Nieuwe vriend bevriend met zijn ex [Geen OP]

02-11-2020 19:26 60 berichten
.
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 03-11-2020 08:48
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Minder verwachten?? Als je dit bij mij zou proberen af te dwingen had ik je de deur uit gedonderd.
Ik snap überhaupt niet waarom hij dit moet verbreken? Misschien moet je is mee gaan kijken of het ook klikt tussen jou en haar en kunnen zij en haar kind ook een plekje in jullie gedeelde leven krijgen i.p.v. alleen van hem.

Je zegt dat je erop vertrouwt dat er geen gevoel meer is dan is t toch goed zo fijn dat hij zo open is
where ever you go, go with your heart
Is het niet ZIJN baby?
.
anoniem_6365175e440ae wijzigde dit bericht op 02-11-2020 22:45
99.50% gewijzigd
Poeh, lastig.
Hij voelt een hoop verantwoordelijkheid tegenover haar en dat kind wat heel lief is, maar als je het objectief bekijkt is het ook wat bedenkelijk... je zegt zelf dat het een vrije labiele relatie is geweest toendertijd en dat zij inderdaad flink aan hem hangt.
Hij is te goeiig naar mijn idee.
Even een goed gesprek inlassen en jouw emoties tonen! Onzekerheden enzovoort.

Ik zou persoonlijk gaan zeggen: “Het is niet en/en maar of/of”
En dan de keuze aan hem laten...
Je bent gewoon jaloers..
Het zijn toch exen, als hij nog met haar zou willen was hij niet met jou.
Ongelofelijk hoe vaak dit soort vragen voorbij komen.
Waardoor voel je je bedreigd? Hij is toch met jou? Het is niet voor niks zijn ex.
Hij heeft overduidelijk een band met dat kind, prima toch.
(Weet je trouwens zeker dat hij niet de vader is?)
Allereerst, wat ontzettend lief dat hij er voor dat kindje is en zo te lezen is hij ook zowat de enige stabiliteit die dat kindje kent. Ik zou mijn vriend hiervoor alleen al prijzen, zou dit nooit stuk willen maken ook al is het niet zijn kind maar een soort van ‘oom’.

Wat zou jij dan het liefst zien dat hij doet TO, breken met beide of meer betrokken zijn of iets anders?
Peach1988 schreef:
02-11-2020 19:31
Ik geloof dat je me verkeerd begrijpt. Ik geef hem juist de ruimte om er voor ze te zijn. Ik ga niet eisen dat die het moet afkappen maar dat die er een middenweg in gaat vinden. Hij gaf zelf aan het af te kappen en te minderen.

maar eigenlijk zou je het het liefste wel eisen, maar je speelt nu de begrijpende vriendin...
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
.
anoniem_6365175e440ae wijzigde dit bericht op 02-11-2020 22:44
99.64% gewijzigd
Wat goed dat hij zich zo betrokken voelt en graag een rol wil spelen in het leven van dit kind, dat hem waarschijnlijk ook goed kent en graag mag. Waarom kun je dit niet accepteren en waarderen? Omdat het raar is? Waarom of/of en niet en-en? Deze rollen kunnen toch naast elkaar bestaan? Hij is jouw partner en haar goede vriend en een vaderfiguur voor het kind. Waarom gaat dat in jouw beleving niet samen?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
.
anoniem_6365175e440ae wijzigde dit bericht op 02-11-2020 22:45
99.71% gewijzigd
Ik ken mensen die met veel ruzie uit elkaar gingen.

Ex 1 kreeg vervolgens verkering met de collega van ex 2 en inmiddels gaan ex 1 en ex 2 soms samen op vakantie met hun nieuwe gezinnen erbij. De kinderen gaan vóór alles.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Peach1988 schreef:
02-11-2020 19:42
Het gaat mij veel verder dan dat. Hij deed uit zichzelf beloftes. Ik heb daar niet om gevraagd... maar hij doet het tegenovergestelde.. en even voor jouw verbeelding.
Hoe zou jij het vinden als de ex van je partner de hele dag op zijn telefoon aanwezig is? Zonder overdrijven: dat gaat de hele dag door.

Maar goed, in plaats dat ik hier wat zinvolle tips krijg word ik helemaal de grond ingestampt als jaloerse vriendin.

Het zou een stuk makkelijker zijn als ze geen contact hebben maar ik weet hoeveel verdriet hem dat doet. Dus nee: dat is niet mijn wens!
Voor wie zou dat makkelijker zijn? Precies, voor jou, niet voor hem, niet voor het kind, niet voor haar.
Je wordt hier niet de grond ingestampt, er wordt je een spiegel voorgehouden. Je vriend is niet dom, die weet dat jij dit vervelend vindt. Dat brengt hem in een dilemma, want hij wil dit contact graag behouden. Wat zou er gebeuren als jij er ook achter zou staan dat hij dit gezin zo steunt?
Uit de OP: k heb toen gezegd dat ik hem niet ging vertellen met wie hij wel of niet om mag gaan, maar dat het wel slim is om te doen. Hij weet wat die moet doen'

Waarom moet hij dit dan? Omdat jij dat wil?

Hij wil de vriendschap met haar en haar kind houden.

Waarom heb je een relatie met hem, wanneer je dit zo vervelend vindt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dat hij er wil zijn voor die vriendin (en ex) en haar kindje is een gegeven. Ik denk niet dat het werkt om dat tegen te gaan.

Dus zou je het kunnen accepteren, en mocht je er toch onzeker van worden, dat eerlijk naar hem uitspreken, zodat hij met je mee kan denken hoe jullie dat gevoel samen kunnen tegengaan.

Of je kunt kijken of je ook een rol wilt in dit geheel... Stel voor met hem mee te gaan als hij weer eens die kant op wil, informeer kort hoe het met haar is en kijk of je ook wat met het kindje kun bonden (een flesje geven, bal over rollen, ik weet niet hoe oud dit kind is). Of stel bijvoorbeeld voor om samen op te passen als zij een keertje op date wil. Zo heb jij meer zicht op de situatie en voelt hij je betrokkenheid bij iets wat belangrijk voor hem is.
Heb lief, houd moed. Komt goed.
VelvetVolvo schreef:
02-11-2020 19:29
Is het niet ZIJN baby?
Dat is ook het eerst wat ik dacht, na het lezen van topic...

Dat zij de hele dag contact met jouw vriend zoekt, vind ik ook niet normaal en zou daar ook niet vrolijk van worden.
anoniem_63cc40bea39de wijzigde dit bericht op 02-11-2020 19:51
26.82% gewijzigd
.
anoniem_6365175e440ae wijzigde dit bericht op 02-11-2020 22:46
99.80% gewijzigd
Peach1988 schreef:
02-11-2020 19:42

Maar goed, in plaats dat ik hier wat zinvolle tips krijg word ik helemaal de grond ingestampt als jaloerse vriendin.
Wat een nare reactie! Volgens mij valt het best mee qua reacties en kwam Skawa met een heel goed idee!
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Ik begrijp je gevoel wel.
Of het nu perse jaloers is wil ik niet zeggen. Ik kan het me heel erg goed voorstellen dat het je niet lekker zit en misschien zelfs een bepaald onderbuik gevoel geeft dat je het toch niet helemaal vertrouwt.

Ik zou toch met hem bespreken dat die gesprekken mer ex de hele dag door niet noodzakelijk zijn en ik zou hem ook uitleggen wat het met jou doet.

Dat hij in het leven van het kindje wil blijven oké dat kan maar dan hoef je niet zoveel contact met je ex te hebben.

Mits het kindje misschien toch van hem blijkt te zijn. Er word wel vaker over dit soort dingen gelogen.
En dat de biologische vader verzonnen is.

To praat met je vriend en maak toch aan hem duidelijk wat het met jou doet. En ik vind best dat jij voor je zelf mag zeggen ik wil hier een soort van afspraken over.
05-2019 wijzigde dit bericht op 02-11-2020 20:18
0.68% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
To, je kan een ander niet veranderen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat een lieve vriend heb je, dat hij zich zo betrokken voelt bij haar kindje. Hoewel ik je gevoel niet direct herken, kan ik me voorstellen dat je de hoeveelheid contact, alss dit echt zo extreem is, lastig vindt. Wat versta jij onder 24/7 contact? Spreken ze elkaar iedere dag eventjes of gaat dit over meerdere belletjes? Ken jij de dame in kwestie ook? Zou het misschien een plan zijn om deze vriendin ook beter te leren kennen, en uiteindelijk haar kindje ook? Wellicht is het contact tussen hen dan ook makkelijker te begrijpen voor jou en wordt dit ook wat prettiger? :)
Een kind heeft zich gehecht aan jouw vriend.

Heel beschadigend voor het kind als hij opeens verdwijnt. Of minder komt

Dat wil je toch niet op je geweten hebben.
Je vraagt naar onze mening en wij reageren volgens jou "te luchtig". Nogmaals: wat zou er veranderen als jij zou besluiten om wél achter deze band te staan?

Ik denk overigens niet dat je dat kan. En dan kun je maar één conclusie trekken: jullie passen niet bij elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven