Zwarte puntjes douchewand

14-09-2019 11:29 18 berichten
Ik ben bang dat ik de douchewand verpest heb. Ik heb de douchewand schoon gemaakt met schoonmaak azijn omdat er veel kalk op zat. Na het afspoelen en drogen zie ik op sommige plekken ineens allemaal zwarte puntjes o het glas die er eerst niet op zaten. Ik snap er niks van, die wand is eerder gedaan met schoonmaak azijn en ik krijg het er niet af, het lijkt er ook echt op te liggen want als ik met m'n hand er overheen wrijf voel ik de puntjes zitten.
Dat zijn kalkresten denk ik.. ik heb dat ook in mijn badkamer.. helaas.
Maar dan is het toch raar dat ik ze eerst niet zag en na een keer extra schoonmaken wel? Heb het echt nog nooit gezien. Of laten die resten zich juist zien als je schoongemaakt hebt?
Alle reacties Link kopieren
probeer eens een klein stukje wat dikke bleek ( chloor ) op te spuiten, en kijken of je het er dan afkrijgt.
lopervanhiernaardaar wijzigde dit bericht op 14-09-2019 11:48
Reden: letter te weinig
0.47% gewijzigd
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Het zit op ooghoogte in het midden van de wand en het gekke is dat ik het op de andere wanden niet zie. Snap er niks van. Heb geen chloor in huis maar dat durf ik ook niet te gebruiken i.v.m. coating van het glas.
Ik heb alles al zo'n beetje opgespoten en opgesmeerd.. ik heb het onderhand opgegeven.
Ik kan wel aan de gang blijven met bijtende middeltjes. Zo ook chloor.
Mijn badkamer is nu 20 jaar oud.. ik zal de gebreken en afnemende schoonheid die met de jaren komt maar accepteren.. net als bij ons mensen ;)
Hoe oud is jouw badkamer dan t.o?
4 jaar. Ik blijf het echt raar vinden want ik heb bij alle wanden hetzelfde gedaan en maar op 1 wand zitten deze puntjes. Heb net met m'n nagel een vlekje proberen weg te krabben maar dat werkt ook niet.

Ik heb nog eens gegoogled en het lijkt echt glasschade. Nu is een paar weken geleden wel de douche in de cabine vervangen waardoor er geboord moest worden, maar daarna is de douche natuurlijk vaker schoon gemaakt en was er niks aan de hand. Dus dat zou ook raar zijn.
Als het er op ligt, kun je het wellicht met een plamuurmes o.i.d. weghalen....
Ik laat er eerst even iemand naar kijken voordat ik met allerlei dingen aan de slag ga en het allemaal nog erger maak.
als de douchewand pas 4 jaar oud is, heb je misschien nog garantie? ik had op een aantal onderdelen van mijn oude badkamer 10 jaar garantie
Don't cry, buy a bag and move on.
Als er geboord of geslepen is in de badkamer kunnen het stukjes metaal zijn die in het glas gebrand zijn, die gaan na een tijdje roesten en krijg je zwarte puntjes in de tegels of glazen deur.
Zijn ze bij het vervangen van de douche met een slijptol bezig geweest? Lees dan de derde en vierde alinea in dit stukje

https://www.glasinbeeld.nl/13527/glassc ... k-gesteld/

Lijkt wel heel veel op wat jij omschrijft
SCHIMMEL
Ik dacht ook schimmel.
Poezengek schreef:
14-09-2019 13:19
Zijn ze bij het vervangen van de douche met een slijptol bezig geweest? Lees dan de derde en vierde alinea in dit stukje

https://www.glasinbeeld.nl/13527/glassc ... k-gesteld/

Lijkt wel heel veel op wat jij omschrijft
Ja, en daar lijkt het op alleen dan minder heftig (als ik de foto's bekijk). Maar ik vraag me dus af of je zoiets pas na een week of 4-5 kunt zien. Ga het eens doorlezen.
Dat kan zeker na verloop van tijd, vorm van erosie.
Okee dan ben ik benieuwd of ht straks op meer plekken zichtbaar wordt na nog een paar keer schoonmaken. Een ding is zeker, het komt dus in ieder geval niet door de schoonmaak azijn en m'n zachte spons.
Ik heb er naar laten kijken en die persoon herkende het meteen als schade van de slijptol. Niet te verwijderen want het is ingebrand.

Even afwachten hoe storend het blijft en of er nog meer plekjes op komen en dan wellicht vervangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven