Zwarte was

07-05-2012 10:01 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd is mijn zwarte was gevlekt na het wassen. Er zit een soort waas over, alleen dan vlekkerig.

Geen idee waar het aan ligt, hetzelfde wasmiddel en hetzelfde programma. Heb al eens ander wasmiddel geprobeerd maar dat lag het ook niet aan.

Iemand tips?? Heel erg bedankt alvast!
Bij mij gebeurt dat wanneer ik te veel wasmiddel gebruik. Extra spoelen wil ook wel eens werken, dan verandert de verhouding tussen water en wasmiddel natuurlijk ook.
He ! Dat heb ik ook hier !

Gebruik al heel erg weinig wasmiddel, misschien toch eens vloeibaar wasmiddel proberen.
.
Minder wasmiddel gebruiken en evt. nog een keer extra spoelen.
Even een lege wasmachine laten draaien (heet) met een soda erin, dan spoelt alles weer mooi schoon!
quote:emmetjebee schreef op 07 mei 2012 @ 10:23:

Even een lege wasmachine laten draaien (heet) met een soda erin, dan spoelt alles weer mooi schoon!Beetje domme vraag misschien, maar doe je die soda dan in het wasmachinebakje of los in de trommel?
En niet d ewasmachine vol proppen tot er echt niets meer in kan. De was moet kunnen bewegen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Minder was: check.

Extra spoelen: check.

Ben benieuwd hoe het eruit komt!

Met soda heb ik nooit gedaan, heb wel eens gehoord dat daarvan ook zeepresten achterblijven. Doe heel af en toe een fles schoonmaakazijn.
Wassen met gewone shampoo die je ook voor je haar gebruikt en dan nog minder dan je voor je haar gebruikt. En ipv wasverzachter doe je een beetje azijn in je wasverzachterbakje. Dat maakt dat sop doodslaat, gevolg geen witte strepen en vlekken meer op je zwarte was. En ook inderdaad niet zo vol proppen dat scheelt ook al een heel stuk.
moet je gewoon die deo tegen witten vlekken op zwarte kleding er in stoppen ;)

Maare, zou dat robijn black velvet niet helpen dan? Dat is dr toch voor? Geen idee hoor, ik gebruik het niet, maar wellicht is dit nu eens een product dat wél werkt?
Zazu black velvet werkt goed hoor, maar ik vind die altijd zo vreselijk duur. Soms is er een actie mee dan wil het nog, maar mijn methode is stukken goedkoper en je was word ook goed schoon.
quote:snoopy78 schreef op 07 mei 2012 @ 10:26:

[...]

Beetje domme vraag misschien, maar doe je die soda dan in het wasmachinebakje of los in de trommel? Ik gooi 'm nog even in de herhaling...
Gelukt! Denk dat het toch aan de hoeveelheid was lag, toch maar iets vaker wassen

Wil azijn ook eens proberen...

Snoopy: volgens mij in het bakje voor wasmiddel maar ik heb het nog nooit geprobeerd
Soda kun je gewoon in de trommel gooien. Zo doe ik het al jaren zo'n 3-4 x per jaar. En een halve fles azijn in het wasverzachterbakje. Ik gebruik sowieso altijd een scheutje azijn ipv wasverzachter bij iedere was.
quote:Mikske00 schreef op 09 mei 2012 @ 20:19:

Soda kun je gewoon in de trommel gooien. Zo doe ik het al jaren zo'n 3-4 x per jaar. En een halve fles azijn in het wasverzachterbakje. Ik gebruik sowieso altijd een scheutje azijn ipv wasverzachter bij iedere was.

Juist ja! Een beetje azijn houdt je zwarte was mooi zwart.

Heb je inmiddels de soda al geprobeerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven