Nieuwe relatie maar dochter is argwanend

08-11-2020 23:08 91 berichten
Hoi,

Ik heb na mijn scheiding van 3 jaar terug, sinds een halfjaar een relatie. Tussen ons loopt het super. Helaas gaat het moeizaam met mijn kinderen. Mijn jongste dochter en mijn zoon mogen hem graag en dat is geen probleem. Mijn oudste dochter en mijn 2e dochter hebben het er moeilijker mee. Daarom hield ik het kennismaken eerst wat af, maar we willen zo graag verder maar weet niet goed hoe het aan te pakken. Mijn 2e dochter zei eerst niks tegen hem. Ontweek hem, dat veranderd weinig. Ze is 15. Mijn oudste vertrouwt hem niet goed, dit ligt denk ik meer aan de relatie tussen haar en haar vader...is veel gebeurt. Maar ik vind het oneerlijk dat mijn nieuwe vriend hier de dupe van is. Hoe kan ik dit doorbreken, hoe kan ik ze het vertrouwen laten winnen van hem? Ik ben te snel bang voor conflicten en betrek het vaak op mezelf. Heeft iemand ervaringen hiermee?
Pak je eigen onzekerheid aan voor je van je dochter verlangt dat zij vriendjes wordt met je nieuwe vlam.
Geen ervaring, maar ik zou de bui ook zien hangen. Moeder heeft een nieuwe vriend maar kan geen ruzie maken of verdragen. Drie keer raden wie de brokken op mag ruimen als het mis gaat.
Het is pas 6 maanden! Veel te vroeg vind ik persoonlijk om je nieuwe lover al te introduceren.
Ga eerst maar kijken of het stand houdt, na 6 maanden ken je elkaar echt nog niet.

Daarnaast geef je dochters de tijd, ze willen er nu nog niks van weten. Respecteer dat.
Ikzelf ben kind van gescheiden ouders en m'n moeder heeft tot 2 keer toe iemand te snel in onze levens betrokken ook al bleven beide mannen 13 jaar. Het was gewoon ontzettend onveilig en bedreigend voor mij.

Ik zou zelf even rustig aan doen en je kinderen op de eerste plek zetten. Er komt hopelijk vanzelf een moment dat ze blij voor je zijn en nieuwsgierig raken, omdat je hen gerespecteerd hebt dat ze nog tijd nodig hebben om te wennen aan het idee.
Alle reacties Link kopieren
We willen zo graag verder... wat betekent dat?

Dat je nieuwe vriend een avondje op de bank zit, of staan jullie al in de startblokken voor samenwonen?

Een half jaar is nog kort, geef het even wat tijd en luister naar je dochters over hoe zij jouw nieuwe relatie zien.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Het is niet verkeerd om het op jezelf te betrekken: jij maakt namelijk de keuze om ze zo snel aan elkaar te introduceren. Jij wilt verder. Waarmee eigenlijk?
Het zijn pubers die blijkbaar nog veel te verwerken hebben. Indien je in het verleden hun veiligheid niet voldoende hebt kunnen bewaken, dan zijn ze terecht bang dat het in de toekomst ook niet lukt. Ik zou zeker niet opdringen en genoeg 1 op 1 tijd zonder nieuwe vriend met ze plannen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jullie hebben pas 6 maanden een relatie.
Wat bedoel je met: we willen verder?
Ik zou je dochter vooral niet dwingen en je kinderen voorlopig nog zoveel mogelijk buiten je relatie houden. Dat kan toch niet zo´n groot probleem zijn?
Wat ik bedoel is het volgende. Mijn vriend is al wel bij mij thuis geweest en 2 van mijn kinderen vinden het fijn dat hij komt en vragen steeds wanneer hij weer komt. Mijn oudste dochter is door haar vader lichamelijk ongewenst aangeraakt en dat is een reden waarom ze alle mannelijke contacten moeilijk vind. Mijn andere dochter heeft moeite met nieuwe mensen. Relatie of niet, het heeft meer tijd nodig om haar vertrouwen te geven. Ze geeft wel aan het te willen, maar is het zover dan negeert ze diegene die dan in de buurt is. Het gaat wel iets beter, maar ik vind het lastig om te weten of het is dat ze het graag wil proberen of dat ze zich gedwongen voelt omdat de anderen het wel willen. Lang verhaal, maar wellicht heldert dit het wat op
Maar het resultaat is hetzelfde, namelijk dat ze (nog) niet volledig openstaan om jouw vriend te leren kennen of hem in huis te ontvangen. Om begrijpelijke redenen.
Waarom geef je ze niet meer tijd? Waarom kun je niet genieten van de relatie zonder je kinderen erbij te betrekken?
Ik ben ook misbruikt als kind. Realiseer je wat het echt betekent wanneer je je ongemakkelijk voelt rondom een volwassen man na dit je is overkomen. Het is echt continu in gevaar modus staan, angst giert door je lijf, op je tenen lopen, haat die opborrelt, angst voor contact leggen, misselijke ideeën die de kop opsteken. Triggers en flashbacks. En daarbij kan je ook een bepaalde woede naar je moeder voelen omdat ze kennelijk wel van mannen kan houden. En of ze het zelf wil dat hij in de buurt is kan ze mogelijk niet eens bepalen, als er maar vaak genoeg over haar grenzen is gegaan. Het kan zo ontzettend complex zijn. Krijgt ze wel hulp?
Haar vertrouwen is zo fundamenteel beschadigd dat het de vraag is of ze dat überhaupt ooit nog kan. Dus een tijdslimiet instellen lijkt me niet handig.
Nou inderdaad, al dat overhaaste gedoe zeker als je dochter een trauma heeft wbt haar vader.
Dat moet je niet willen een andere man opdringen omdat je verliefd bent.
Je dochter hoort zich veilig en gesteund te voelen.
Wat je doet heeft een averechts effect.

Leer die man nou eerst maar beter kennen en als ik het zo allemaal lees is nog een jaar rustig aan doen zonder haar erbij te betrekken, echt niet verkeerd.
anoniem_63e725841dfb3 wijzigde dit bericht op 09-11-2020 17:16
0.24% gewijzigd
Ai wat pijnlijk voor je dochter. Allereerst wat haar is aangedaan door 1 van de belangrijkste personen van haar leven. En nu die andere belangrijke persoon die "verder wil".

Vanwaar je focus op wat JIJ wilt met deze prille relatie?
Is er hulp voor je dochter?
En waarom het kind nummer 2 niet gewoon vragen zonder dat die nieuwe kerel in de buurt is? Hoe ze er tegenover staat?

En ik gok dat nummer 1 iets van een 17 à 18 is?
Dan laat je hem dus alleen langskomen als zij naar haar bijbaan is, op school zit, naar vriendinnen of hobby's is, ...
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Merk dat ik me er boos over maak. Is een trigger van m'n eigen jeugd waarin ik niet gezien werd door m'n moeder.

Je dochter staat voorop! Zorg dat zij inderdaad hulp krijgt mocht ze dat nog niet hebben en laat die vriend van jou echt uit haar leven.

Jij wil verder.... Wat denk je van je dochter?
Qiyara schreef:
09-11-2020 17:22
Merk dat ik me er boos over maak. Is een trigger van m'n eigen jeugd waarin ik niet gezien werd door m'n moeder.

Je dochter staat voorop! Zorg dat zij inderdaad hulp krijgt mocht ze dat nog niet hebben en laat die vriend van jou echt uit haar leven.

Jij wil verder.... Wat denk je van je dochter?
+100
De wensen en grenzen van een kind dat misbruikt is gaan altijd voor op een relatie met een nieuwe date die nog maar 6 maanden bestaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je vindt het oneerlijk dat je vriend er de dupe van is?

Dit kan niet echt zijn.
LaverneB schreef:
09-11-2020 18:22
Je vindt het oneerlijk dat je vriend er de dupe van is?

Dit kan niet echt zijn.

Nou zeg dat wel.

TO heeft jouw nieuwe vriend dit zo tegen jou gezegd? Dat hij de dupe er van is, dat hij nu niet gewoon bij jou kan thuiskomen hierdoor? Of iets in die strekking?
ellerlilalinne wijzigde dit bericht op 09-11-2020 18:30
0.15% gewijzigd
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
viva-amber schreef:
09-11-2020 18:13
De wensen en grenzen van een kind dat misbruikt is gaan altijd voor op een relatie met een nieuwe date die nog maar 6 maanden bestaat.
10000000000000000+
AnJanne76 schreef:
09-11-2020 17:06
Wat ik bedoel is het volgende. Mijn vriend is al wel bij mij thuis geweest en 2 van mijn kinderen vinden het fijn dat hij komt en vragen steeds wanneer hij weer komt. Mijn oudste dochter is door haar vader lichamelijk ongewenst aangeraakt en dat is een reden waarom ze alle mannelijke contacten moeilijk vind. Mijn andere dochter heeft moeite met nieuwe mensen. Relatie of niet, het heeft meer tijd nodig om haar vertrouwen te geven. Ze geeft wel aan het te willen, maar is het zover dan negeert ze diegene die dan in de buurt is. Het gaat wel iets beter, maar ik vind het lastig om te weten of het is dat ze het graag wil proberen of dat ze zich gedwongen voelt omdat de anderen het wel willen. Lang verhaal, maar wellicht heldert dit het wat op
In dit geval vraag ik mij heel hard af wat maakt dat jij het een goed idee vind om je vriend binnen een half jaar al aan je kinderen voor te stellen. En wat jij bedoelt als je zegt dat je dochter hem de eerste tijd negeerde? De eerste tijd ? Hoelang geleden is dat? Hoe snel heb jij je vriend al geïntroduceerd? Waarom denk je niet na?

Arm meisje, wat moet zij zich onveilig en alleen voelen hierin. Jij denkt vooral met je hormonen, terwijl herstel van de schade die je dochter heeft opgelopen prioriteit moet hebben.
anoniem_400504 wijzigde dit bericht op 09-11-2020 18:38
0.45% gewijzigd
Helaas treffen vrouwen die op foute mannen vallen vaak weer een foute man.

Ben dan ook benieuwd wie de druk opvoert in deze relatie. Ben ook erg benieuwd of TO dit soort informatie over haar dochter met nieuwe vriend sinds 6 maanden gedeeld heeft??
Respecteer het tempo van je oudste kinderen en zeker niks forceren want je gaat je kinderen zo wegduwen.
Ik zou de vraag heel anders stellen. Namelijk: hoe kun je duidelijk maken aan je vriend dat ‘meer’ er voorlopig niet inzit? Hoe richt je het voor jezelf zó in dat je een leuke relatie opbouwt zonder dat je je kinderen overvraagt en zij hier de dupe van worden?
mermedina wijzigde dit bericht op 09-11-2020 18:47
0.38% gewijzigd
Wetende wat er speelt bij je dochter, vind jij het oneerlijk? Mens hoe krijg je het je strot uit.
Bah.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven