Nu al emotioneel voor bruiloft

11-07-2021 16:29 70 berichten
Ik ga over een paar weken trouwen met mijn droomman. Ik had er steeds super veel zin in maar de laatste tijd wordt dit best overschaduwt door mijn eigen gevoel.. Ik wordt echt onder alles emotioneel. Vooral als ik nadenk wat ik achter me laat: mijn familie, vrienden en woonplaats ( een jaar op kamers gewoond maar voor de rest altijd op dezelfde plek bij mijn ouders). Dit begint nu echt de overhand te krijgen.. niet meer het leuke van een bruiloft/samen wonen maar ik kijk alleen nog maar naar alles wat ik ga missen. Ik probeer het steeds te relativeren; tegen mezelf te zeggen dat ik altijd langs kan gaan bij ouders/vrienden. Maar het voelt gewoon niet hetzelfde. Hoe meer ik het probeer te relativeren, hoe ongelukkiger ik er van wordt. Wie herkent dit en heeft tips? Ik wil juist graag genieten van de voorbereidingen, en probeer het voor mezelf echt te relativeren, maar het werkt gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
Ga je pas samenwonen na het huwelijk dan? Of waar komt het gevoel van achterlaten vandaan?
Voor mijn tip is het een beetje laat... Namelijk gaan samenwonen voordat je elkaar het jawoord geeft ;) Dan leer je elkaar pas echt kennen namelijk.
Honingbij_ schreef:
11-07-2021 16:31
Voor mijn tip is het een beetje laat... Namelijk gaan samenwonen voordat je elkaar het jawoord geeft ;) Dan leer je elkaar pas echt kennen namelijk.
Dit was dan inderdaad ook mijn tip.

Als je nu nog zo vastzit aan je ouders en je 'leven als kind' dan is het wel lastig ja.
Ben je van nature sentimenteel? Dat je scenario's bedenkt en daar qua gevoel in gaat zwelgen? Als dat zo is, niet zo blijven hangen in tranentrekkende beelden en jezelf niet zo omlaag halen. Je gaat een nieuw avontuur aan en je sluit iets af. Afscheid kan rouw met zich meebrengen en als je daar gebalanceerd ruimte voor neemt is er niks aan de hand.
Ben je zwangerr?
kerst schreef:
11-07-2021 16:35
Ben je zwangerr?
Op basis van het verhaal in de OP vermoed ik dat dat niet mogelijk is ;-)
Honingbij_ schreef:
11-07-2021 16:36
Of juist wel en moet er getrouwd worden.
Geen tips maar een virtuele knuffel❤️
Waarom laat je je familie, vrienden en woonplaats achter? Ga je na de bruiloft emigreren? Ja, daar zou ik ook nerveus van worden.
Ik heb dat meegemaakt van de zijlijn. De dochter van mijn collega is ook vanuit huis getrouwd. Dat viel echt niet mee in het begin. Haar echtgenoot was veel van huis, dus dan ging ze bij haar ouders uithuilen en slapen. Op een gegeven moment kwam zelfs de schoonzoon uithuilen omdat hij ook niet meer wist wat hij met zijn verdrietige vrouw aan moest. Die mensen waren toch allebei eind 20.
Het heeft wel een paar maanden geduurd voordat ze helemaal gewend waren aan de nieuwe situatie.
Weinig tips voor je TO. Ik vond het destijds geweldig om op mezelf te wonen en alles zelf te beslissen.
kamillet wijzigde dit bericht op 11-07-2021 16:40
9.67% gewijzigd
Honingbij_ schreef:
11-07-2021 16:36
Seks kan ook zonder samenwonen natuurlijk.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Even geloept. TO, je twijfelde een jaar geleden ook al aan samenwonen, wat is er sindsdien verandert dat je eerst verwachtte dat het na het jawoord anders zou zijn?
Ik ken een leuk liedje

Dat heet

Waar is hier de nooduitgang
Waarom ga je niet eerst uitproberen of samenwonen bevalt voor je gaat trouwen?
Dan niet gaan trouwen.
Droomman of droomvrouwen bestaan niet.
Luister naar je eigen gevoel.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Eens met de rest.
Ik zou ook zeker eerst samenwonen voordat je gaat trouwen (dat is wat ik nu ook doe). Je leert elkaar dan toch heel anders kennen.

Ga je verhuizen naar de geboorteplaats van je vriend trouwens, of is de plek voor jullie allebei nieuw?
Dit wordt voor mij de laatste nacht
In het huis waar ik ben grootgebracht
Meisjestijd wat ging je gauw
Ik moet nog wennen aan mevrouw
Alles zal straks anders zijn
Dit afscheid doet een beetje pijn
Ik weet als ik mijn ogen sluit
Morgen ben ik de bruid
Voorbij gaat de tijd
Een vogel vliegt uit
Morgen ben ik de bruid
Dit wordt een slapeloze nacht
In het huis waar ik ben grootgebracht
Vadertje, bedankt hoor schat
Ik heb een fijne jeugd gehad
Moederlief je kijkt me aan
Je lacht, maar ik zie ook een traan
Ik blijf je kind, het maakt niets uit
Morgen ben ik de bruid
Voorbij gaat de tijd
Een vogel vliegt uit
Morgen ben ik de bruid
Als de zon door het venster lacht
Dan komt de dag waarop ik wacht
Ik trouw de man waarvan ik hou
Ik krijg zijn naam, ik word zijn vrouw
Ik voel ontroerd wat stil verdriet
Toch is er niemand die het ziet
Ik zie er blij en stralend uit
Morgen ben ik de bruid
Voorbij gaat de tijd
Een vogel vliegt uit
Morgen ben ik de bruid
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Vooral als ik nadenk wat ik achter me laat: mijn familie, vrienden en woonplaats ( een jaar op kamers gewoond maar voor de rest altijd op dezelfde plek bij mijn ouders)

...

Ik probeer het steeds te relativeren; tegen mezelf te zeggen dat ik altijd langs kan gaan bij ouders/vrienden. Maar het voelt gewoon niet hetzelfde.
Er ontstaat geen symbiose na je bruiloft hoor.
Kom je trouwens wel reageren in dit topic? Beetje onaardig voor alle mensen die op je reageren.
Nova66 schreef:
11-07-2021 17:05
En kan je zeker nog niet over spreken als je er nog geen tijd mee samengewoond hebt.

Dus nee, geen ervaring mee to, ik woonde al 2 jaar samen voor ik trouwde met mijn droomman waar ik dan later toch van gescheiden ben.
Naast dat ik het ook niet zo verstandig vind om niet samen te wonen voor het trouwen, vind ik het vooral erg jammer dat je kennelijk geen zin hebt in deze stap. Ik ben best regelmatig verhuisd in mijn leven en ik heb gelukkig altijd het gevoel gehad dat het een goede stap was. Dat ik iets leuks ging doen, zoals studeren, of dat ik naar een mooiere kamer ging, of dat ik leukere huisgenoten zou krijgen. Of een nieuwe baan in een leuke stad. Als je dat niet hebt, maar gericht bent op wat je achterlaat, dan kan ik me voorstellen dat het moeilijk is. Hoe was dat toen je op kamers ging?
Nova66 schreef:
11-07-2021 17:05
Dit

Als dit je idee is kan het ook alleen maar tegenvallen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven