Zorg voor kat na operatie in combi met warme weer

09-07-2010 09:34 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de topictitel al zegt,

hoe kan ik de kat het beste verzorgen na een blaassteen operatie?

Met dit warme weer lijkt het me extra zwaar voor zo'n beestje dus hoop dat ik hier bruikbare tips krijg!

Alvast bedankt dames!
Ik denk dat het juist makkelijker wordt, omdat ze het na de narcose altijd koud hebben en je ze warm moet houden. Zeker weten doe ik het niet hoor...

Je zou kunnen proberen om ervoor te zorgen dat ze goed drinkt vandaag!
mijn kat is vorige week geopereerd, heb ze gewoon lekker binnen gehouden, toen ik zag dat het goed met haar ging lekker samen naar buiten en wat later ging ze zelf weer!

ik had in de kamer trouwens wat handdoeken opgevouwen op de grond liggen waar ze ook gebruik van maakte, ze mocht in het begin niet springen enzo, dus vandaar!

Vanmiddag nog even op controle maar het is mij heel erg meegevallen!

sucses want het is echt heeeel zielig!
Ik zou het aan de dierenarts vragen.
Zorgen dat ze wat rustige ligplekjes heeft.
Vraag het sowieso aan de dierenarts.

Net na de operatie hebben mensen het meestal koud, dus bij dieren kan ik me goed voorstellen dat dat ook zo is.. Maar daarna denk ik dat het toch wel erg warm is als je jezelf zwak ziek en misselijk voelt..
Er zijn ook nog 3 andere katten aanwezig dus misschien dat ik die zoveel mogelijk buiten laat (buiten zijn genoeg schaduwrijke plekjes waar ze kunnen liggen) zodat de net geopereerde kat rustig op kan knappen.
Heeft je vriend toch gekozen voor de betaling van de operatie? Of heb jij het betaald?

Fijn in ieder geval dat het is opgelost.

Ik zou ook even aan de dierenarts vragen, die heeft er toch veel verstand van.

Verder zou ik het niet weten, weet ook niet hoeveel last zo'n beestje heeft na zo'n operatie...
Ik heb voor de katten op het voeteneind op bed een ski-jack neergelegd, het is heel koel die "stof", weet even niet hoe die stof heet maar die wordt niet warm (buitenkant heb ik naar boven liggen en met de mouwen heb ik er een soort mandje van gemaakt). Verder heb ik in de slaapkamer de gordijnen de hele dag dicht en ik heb een blower. Niet op de katten gericht maar wel dat er een koel briesje is.

Wij slapen allemaal heerlijk zo. Misschien heb je er iets aan. Maar zeker de dierenarts vragen wat hij adviseerd.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik heb vriendlief weten te overtuigen dat hij zijn verantwoordelijkheid moest nemen voor de kat en dat ik teleurgesteld was in zijn gedachtegang. Schijnbaar heeft het indruk gemaakt, samen gezocht naar een dierenarts die het sneller (andere kon pas 24 juli) en goedkoper kon doen. En dat is gelukt zijn nu bij een dierenarts waar de katten al bekend waren en hij kon super snel terecht en het was nog goedkoper ook. Ga het inderdaad aan de da vragen wat zijn advies is.

@Mylenevalerie: goede tips, ik denk ook dat hij in de slaapkamer mag is aan de kant van het huis waar de minste zon op staat, er hangen al gordijnen en we hebben daar een blower staan. (De rest van het huis heeft nog geen gordijnen)
Een icepod is misschien ook een idee, alleen heb geen idee waar ik die kan halen hier in de buurt..
Ik zag je avatar en dacht meteen: hé, fijn dat de issue over de kat is opgeslost! Fijn dat jullie wat voor hem konden doen.

Zelf ben ik vorige week bij de DA geweest en daarna ook gevraagd of er tips waren om de kat koel te houden. DA gaf ons de tip de kat koel te houden door een paar keer met een natte doek de kat achter de oortjes en onder de pootjes te vegen.
Finsternis, wat fijn dat je je vriend hebt kunnen overtuigen!!

Mijn katten gaan met dit weer graag op een natte handdoek liggen onder het openstaande raam.....
Bedankt voor de tip Barbara Ann en Pruttel ben ook erg blij dat het is gelukt om hem te overtuigen!!
Hey Finsternis, wat fijn dat jullie eruit zijn gekomen!

Ik zou gewoon zorgen voor een donkere, koele en rustige plek (slaapkamer, waar de gordijnen de gehele dag dicht zijn) en voldoende water. Heb je een bench? Ik heb een Ikea kinderbedje met spijlen die ik omgekeerd neerzet (om springen te voorkomen) en waar ik een scharnierdeurtje in heb gezet, zodat er wel voldoende frisse lucht en zicht is voor de patiënt en ik er ook gemakkelijk bij kan komen en toezicht kan houden. Misschien een tip..

De meeste katten vinden warmte trouwens juist heel lekker, dus ik denk dat het verder wel goed komt. Beterschap voor kat!...
Hoe gaat het met de kat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven