Partner houdt van uitgaan en drinken
woensdag 7 juli 2021 om 11:12
Ik ben 33, mijn partner 39. We houden veel van elkaar.
Waar ik een beetje mee zit is het volgende. We verschillen nogal van karakter, hij is extravert en ik introvert.
Ik drink maar met mate en ben graag fit in het weekend om andere dingen te ondernemen. Hij kan als hij uitgaat (meestal op vrijdag) behoorlijk drinken en hij vindt drinken ook erg leuk (ligt ook wel een beetje aan cultuur waar hij uit komt). Het is niet dat ik wil dat hij elke dag naast mij op de bank zit, maar ik zou soms willen dat hij niet per se altijd zo ' los ' hoeft te gaan. Het 'helpt' in die zin ook niet echt dat met merendeel van zijn collega's en zijn expat-vrienden ook behoorlijke drinkers zijn. Dus hij komt nooit thuis met slechts een paar biertjes op. Het is niet dat hij zich totaal niet kan inhouden, maar hij vindt het gewoon leuk. Hij heeft vanaf het begin gezegd dat ik het niet erg moet vinden dat ik niet zo van feesten houd. Ik kan die levensstijl ook niet bijhouden en het is niks voor mij. Ik probeer me er ook niet aan te ergeren maar ik merk dat ik dat toch doe. Ik vind een dronken man gewoon niet zo aantrekkelijk en ik merk dat het er ook een beetje voor zorgt dat ik af en toe het respect voor hem een beetje verlies. Dat laatste is met name mijn probleem.
Ik vind het een beetje suf dat ik hier nu mee zit want het is (verder) een hele lieve en verantwoordelijke man die niets liever wil dan een gezinnetje stichten.
Ik begrijp dat het een kwestie is van accepteren of niet, maar ik weet niet goed HOE ik dat moet doen. Advies, iemand?
Waar ik een beetje mee zit is het volgende. We verschillen nogal van karakter, hij is extravert en ik introvert.
Ik drink maar met mate en ben graag fit in het weekend om andere dingen te ondernemen. Hij kan als hij uitgaat (meestal op vrijdag) behoorlijk drinken en hij vindt drinken ook erg leuk (ligt ook wel een beetje aan cultuur waar hij uit komt). Het is niet dat ik wil dat hij elke dag naast mij op de bank zit, maar ik zou soms willen dat hij niet per se altijd zo ' los ' hoeft te gaan. Het 'helpt' in die zin ook niet echt dat met merendeel van zijn collega's en zijn expat-vrienden ook behoorlijke drinkers zijn. Dus hij komt nooit thuis met slechts een paar biertjes op. Het is niet dat hij zich totaal niet kan inhouden, maar hij vindt het gewoon leuk. Hij heeft vanaf het begin gezegd dat ik het niet erg moet vinden dat ik niet zo van feesten houd. Ik kan die levensstijl ook niet bijhouden en het is niks voor mij. Ik probeer me er ook niet aan te ergeren maar ik merk dat ik dat toch doe. Ik vind een dronken man gewoon niet zo aantrekkelijk en ik merk dat het er ook een beetje voor zorgt dat ik af en toe het respect voor hem een beetje verlies. Dat laatste is met name mijn probleem.
Ik vind het een beetje suf dat ik hier nu mee zit want het is (verder) een hele lieve en verantwoordelijke man die niets liever wil dan een gezinnetje stichten.
Ik begrijp dat het een kwestie is van accepteren of niet, maar ik weet niet goed HOE ik dat moet doen. Advies, iemand?
woensdag 7 juli 2021 om 11:13
Nee hoor, soms past iemand gewoon niet bij je.
En ik zou er zeker geen gezin mee stichten, hij lekker los elk weekend en jij alleen de zorg doen. Leuk dat hij dat wil, maar moet jij dat dan ook maar willen?
Zou een betere geschikte partner gaan zoeken.
En ik zou er zeker geen gezin mee stichten, hij lekker los elk weekend en jij alleen de zorg doen. Leuk dat hij dat wil, maar moet jij dat dan ook maar willen?
Zou een betere geschikte partner gaan zoeken.
anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 07-07-2021 11:15
69.44% gewijzigd
woensdag 7 juli 2021 om 11:15
Hou er rekening mee dat hij dit leven NEVER op gaat geven, óók niet als er een kindje is.
Want hij kán niet stoppen. Anders had hij het wel gedaan op zijn 39e.
Dit is wie hij is. Aan jou om hem zijn vrije leven te gunnen en dat te accepteren of weg te gaan. Of kinderen die je met hem krijgt alleen te vermaken in de weekenden, als hij brak op bed ligt van zijn leuke en dus niet op willen geven drink partij.
Want hij kán niet stoppen. Anders had hij het wel gedaan op zijn 39e.
Dit is wie hij is. Aan jou om hem zijn vrije leven te gunnen en dat te accepteren of weg te gaan. Of kinderen die je met hem krijgt alleen te vermaken in de weekenden, als hij brak op bed ligt van zijn leuke en dus niet op willen geven drink partij.
woensdag 7 juli 2021 om 11:19
Dat zegt een alcoholist ook.Chrissie88 schreef: ↑07-07-2021 11:18we hebben het daar wel over gehad, hij is niet van plan is om dit wekelijks te blijven doen als we kinderen hebben en dan mij op te zadelen met de zorg voor de kinderen.
woensdag 7 juli 2021 om 11:22
Waarom dan pas? Waarom niet nu al?Chrissie88 schreef: ↑07-07-2021 11:18we hebben het daar wel over gehad, hij is niet van plan is om dit wekelijks te blijven doen als we kinderen hebben en dan mij op te zadelen met de zorg voor de kinderen.
En als puntje bij paaltje komt, kind slaapt, dan kan hij toch best éven wat gaan drinken? Dus zijn woorden zijn hol. Het zijn de daden waar je naar moet kijken. En die spreken nu niet bepaald in zijn voordeel.
woensdag 7 juli 2021 om 11:22
Ik zou hem heel precies vragen hoe hij het leven met kinderen voor zich ziet, dus hoe vaak hij dan nog wel van plan is uit te gaan (1x per maand, 3x per jaar, laat het hem concreet maken!).
Ik zou niet perse zo'n probleem hebben met het gedrag op zich maar wel met het effect op mezelf en wantrouwend zijn of hij het daadwerkelijk gaat veranderen als er kinderen zijn. Daarom zou ik denk ik vragen of hij het een tijd kan laten zien, dat hij zijn leven eens alvast 2 maanden inricht alsof jullie een baby hebben. Daden geven meer informatie dan woorden.
Ik zou niet perse zo'n probleem hebben met het gedrag op zich maar wel met het effect op mezelf en wantrouwend zijn of hij het daadwerkelijk gaat veranderen als er kinderen zijn. Daarom zou ik denk ik vragen of hij het een tijd kan laten zien, dat hij zijn leven eens alvast 2 maanden inricht alsof jullie een baby hebben. Daden geven meer informatie dan woorden.
woensdag 7 juli 2021 om 11:23
Misschien kan hij dan voor dat je zwanger word dat alvast aan je laten zien. Zeg een half jaartje niet elk weekend los.Chrissie88 schreef: ↑07-07-2021 11:18we hebben het daar wel over gehad, hij is niet van plan is om dit wekelijks te blijven doen als we kinderen hebben en dan mij op te zadelen met de zorg voor de kinderen.
Gok zomaar dat je veel gezeik gaat krijgen. Mensen moet je beoordelen op hun gedrag. Niet op wat ze zeggen dat ze in de toekomst wle of niet te gaan doen.
Natuurlijk zegt hij dat..Chrissie88 schreef: ↑07-07-2021 11:18we hebben het daar wel over gehad, hij is niet van plan is om dit wekelijks te blijven doen als we kinderen hebben en dan mij op te zadelen met de zorg voor de kinderen.
woensdag 7 juli 2021 om 11:24
Ik lees in je openingstopic dat hij graag op vrijdag uitgaat en drinkt terwijl de reacties worden geïnterpreteerd als iemand die het hele weekend brak en dronken is. Voor mij is het nogal een verschil of het één avond is of een heel weekend en ook hoe groot de kater is. Ik zou hem zeker één avond per week zijn eigen gang laten gaan of dat nou uitgaan, een hobby of sport is. Als je hem het hele weekend niet kunt bereiken vind ik het een ander verhaal
woensdag 7 juli 2021 om 11:24
Jullie passen gewoon niet bij elkaar. Dus of accepteren of alleen verder gaan.
Ik hou overigens ook van een feestje en van uitgaan. Man gelukkig ook. Ik moet er niet aan denken dat ik na een leuke avond een bozige partner thuis heb zitten. Als man eens een avondje uit heeft, dan fiks ik het thuis. En andersom ook. Maar jij ziet een andere invulling van de dag, van het weekend, van je leven. Dat kan, maar dan vraag je hem dus te veranderen. En als hij dat niet wil, houdt het op.
Ik hou overigens ook van een feestje en van uitgaan. Man gelukkig ook. Ik moet er niet aan denken dat ik na een leuke avond een bozige partner thuis heb zitten. Als man eens een avondje uit heeft, dan fiks ik het thuis. En andersom ook. Maar jij ziet een andere invulling van de dag, van het weekend, van je leven. Dat kan, maar dan vraag je hem dus te veranderen. En als hij dat niet wil, houdt het op.
woensdag 7 juli 2021 om 11:25
En de 6 andere avonden? Moet hij dan tot jouw beschikking staan?vlinder2001 schreef: ↑07-07-2021 11:24Ik zou hem zeker één avond per week zijn eigen gang laten gaan of dat nou uitgaan, een hobby of sport is.
Ik had ook zo'n vriend die ik niet bij kon houden in de weekenden. Ik snap dat als je jong bent sommigen de behoefte hebben om helemaal los te gaan, maar wat mij betreft is dat een fase. Als je wilt blijven zuipen moet je geen gezin willen stichten.
Die relatie heb ik dus ook afgebroken, want inderdaad, dit gaat niet meer veranderen. En daar was ik erg verdrietig over, want het was voor het eerst in lange tijd dat ik iemand had gevonden met wie het op alle andere vlakken wel klikte, maar wekelijkse zuippartijen zijn voor mij gewoon een teken van een (dreigende) verslaving.
Vertrouw er ook niet op dat het gaat veranderen als de kinderen er zijn, want hij heeft nu ook niet de behoefte om het te veranderen, dus waarom dan wel? Lees hier de relatiepijler er maar eens op na wat een mooie beloftes mensen allemaal aan hun partner doen die opeens vergeten zijn als de kinderen er zijn.
Die relatie heb ik dus ook afgebroken, want inderdaad, dit gaat niet meer veranderen. En daar was ik erg verdrietig over, want het was voor het eerst in lange tijd dat ik iemand had gevonden met wie het op alle andere vlakken wel klikte, maar wekelijkse zuippartijen zijn voor mij gewoon een teken van een (dreigende) verslaving.
Vertrouw er ook niet op dat het gaat veranderen als de kinderen er zijn, want hij heeft nu ook niet de behoefte om het te veranderen, dus waarom dan wel? Lees hier de relatiepijler er maar eens op na wat een mooie beloftes mensen allemaal aan hun partner doen die opeens vergeten zijn als de kinderen er zijn.
Occam's razor
Dit dus. Verschrikkelijk.Pinaco schreef: ↑07-07-2021 11:23Dus die man moet nú al thuis op de bank gaan zitten, omdat ze later misschien een keer kinderen krijgen?
Ik geef die vent groot gelijk. Heerlijk toch, op vrijdag de stad in met leuke mensen om een leuke tijd te hebben. Alsof iedere degelijke man en vader een huismus moet zijn, alsjeblieft zeg.
woensdag 7 juli 2021 om 11:26
Ook mensen met kinderen houden van borrelen. Het past bij je of niet, ik ga regelmatig uit, en als ik kijk wat er op vrijdag om me heen staat in cafés na werk, dan staan daar genoeg mannen en vrouwen met gezinnen. De meeste van mijn vrienden hebben kinderen en die staan toch ook regelmatig in de kroeg.
Ik denk dus dat het naïef is om te denken dat hij daarmee zal stoppen als er kinderen komen. Veel mensen houden gewoon van een drankje. Dat hoeft niet erg te zijn, maar het past niet bij jou. Maar die gooit echt niet radicaal zijn levensstijl om als er kinderen zijn, weet dat.
Ik denk dus dat het naïef is om te denken dat hij daarmee zal stoppen als er kinderen komen. Veel mensen houden gewoon van een drankje. Dat hoeft niet erg te zijn, maar het past niet bij jou. Maar die gooit echt niet radicaal zijn levensstijl om als er kinderen zijn, weet dat.
anoniem_404358 wijzigde dit bericht op 07-07-2021 11:28
10.96% gewijzigd
woensdag 7 juli 2021 om 11:27
Waar lees jij dat vriendlief alleen op vrijdag veel zuipt?Pinaco schreef: ↑07-07-2021 11:23Dus die man moet nú al thuis op de bank gaan zitten, omdat ze later misschien
Ik geef die vent groot gelijk. Heerlijk toch, op vrijdag de stad in met leuke mensen om een leuke tijd te hebben. Alsof iedere degelijke man en vader een huismus moet zijn, alsjeblieft zeg.
Bovendien To is 33 jaar dus kan kind krijgen niet 10 jaar mee wachten.