Zwanger en spijt aankoop huis

18-10-2012 15:09 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerst maar eens het leuke berichtje: ik ben zwanger!!

Het is gepland en zijn super gelukkig . Zit in mijn elfde week en tot zover gaat alles prima. Nog geen kwaaltjes maar die zullen ongetwijfeld nog komen

Nu komt mijn verdrietigheid.. Mijn partner en ik woonden eerst in een appartement. Te klein om een kleine te krijgen dus moesten verhuizen. We wonen nu een maand in ons koophuis. Echter heb ik alleen spijt van de aankoop . Het is een stuk niet thuis voelen maar ook aspecten aan de woning die nu tegen vallen. Ik ben een redelijke perfectionist en loop nu tegen eigenschappen van de woning aan. Ik zie mij hier niet lang wonen. Wil heel graag terug naar de stad waar mijn moeder woont die in de toekomst als oppas gaat fungeren. Nu wonen wij in een ander dorp (15/20 min van mijn oude stad vandaan). Wat moet ik nou doen? Mijn partner weet dat ik mij nog niet thuis voel. Moet ik mij er proberen overheen te zetten of het huis blijven opknappen en het weer te koop zetten? Aan de ene kant wil ik het niet zo snel opgeven maar aan de andere kant zijn loop ik tegen dingen aan die niet zullen veranderen. Ik vind het heel moeilijk om dit aan te geven. Ben bang wat anderen ervan zullen vinden.
Persoonlijk vind ik dat je even moet doorzetten, een maand is niet zo lang. Ramen zijn te vervangen en tien minuten extra reistijd stelt ook niet zoveel voor. Neem je voor om er een heel leuk jaar van te maken, en ga na dat jaar nog eens kijken hoe je het dan vindt.

Richt je op leuke dingen, en die zijn er natuurlijk heel veel. En zorg dat je je open stelt, want als je alles met het huis door een negatieve bril gaat bekijken, blijft alles ook negatief. Noem eens waarom jullie dat huis hebben gekocht, waar viel je voor?
Als je het huis voor zo'n lage prijs hebt gekocht, zal het niet een hee; populair huis zijn, dus kans is groot dat je het niet makkelijk kwijt raakt. Nieuwe kozijnen en dubbel glas is dan voordeliger dan een restschuld.

En trouwens, zoals anderen ook al hebben gezegd, het duurt echt even voordat je nieuwe huis echt jouw huis is. Dat alles zijn eigen plekje heeft, dat je blindelings de route naar huis weet te vinden, dat je weet waar de leukste buurtwinkels zijn, dat je de juiste meubels en accessoires hebt. Geef het even tijd, de bezwaren die je opnoemt klinken allemaal niet zo heel onoverkomelijk!
Klussen vond ik hier een heel fijne manier om het eigen te maken. Verf, een wandje behangen voor de sfeer, deuren geverfd en nu is het echt ren ander huis.
Hallo?!
Bj mij duurde het 2 jaar voodat mijn huis mijn thuis werd.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Zet er dubbel glas in en wees blij met houten kozijnen. Veel mooier dan kunststof. En die 10 minuten gaan natuurlijk ook nergens over. En....ook niet onbelangrijk...je woont er nog maar 1 maand!!! Gun jezelf de tijd. Ik denk dat het je hormonen zijn:-).

Gefeliciteerd trouwens!
Probeer het eens kans te geven.

Ik ben 100 km van mijn ouders en zusjes vandaan gaan wonen en vind dat soms ook nog moeilijk.

Heb je een auto? Wat is dan 15 minuten?

Maak het huis gezellig, kussentjes op de bank, kaarsen aan.

Je bent zwanger! Concentraer je daar op. Eer dat je je huis hebt verkocht en wederom een nieuw huis hebt gevonden die wèl aan je verwachtingen voldoet ben je misschien al bijna aan het bevallen.

Zou die stress er niet bij willen hebben, en mijn huidige huis een thuis maken als ik in jouw schoenen stond.
Er staan heel veel woningen te koop, dus mijn vraag is: waarom hebben jullie juist dit huis gekocht?
...
Waarom ben je voor het huis gevallen? Ik ga er maar vanuit dat het de hormonen zijn, want anders vind ik het best erg klinken dat je weer wilt verhuizen omdat het huis geen kunststof kozijnen heeft!
Allereerst: gefeliciteerd met je zwangerschap

Dat je je niet meteen al thuis voelt is niet zo gek, het is natuurlijk een hele verandering. Maar om na een maand al te zeggen dat je toch niet zal aarden vind ik wel erg snel. Jullie touch moet nog het huis aan gegeven worden, geef dat nog even de kans.

Met houten kozijnen zou ik juist heel blij zijn (wij huren en hebben ze hier gelukkig ook). Enkel glas is te vervangen, is dus niet onoverkomelijk. Is er nog wat financiële ruimte om dat te doen (gezien jullie lage aankoopprijs?)

De afstand naar je werk lijkt misschien zoveel langer dan 10 min. extra omdat je binnendoorwegen rijdt en je dat wellicht niet gewend bent.

Belastingtechnisch lijkt het misschien een goed idee om snel te verkopen, maar eerlijk gezegd denk ik dat je, juist in deze tijd, realistisch moet blijven. De huizenmarkt wordt er alleen maar beroerder op dus kun je er niet vanuit gaan dat het jullie binnen een paar maanden lukt de boel weer te verkopen.
quote:molenveldje schreef op 18 oktober 2012 @ 15:09:

Wil heel graag terug naar de stad waar mijn moeder woont die in de toekomst als oppas gaat fungeren. Nu wonen wij in een ander dorp (15/20 min van mijn oude stad vandaan). Probeer te relativeren. Er zijn mensen die elke dag twee uur naar hun werk reizen.
Mijn ervaring is wel, dat je als bewoner natuurlijk zèlf sfeerbepalend bent.

Te zeggen, je kunt wel 20 kaarsen aansteken, en evenveel kussens en planten plaatsen, maar als je zelf geen sfeer uitstraalt, blijft het een kouwe bende.

Daar helpen geen 4 Ikea's aan.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:isabellajosephine schreef op 18 oktober 2012 @ 15:35:

[...]

Probeer te relativeren. Er zijn mensen die elke dag twee uur naar hun werk reizen.6 jaar lang gedaan, Assen- Den-Haag.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Tickel schreef op 18 oktober 2012 @ 15:32:

Bj mij duurde het 2 jaar voodat mijn huis mijn thuis werd.Bij mij nog veel langer. Waren van plan dit huis in drie jaar te verbouwen terwijl we er woonden. Verbouwing duurde, in fases, helaas negen jaar. Eerste drie jaar ging het wel, was ik veel weg, werkte drie dagen. Jaar drie t/m zes waren niet om door te komen. Baan kwijt dus veel thuis in het ondeugdelijke huis. Over verhuizen dachten we wel na, maar bij gebrek aan baan (geld) was dat geen echte optie. Verbouwing van de beneden verdieping in jaar zeven t/m negen. In die tijd kon in uitkijken naar hoe het zou worden en daar troost uit putten. Nu nog eens drie jaar verder zou ik niet meer weg willen. (Woonden hier vorige week twaalf jaar)
Jullie hebben vast gelijk. Ik ben wat dat bedreft echt een gevoelsmens.

Het zullen misschien de hormonen wel zijn. Ik ga eens hard mijn best doen!

En belangrijker: genieten van mijn zwangerschap
Maar hoe was jr gevoel toen je het kocht dan?
Hallo?!
Goed natuurlijk anders had ik het huis niet gekocht
Dan zou ik me daar aan vasthouden Onder invloed van hormonen word je blik soms wat vertroebeld (ervaringsdeskundige ) Fijne zwangerschap nog!
Hallo?!
Fijn dat je toch een beetje weet te relativeren. Als je zwanger bent, ben je gewoon jezelf niet helemaal.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik heb 3 jaar moeten wachten op mijn woning en ik keek er reikhalzend naar uit. Totdat ik er de eerste avond op de bank zat, vond ik het zo wennen! Ik vond het in het begin niet mooi, niet fijn en heb er echt een aantal maanden aan moeten wennen.

Geef het de tijd, komt goed! Gefeliciteerd met je zwangerschap!
blijf zitten waar je zit. Echt laat je hormonen maar even woekeren (toen ik net zwanger was, was ik al van slag van een overstekende meerkoet).

Nu verhuizen en zoeken naar een nieuw huis, levert je alleen maar stress op. (verhuizen en zwanger is geen hele fijne combi). En gedreven door hormonen maak je ook als gevoelsmens niet de beste keuzes. Laat het even, verhuizen doe je lekker over 2 jaar
Voel mij een stuk beter. Bedankt allemaal! Jullie sturen mij weer het goede pad op ;). En mocht ik over 2 jaar willen verhuizen, verhuis ik dan. Eerder niet! Nu ga ik lekker genieten van mijn zwangerschap en ons huis ons huis laten voelen. Ik heb een leuke baan, leuke man, mooi huis is het ook. Dus ik moet mij niet zo laten meeslepen in mijn gevoelens.Sjonge jonge, wat kan het soms lastig zijn om een gevoelsmens te zijn.....
Je hebt leuke vooruitzichten toch? Wie weet denk je over twee jaar wel: waar maakte ik me in godsnaam toen zo druk over?
quote:molenveldje schreef op 18 oktober 2012 @ 16:12:

Voel mij een stuk beter. Bedankt allemaal! Jullie sturen mij weer het goede pad op ;). En mocht ik over 2 jaar willen verhuizen, verhuis ik dan. Eerder niet! Nu ga ik lekker genieten van mijn zwangerschap en ons huis ons huis laten voelen. Ik heb een leuke baan, leuke man, mooi huis is het ook. Dus ik moet mij niet zo laten meeslepen in mijn gevoelens.Sjonge jonge, wat kan het soms lastig zijn om een gevoelsmens te zijn.....Vergis je niet in de hormonella die je nu ook bent
quote:molenveldje schreef op 18 oktober 2012 @ 16:12:

Voel mij een stuk beter. Bedankt allemaal! Jullie sturen mij weer het goede pad op ;). En mocht ik over 2 jaar willen verhuizen, verhuis ik dan. Eerder niet! Nu ga ik lekker genieten van mijn zwangerschap en ons huis ons huis laten voelen. Ik heb een leuke baan, leuke man, mooi huis is het ook. Dus ik moet mij niet zo laten meeslepen in mijn gevoelens.Sjonge jonge, wat kan het soms lastig zijn om een gevoelsmens te zijn.....
Mijn huis voelde pas goed nadat ik de gordijnen had opgehangen in de woonkamer. Daarvoor vond ik er geen reet aan. En die gordijnen kwamen pas na een half jaar (omdat ik het toch een saai huis vond had ik geen haast met een dure uitgave als gordijnen in de woonkamer..)

Die hormonen doen ook rare dingen met je hoor, niet vergeten!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven