Zwembad water melkwit?

24-06-2018 19:32 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond.

Mijn zwembadwater is kraakhelder. Maar op de grond ligt een soort van witte stofwolk. Als ik erin ga komt het als een soort grote stofwolk opwaaien. Mijn filter krijgt dit spul er totaal niet uitgefiltert. Ook mijn stofzuiger neemt dit niet op in de filter. Ik heb vlokkenbindet geprobeerd maar dit wil ook niet baten. Ik ben ten einde raad en weet niet hoe ik het er ooit uit ga krijgen. Heb weinig zin het zwembad leeg te pompen en weer opnieuw te vullen. Er moet toch nog een andere manier zijn? Graag zie ik jullie reacties tegemoet.

Mvg.
Ontieglijk ambetant. Ik heb dit ook een keer gehad en toen heb ik de butler er naar laten kijken.
Waarom niet? Zo duur is water niet en de grond is gortdroog op het moment. Geeft jouw tuin en die van de buren lekker een bad en doe er gewoon schoon water in. Het klinkt een beetje als te veel middelen door elkaar gebruikt,
Ik denk niet dat je daar op dit forum een antwoord op gaat krijgen. Een eigen zwembad is in Nederland nu niet bepaald gebruikelijk. Misschien een Amerikaanse site zoeken en daar je vraag stellen? Daar is een eigen zwembad wat gebruikelijker en zijn er misschien wel mensen die er wat van af weten?
Ik zou de stop eruit trekken en opnieuw vullen. Niet dat ik gehinderd word door zwembadkennis hoor, maar als ik het zo lees lijkt dat me de enige oplossing.
Ph al getest denk ik?
ika35 schreef:
24-06-2018 19:37
Ik denk niet dat je daar op dit forum een antwoord op gaat krijgen. Een eigen zwembad is in Nederland nu niet bepaald gebruikelijk. Misschien een Amerikaanse site zoeken en daar je vraag stellen? Daar is een eigen zwembad wat gebruikelijker en zijn er misschien wel mensen die er wat van af weten?
Tegenwoordig heeft iedereen die ik ken met kleine kinderen een opzetzwembad in de zomer in de tuin. Weet niet of to dat bedoeld of een echt echt zwembad? Want in dat laatste geval verwacht ik hier niet veel tips nee..
appagante schreef:
24-06-2018 19:42
Ph al getest denk ik?

Ja heb ik getest. Allemaal 100% in orde. Mvg
nina1966 schreef:
de grond is gortdroog op het moment. Geeft jouw tuin en die van de buren lekker een bad en doe er gewoon schoon water in.

De planten zijn vast heel blij met dat chloorwater.
Trotter schreef:
24-06-2018 20:02
De planten zijn vast heel blij met dat chloorwater.
Joh das zo miniem. Of denk je dat je kinderen er in laat zwemmen als je met een paar slokken vergiftigd bent ofzo.
ika35 schreef:
Nee? Die opzetbaden, de inbouw ook trouwens, zijn niet zo duur hoor. Een bad van 10m rond is nog geen 1000 euro. Das 2 x vakantie geld als je minimum loon hebt :D
Wat is dat voor witte stof? Het is vreemd dat een bodemzuiger het niet opzuigt en een vlokmiddel het niet bindt.
Wij hebben een 7mtr bad en die vullen we vaak 3x per seizoen (mei-sept)
Als het een echt zwembad betreft: ik zou een bedrijf bellen dat zwembadonderhoud doet.
Schimmel of ook wel algen genoemd. Oorzaak kan van alles zijn. Onvoldoende onderhoud, lage concentratie chloor, hout in het water dat een schimmel bevat. Ik zou een prof bellen.
http://www.suncenter.nl/439/pagina/zwem ... lossingen/
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven