Zuinige goedkope leuke auto?
dinsdag 25 augustus 2015 om 09:46
Hoi Hoi,
Ik hoop dat jullie mijn op weg kunnen helpen!
In het na jaar wil ik een auto gaan aanschaffen. Momenteel reis ik elke dag naar mijn werk met het openbaar vervoer en dit kost me een hoop tijd en geld. ( nu kan ik soms nog op de fiets maar straks in de winter is dit geen optie meer).
Ik ben op zoek naar een auto die goedkoop is in wegenbelasting en verzekering. Ook een auto die zuinig is qua verbruik (minimaal 1/17) mijn budget ligt rond de 2000 euro (alles wat minder is is natuurlijk fijn) en ohja hij moet er ook nog een beetje leuk uitzien en geen wrak van 20 jaar oud zijn!
Suggesties en ervaringen?
Groetjes
Ik hoop dat jullie mijn op weg kunnen helpen!
In het na jaar wil ik een auto gaan aanschaffen. Momenteel reis ik elke dag naar mijn werk met het openbaar vervoer en dit kost me een hoop tijd en geld. ( nu kan ik soms nog op de fiets maar straks in de winter is dit geen optie meer).
Ik ben op zoek naar een auto die goedkoop is in wegenbelasting en verzekering. Ook een auto die zuinig is qua verbruik (minimaal 1/17) mijn budget ligt rond de 2000 euro (alles wat minder is is natuurlijk fijn) en ohja hij moet er ook nog een beetje leuk uitzien en geen wrak van 20 jaar oud zijn!
Suggesties en ervaringen?
Groetjes
dinsdag 25 augustus 2015 om 10:36
Het verschilt gewoon heel erg qua auto. Wij hebben 3 franse auto's en eigenlijk nooit veel pech mee. Onze peugeot 307sw uit 2004 is over de 3 ton nu en heeft de eerste 2 jaren best wat gekost aan onderhoud, maar daarna niet meer. Afgelopen jaar zelfs helemaal niks, alleen de kosten voor de keuring. En nog nooit mee langs de kant gestaan ofzo. Met mijn citroen saxo uit 2000 ook niet. Geen hoge kosten eraan (alleen ooit lekkage in een leiding en dat had gedruppeld op de distributieriem dus die moest vervangen. Maar dat is gewoon echt pech, kan in elke auto gebeuren). Ook nooit mee stil gestaan en gewoon een heerlijke auto! En onze lelijke eend doet het nog het best die start altijd, doet het altijd en is een hele leuke auto. En heel zuinig!
dinsdag 25 augustus 2015 om 10:44
quote:nicolaatje schreef op 25 augustus 2015 @ 10:33:
Al staan Franse auto's volgens mij ook niet zo heel goed bekend, dacht ik en japanners wel. Toyota staat in ieder geval bekend als heel betrouwbaar dacht ik en Mitsubishi ook. Ik dacht Daihatsu en Suzuki ook.
Ik ben echt een Toyota fan. Maar dat komt echt doordat ik (en vele anderen die ik ken) echt goede ervaringen met Toyota hebben. Je hebt nog wel meer Japanse merken die prima zijn.
Franse auto's staan niet zo goed bekend.
Maar goed, uiteindelijk is het altijd wel een gok.
Al staan Franse auto's volgens mij ook niet zo heel goed bekend, dacht ik en japanners wel. Toyota staat in ieder geval bekend als heel betrouwbaar dacht ik en Mitsubishi ook. Ik dacht Daihatsu en Suzuki ook.
Ik ben echt een Toyota fan. Maar dat komt echt doordat ik (en vele anderen die ik ken) echt goede ervaringen met Toyota hebben. Je hebt nog wel meer Japanse merken die prima zijn.
Franse auto's staan niet zo goed bekend.
Maar goed, uiteindelijk is het altijd wel een gok.
dinsdag 25 augustus 2015 om 10:55