Zin om mee te helpen: eiken ovale eettafel?

12-08-2025 16:29 27 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag allemaal!
Ik ben op zoek naar een mooie eettafel.
Ik weet al redelijk wat ik wil:
Eiken houten blad
Dun blad
260-280 cm breed
Ovaal vorm of iig niet hoekig zeg maar
We hebben Hay stoelen die er onder moeten passen (8 stuks).

Maar onze vloer is ook licht eiken visgraat. Staat dan een tafel in zelfde kleur als wel? We hebben in huis zwarte stalen deuren maar denk dat ik eiken houten poten mooier vind…
Ik weet niet zo goed waar ik online inspiratie kan opdoen? En ik zoek een woonwinkel waar ik dit kan vinden.. we wonen in regio Utrecht maar alles nabij a12 richting Arnhem of a28 rond Amersfoort kan ook.

Ik kwam table du sud in Utrecht tegen. Is dit iets? Loods 5 misschien? Verder kom ik niet…

Dank voor meedenken
Wij hebben de organische eettafel “Haiko” van Trendhopper. Met een lichte vloer zijn wij hier juist voor wat contrast gegaan door voor de tafel de kleur ‘cinnamon’ te kiezen, echt hout overigens. Wij hebben de zwart metalen poot, maar je kunt de poot ook in hout kiezen. Eigenlijk kun je deze hele tafel naar wens samenstellen. ☺️

https://www.trendhopper.nl/eettafel-haiko-organisch
Je bedoelt lang ipv breed denk ik ?
Die van ons komt van brabantse houthandel je kiest het blad zelf uit evenals de poten . Bladen staan daar los dus je kunt zelf kiezen welke je wil , veel knoesten weinig knoesten kleur etc erg fijn .

https://www.brabantsehouthandel.nl/prod ... en-tafels/
Thanks maar dat is niet regio Utrecht …
Maar kan hout op hout… of toch voor zwart onderstel gaan..?
Nog wat adresjes in regio Utrecht:

Eijerkamp
Trendhopper
Table du Sud
Hartog Wonen
Goossens
Hannes1979 schreef:
12-08-2025 16:50
Voor een tafel die je hopelijk lang gebruikt ook niet een gigantische afstand toch .
Je kan ook nog bij woodend in de Bilt kijken, daar kun hem helemaal zelf samen stellen.
https://www.goossenswonen.nl/p/goossens ... =Eettafels
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Ik heb na lang twijfelen een tafel van kas20, die doen aan maatwerk. Is dan wel Almere maar ook goed aan te rijden.
Welke Hay stoelen hebben jullie?
Als je ergens nog een stukje parket van je vloer hebt liggen, zou ik dat meenemen om naast de tafel te houden.

Wat ik lelijk vind, is als je een interieur hebt met ongeveer hetzelfde soort hout maar de een dan net grijzig en de ander wat meer oranjegeel, dat het soort van vloekt. Als het voldoende op elkaar lijkt of juist heel erg contrasteert, kan het wel.
En wat ik vind is ook maar een mening, natuurlijk.
Mijn tafel komt hier vandaan en ze maken hem voor je op maat en zoals je hem wil

https://tabledusud.nl/nl/tafels/eettafe ... vale-eiken.
Ja daar zat ik ook naar te kijken.. table du sud… hebben ze ook een mooie showroom? En beetje betaalbaar?
Ja mooie showroom en werkplaats, niet goedkoop maar dan heb je wel een pronkstuk in huis staan.
Hannes1979 schreef:
12-08-2025 19:17
Ja daar zat ik ook naar te kijken.. table du sud… hebben ze ook een mooie showroom? En beetje betaalbaar?
Heel duur, Google maar eens.
Showroom is prima.

Ik vind het zelf mooi als het niet allemaal hout op hout is, ik heb zelf een houten blad met metalen poten (loods5).
Maar dat is een kwestie van smaak.
Yildizlar2 schreef:
12-08-2025 16:53
Voor een tafel die je hopelijk lang gebruikt ook niet een gigantische afstand toch .
Eens. Utrecht Brabant is gewoon te doen joh. Voor een tafel waar je iedere dag uren naar moet kijken een afstand van niks.
Wij hebben hier een eikenhouten tafel gekocht. Er is een showroom en ze hebben ook ovale tafels.

https://ambachtmeubelen.nl/collections/ ... ANs2Zc0tob
loulou39 schreef:
12-08-2025 19:56
Heel duur, Google maar eens.
Showroom is prima.

Ik vind het zelf mooi als het niet allemaal hout op hout is, ik heb zelf een houten blad met metalen poten (loods5).
Maar dat is een kwestie van smaak.
Heel duur is ook maar relatief he…
Wij betaalden €1200 voor onze Trendhopper tafel en dat vind ik een prima prijs voor een massief houten tafel. Voor anderen is €500 al duur en voor weer anderen is €3000 nog steeds een koopje.
Loods 5 hebben wij met eiken tafel hele slechte ervaringen mee.
Het concept was ons niet bekend eigenlijk dat je nadat je daar hebt gekocht je de garantie met de leveranciers moet regelen als er iets mis is. Loods 5 doet dan niks voor je.
Lastig communiceren in het pools kan ik je vertellen.
2 nieuwe eiken tafels ontvangen die beiden binnen een maand compleet open scheurden. Achteraf bij andere winkel bleek dat de poolse leverancier te jong hout gebruikt en het niet genoeg heeft laten drogen.
Uiteindelijk is alles opgelost en hebben we ons geld teruggehad maar ik zou daar dus voor mezelf geen grote meubelen meer kopen.

Wij zijn wel voor zwarte poten gegaan overigens omdat wij ook een eiken vloer hebben liggen. Vind dat op elkaar niet mooi. Tegenwoordig kan een ander soort hout weer wel bij elkaar maar eiken op eiken is het altijd net niet vind ik.
Wij hebben een zeer goede ervaring met tafel van voordeeltafels.nl. Hebben ook een showroom waar wij (in coronatijd) overigens niet geweest zijn. Wij hebben ook een lichte (laminaat) vloer en hebben zwarte stalen poten. Of het wel of niet mooi staat met houten poten ligt denk ik erg aan de exacte tint hout die je kiest.
Hannes1979 schreef:
12-08-2025 16:50
Als je Gorinchem al te ver weg vindt….
Afbeelding
Sylvia50 schreef:
12-08-2025 19:23
Ja mooie showroom en werkplaats, niet goedkoop maar dan heb je wel een pronkstuk in huis staan.

Ik heb een Deens ovaal van table du sud. Niet heel goedkoop maar ook niet achterlijk duur.
Mij lijkt zwarte poten mooier icm de eiken vloer.
Wat vind je van de tafel in de eerste post? Trendhopper zit toch door heel het land?
pelle wijzigde dit bericht op 13-08-2025 12:14
0.74% gewijzigd
Welke afmetingen zoek je en in welke prijsklasse?
Ik slaag vaak bij Xooon. Ze hebben oa deze tafel

Afbeelding

Je kunt kiezen tussen ovaal en ellips. En tussen de poten centraal of aan de zijkant.
https://www.xooon.nl/xn/tafels/eettafe ... 40626-nat/

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven