zilvervisjes....wie heeft de tip?

10-08-2015 19:33 61 berichten
zoals de titel al zegt hebben wij heel veel last van zilvervisjes in huis: in de badkamer, wc, slaapkamer, kledingkasten enz enz. Wie heeft er DE tip om voorgoed van deze vieze beestjes af te komen
Alle reacties Link kopieren
quote:dianavankrimpen schreef op 24 oktober 2015 @ 00:05:

[...]

Brrr, zou een beetje bleek helpen. Scheutje erin dan stop erop en kraan open.nope, heb al kokend water met bleek door de leiding gegooid, hg spul en weet ik wat meer. Ik sta nu elke keer met argusogen te kijken of er geen beestjes naar boven komen als ik mijn bad vol laat lopen. Is niet rustig koffie drinken en ontbijten in de ochtend op deze manier.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:dianavankrimpen schreef op 23 oktober 2015 @ 23:29:

[...]

Dat zijn papiervisjes. Moet je maar even googlen. Ze kunnen echt schade aanrichten, zonde van je boeken en je foto's.

ah, thnx! heb nog een keer goed gekeken naar het verschil maar heb idd papiervisjes. deze zijn lichter van kleur dan zilvervisjes.

http://www.milieucentraal ... ervisjes-en-papiervisjes/

ze kunnen idd niet tegen kou. dus ik ga nu kunststofboxen kopen, daar de albums in plaatsen en dan krijgen ze een koude kuur in de berging. daar is geen verwarming dus kouder dan 18 graden.

fijne taak voor de vrije zaterdag
dit schijnt ook een goed, redelijk milieuvriendelijk, bestrijdingsmiddel te zijn:

http://www.diatomeeenaard ... iatomeeenaarde-1ltr_/9/20
quote:Oudblond schreef op 23 oktober 2015 @ 23:54:

Casa, heb jij nu een nieuwe outfit, ava ander kleurtje??Yep. Met dank aan Enn (avatartopic bij digi)
wat ik verder nog aan tips tegenkwam:

action - insect repeller - ultrasoon geluid om beestjes te verjagen. schijnt na 3 wkn alles weg te zijn

airwick lavendel spray - dodelijk als je het op een papiervisje spuit.

sowieso schijnen ze niet van lavendel te houden. dus ook tussen kleding.

goedkoop toiletbloc - snee erin en in kast.

ik boek al succes: na 10 dagen zijn er tussen de fotoalbums geen visjes meer te vinden!

1e keer wel 10 of meer, 2e keer nog maar eentje, nu 3e keer alles gecheckt en noppa!
oh ja en de vallen bij het kruidvat schijnen goedkoper en beter te zijn dan de rexonog wat. die rode. tegen zilvervliesjes dan.
even een update: ik heb al veel minder last vn die visjes, nadat ik een aantal keren met de hand er een stel heb gevangen.

in twee vallen vn rexo nu 3 visjes gevangen, blijft minimaal.

verder diatomeenaarde laten bezorgen. pff, van een ongeopende zak komt al zo'n nare stoflucht vanaf. het schijnt het schildje van dieren als mieren en papiervisjes aan te tasten. ongeopend bij boeken gelegd. kijken of dat al voldoende is.
die vallen vangen bij mij alleen grote dikke spinnen. Brr man mag de vallen nu controleren. Die spuitbus werkt wel goed. Ze komen creperend eruit rennen.
nu ruim een maand verder. op 1 plek waar er eerst een paar grote zaten, nu nix meer. in de val zitten een paar heel kleintjes.

dus het lijkt erop dat de vallen tijd nodig hebben om te werken. in combi met handmatig vangen.

hopelijk heb ik er over 2 mndn helemaal geen last meer van!
Heb in ieder vertrek in huis een bakje staan dat vocht opneemt. Met van die korrels erin (action)

Sinds die overal staan verl minder visjes te zien.

Wij hebben ook een wtw systeem maar ook altijd alle ramen open. Valt niet mee om de luchtvochtigheid te laten dalen.
Mijn buren zetten bakjes neer met witte peperkorrels. Liggen ze dood in het bakje zegt hij. Ik heb het nog niet geprobeerd.

Bij ons is het aan de andere kant van de straat begonnen, maanden later hadden wij ze ook.

Ik ben van plan om alles in plastic boxen op te bergen van de Hema. En voordat wij met vakantie gaan spuiten we met HG.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven