Zonnebloem.

05-07-2013 10:37 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik doe een wedstrijdje met de buurman. Wie kweekt de grootste zonnebloem.

Ik lig momenteel aan kop. Die van hem meet momenteel 45 cm, die van mij 75 cm. Je zou zeggen dat het een gelopen race is, maar ik ben een beetje bang dat ik net voor de finish strand. Ik heb namelijk helemaal geen verstand van zonnebloemen. Sowieso niet van planten. Ik ben eigenlijk een serieplantenmoordenaar. Zelfs kunstplanten gaan bij mij nog dood. (Bij wijze van spreken dan hè).

Wie heeft tips om mijn zonnebloem in leven te houden?
quote:Lady-Voldemort schreef op 05 juli 2013 @ 11:51:

Nog een nuttig linkjeIs ook gezellig voor de buren Hoewel niet te hard, anders profiteert de zonnebloem van de buurman hier ook van.
Daar zeg je wat, daar dacht ik even niet aan. Misschien moet Roza haar zonnebloem dan een Ipod geven.
Leuke wedstrijd ! Ik had er vorig jaar 1 van 1.93 en als hij niet omgewaaid was dan had ie nog wel hoger geworden.

Helaas zijn dit jaar alle jonge zonnebloemen door moordzuchtige slakken opgegeten !
quote:Louise70 schreef op 05 juli 2013 @ 11:41:

Je kan ook wat chloor op de Zonnebloem van de buurman gieten, hehehehe! Gaat ie langzaam dood...

Buurman gaat morgen op vakantie en ik mag de planten verzorgen. De sukkel.

quote:roza34 schreef op 05 juli 2013 @ 12:37:

[...]

Buurman gaat morgen op vakantie en ik mag de planten verzorgen. De sukkel.

Gelopen race dan he !

Mijn oom en tante gingen op vakantie en neef had nog een plant op zijn kamer of oma die ook water wilde geven. Tuurlijk geen probleem. Zegt oma na een week tegen mij, getver die plant stonk zo dat ik hem maar weggegooid heb. Neef was niet blij na de vakantie dat oma zijn wietplant had weggegooid
Als hij terug komt ga ik op vakantie en verzorgt hij mijn planten. De zonnebloem gaat uiteraard naar een pension.
Huize Zonnebloem neem ik aan ?

http://www.goudengids.be/huize-zonneblo ... chot-3200/
quote:Kokolientje schreef op 05 juli 2013 @ 12:41:

[...]

Gelopen race dan he !

Mijn oom en tante gingen op vakantie en neef had nog een plant op zijn kamer of oma die ook water wilde geven. Tuurlijk geen probleem. Zegt oma na een week tegen mij, getver die plant stonk zo dat ik hem maar weggegooid heb. Neef was niet blij na de

vakantie dat oma zijn wietplant had weggegooid
Mijn zonnebloem gaat gewoon op zonnebloem vakantie.
quote:roza34 schreef op 05 juli 2013 @ 12:48:

Mijn zonnebloem gaat gewoon op zonnebloem vakantie.Met de Zonnebloemboot varen over de Rijn of de Moessel?
Volgens mij gaan zonnebloemen niet zo snel dood. Ik heb een paar jaar geleden 3 kleine zonnebloempjes gekregen, waarvan ik er eentje per ongeluk tijdens het tuinieren heb geknakt, dus 2 over.

Het jaar daarop waren het er ongeveer 50.... Die allemaal bleven leven (tenzij ze omwaaiden in een storm of ik ze eruit trok).

Dit jaar begin in zonnebloemen een beetje als onkruid te zien, ze duiken te pas en onpas op in mijn achtertuin (en nu ook voortuin).
Oh en ik doe echt niks met die zonnebloemen van mij, de zonnebloemen die op het zuiden staan worden veruit het grootst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven