Zonnebloem.

05-07-2013 10:37 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik doe een wedstrijdje met de buurman. Wie kweekt de grootste zonnebloem.

Ik lig momenteel aan kop. Die van hem meet momenteel 45 cm, die van mij 75 cm. Je zou zeggen dat het een gelopen race is, maar ik ben een beetje bang dat ik net voor de finish strand. Ik heb namelijk helemaal geen verstand van zonnebloemen. Sowieso niet van planten. Ik ben eigenlijk een serieplantenmoordenaar. Zelfs kunstplanten gaan bij mij nog dood. (Bij wijze van spreken dan hè).

Wie heeft tips om mijn zonnebloem in leven te houden?
Ik doe niks....stop in de lente een zaadje in de grond en dan komt er een zonnebloem uit. Ik geef geen extra water, geen pokon. Hooguit dat ik de plant vastzet om te voorkomen dat hij omvalt.
Dat was ik ook van plan. Niks doen. Maar nu heb ik ineens een wedstrijdje.

Lust een zonnebloem pokon of zal ik er buxesmest bijgooien?
Ik heb er ook geen verstand van maar wat een leuke wedstrijd.

Misschien nog wat extra mest geven? En anders moet je maar denken, `het is maar een spelletje` .

Ik wil ook wel zonnebloemen, heb jij gewoon wat zonnebloempitten in de aarde gestopt? Zelf zit ik ook in de categorie `mijn kunstplanten begeven het zelfs` dus denk dat ik het aan de juiste persoon vraag.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik doe ook niks, maar de zonnebloem groeit mij al bijna voorbij.

Je hebt verschillende soorten, die van mij zouden 3 meter hoog kunnen worden. Je hebt ze ook van max 2,5e meter.
in geval van droogte zou ik wel bewateren aan het eind van de dag.

M_V, idd gewoon in de grond stoppen en wachten.

Mijn zonnebloemen staan overigens in de moestuin (om de komkommer tegenop te laten groeien), dus die krijgen af en toe wat vloeibare mest mee.
Ik heb inderdaad gewoon wat pitten in een pot gestopt MV. Ineens was er een plant. Ik ben zelf ook verbaasd.
En dit is niet zomaar een spelletje hè! Nu ik aan kop lig wil ik winnen ook.