Zo balen! Nieuwe auto lekt

09-01-2013 21:33 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hadden er zó naar uitgekeken; vandaag konden we onze 'nieuwe' auto ophalen bij de dealer, een Ford Focus wagon uit 2008. Helemaal tip top afgeleverd, zelfs cadeautjes voor de kids meegekregen... Nu zijn we hem vanavond eens even goed aan het bekijken, blijkt er een natte plek in de kofferbak te zitten, rechts om precies te zijn. Ook hangen er vochtdruppeltjes aan een soort rooster ter hoogte van het achterlicht. Lijkt op lekkage dus! We balen echt gigantisch en bellen morgen meteen weer de dealer maar wilde het toch even 'kwijt' (en ja; er zijn ergere dingen) En hopen dat dit niet het begin van nog meer gebreken is...
ik neem aan garantie, dus idd morgenochtend direct even terug..
Wagon = stationcar = ook ruitensproeier op de achterruit, inclusief reservoir en slangetjes etc?

Misschien zit daar de oorzaak?

Anders lekkage van buitenaf. Regenwater dus
quote:poldervrouw schreef op 09 januari 2013 @ 21:36:

ik neem aan garantie, dus idd morgenochtend direct even terug..Neem aan dat de garantie ook nog wel iets langer loopt
Same here. Tweedehands auto uit 2007 met lekkage in de achterbak. Auto begon vies te ruiken en bij het optillen van de reserveband trof ik 20 cm water aan. Ben naar m'n garage gegaan en daar hebben ze de rubbers vervangen. Uiteindelijk bleken de rubbers bij de achterlichten versleten te zijn. Vervangen en nu weer vrolijk onderweg
uiteraard, we hebben 6 maanden garantie maar het is gewoon even balen ...
He wat balen..

Ja tuurllijk wordt het wel opgelost, het zit in de garantie etcetera, maar dan nog kan ik me goed voorstellen dat je even flink baalt en er een rotgevoel van hebt. Het is toch niet zoals je je had voorgesteld.
Garantie bij een occasion moet je even checken.... Vrees van niet. Anders even aanstippen dat ze je een auto met gebrek hebben verkocht. Dit hadden ze moeten checken bij een beurt.

Trouwens, het aangetroffen water in mijn auto was regenwater dus geen vloeistoffen oid die intern lekten.
Is een probleem wat al langer bekend is en zich bij meer focussen voor kan komen.

http://www.anwb.nl/auto/t ... 005-01-01/2008-02-01/1329
Kapotte achterlamp? M'n vriend heeft als relaxend sleutel-projectje een auto uit '96 in de garage staan. Ik heb er absoluut geen verstand van ,maar hoorde hem iets zeggen over een vochtige achterbak icm achterlamp....wie weet..

Ik zou sowieso ff terug naar de garage gaan!
Update: vandaag gebeld en de meneer van de garage denkt dat het komt van het onder hoge druk afspuiten van de auto bij de poetser.... Wij houden het in de gaten en halen hem dit weekend ook zelf even door de wasstraat. Hij zei wel dat mocht het vaker gebeuren we hem dan uiteraard even mogen langsbrengen voor onderzoek en of reparatie...
quote:lepeloetje schreef op 10 januari 2013 @ 22:00:

Update: vandaag gebeld en de meneer van de garage denkt dat het komt van het onder hoge druk afspuiten van de auto bij de poetser.... Wij houden het in de gaten en halen hem dit weekend ook zelf even door de wasstraat. Hij zei wel dat mocht het vaker gebeuren we hem dan uiteraard even mogen langsbrengen voor onderzoek en of reparatie...

Ben benieuwd,mijn bericht nog bekeken?

Dat is te herleiden naar waterlekkage via de bevestiging van de dakdrager rechtsachter, in het CAN-BUS-systeem, dat hierdoor van slag raakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven