdag 7 november 2015 om 09:58
even een update: ik heb al veel minder last vn die visjes, nadat ik een aantal keren met de hand er een stel heb gevangen.
in twee vallen vn rexo nu 3 visjes gevangen, blijft minimaal.
verder diatomeenaarde laten bezorgen. pff, van een ongeopende zak komt al zo'n nare stoflucht vanaf. het schijnt het schildje van dieren als mieren en papiervisjes aan te tasten. ongeopend bij boeken gelegd. kijken of dat al voldoende is.
in twee vallen vn rexo nu 3 visjes gevangen, blijft minimaal.
verder diatomeenaarde laten bezorgen. pff, van een ongeopende zak komt al zo'n nare stoflucht vanaf. het schijnt het schildje van dieren als mieren en papiervisjes aan te tasten. ongeopend bij boeken gelegd. kijken of dat al voldoende is.
zaterdag 19 december 2015 om 19:09
zaterdag 19 december 2015 om 19:47
zaterdag 19 december 2015 om 21:18
Mijn buren zetten bakjes neer met witte peperkorrels. Liggen ze dood in het bakje zegt hij. Ik heb het nog niet geprobeerd.
Bij ons is het aan de andere kant van de straat begonnen, maanden later hadden wij ze ook.
Ik ben van plan om alles in plastic boxen op te bergen van de Hema. En voordat wij met vakantie gaan spuiten we met HG.
Bij ons is het aan de andere kant van de straat begonnen, maanden later hadden wij ze ook.
Ik ben van plan om alles in plastic boxen op te bergen van de Hema. En voordat wij met vakantie gaan spuiten we met HG.