Zouden jullie blijven?

21-06-2018 23:50 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-06-2018 09:48
Reden: TO heeft een waarschuwing gehad ivm verwijderen OP
99.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je met hem getrouwd dan, dit komt niet van de een op de andere dag
een klein kindje? waarom?
Alle reacties Link kopieren
En dit wist je niet voordat je een kind net hem kreeg? Tjonge jonge...
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik gewend ben mij weg te cijferen. Het is nu te ver doorgeslagen.
Alle reacties Link kopieren
En voor jullie huwelijk was het wel je droomman? Hielp hij je in het huishouden, steunde hij je bij verdriet, kwam gezellig bij je buiten zitten, had een dikke spaarrekening en was nooit moe?
ik geef mn bek ook maar een douw
yogonaise schreef:
21-06-2018 23:54
Omdat ik gewend ben mij weg te cijferen. Het is nu te ver doorgeslagen.
hij wilde perse een kind en jij cijferde jezelf weg en nu is er een kind?
wat heeft een kind aan een wegcijferende moeder
Nee ik zou niet blijven. Ik heb ooit een partner met Asperger gehad, dus ik herken wat je schrijft en ik kwam ernstig tekort.

Ik was ook een pleaser, net als jij, maar dat werkt dus niet.
Af te lezen aan je reacties in het het rouw-topic cijfer jij niet jezelf weg, maar je kind. Wie komt er voor jouw zoontje op? Van wie heeft hij nog minder te verwachten, van zijn autistische vader of van zijn depressieve moeder die weigert hulp te zoeken?

Arm kind.
Alle reacties Link kopieren
iris1969 schreef:
21-06-2018 23:58
Nee ik zou niet blijven. Ik heb ooit een partner met Asperger gehad, dus ik herken wat je schrijft en ik kwam ernstig tekort.

Ik was ook een pleaser, net als jij, maar dat werkt dus niet.
Zo zie ik het ook wel. Zou het heel erg zijn een kindje met gescheiden ouders. Nu is de situatie ook niet goed voor ons kindje.
Alle reacties Link kopieren
hebjehaarookweer schreef:
21-06-2018 23:59
Af te lezen aan je reacties in het het rouw-topic cijfer jij niet jezelf weg, maar je kind. Wie komt er voor jouw zoontje op? Van wie heeft hij nog minder te verwachten, van zijn autistische vader of van zijn depressieve moeder die weigert hulp te zoeken?

Arm kind.
Hulp had ik al gezocht het. Aannames weer.
yogonaise schreef:
22-06-2018 00:04
Hulp had ik al gezocht het. Aannames weer.
Aannames? Ik kan alleen afgaan op wat jij schrijft. Jij schrijft in het andere topic dat de hulp die je kreeg niet werkte, dat je het hebt opgegeven en dat je verder te depressief bent om nog in actie te komen.
hebjehaarookweer schreef:
22-06-2018 00:07
Aannames? Ik kan alleen afgaan op wat jij schrijft. Jij schrijft in het andere topic dat de hulp die je kreeg niet werkte, dat je het hebt opgegeven en dat je verder te depressief bent om nog in actie te komen.
ik lees het.
arm kind
autistische vader en depressieve moeder
Wellicht is het dan juist goed om op te stappen. Dat is een enorme zware last minder en dan kun je je volledig op jezelf en je kind richten.
Alle reacties Link kopieren
hebjehaarookweer schreef:
22-06-2018 00:07
Aannames? Ik kan alleen afgaan op wat jij schrijft. Jij schrijft in het andere topic dat de hulp die je kreeg niet werkte, dat je het hebt opgegeven en dat je verder te depressief bent om nog in actie te komen.
Ik snap je niet. Als je had gelezen had je geweten dat ik al hulp heb.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
22-06-2018 00:10
ik lees het.
arm kind
autistische vader en depressieve moeder
En het ergste is dat de omgeving niets ziet. Zo betrokken zijn mensen.
Alle reacties Link kopieren
iris1969 schreef:
22-06-2018 00:12
Wellicht is het dan juist goed om op te stappen. Dat is een enorme zware last minder en dan kun je je volledig op jezelf en je kind richten.
Ja dat is ook zo
yogonaise schreef:
22-06-2018 00:13
En het ergste is dat de omgeving niets ziet. Zo betrokken zijn mensen.
primaire verantwoordelijkheid ligt bij de ouders.
yogonaise schreef:
22-06-2018 00:12
Ik snap je niet. Als je had gelezen had je geweten dat ik al hulp heb.
wat voor hulp
Alle reacties Link kopieren
.
clueless17 wijzigde dit bericht op 22-06-2018 12:24
Reden: Overbodig
99.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat is eigenlijk het doel van die neerbuigende kritiek? Jezelf beter voelen dan de ander? Lekker gesterkt met zn allen iemand neerhalen, maar dan wel vinden dat ze uit de depressie moet komen. Ik zie de logica niet.

@ Yogo als je nooit of weinig liefde en steun hebt gekend, raak je sneller in een relatie verstrikt die niet zo goed is voor je. Je hebt het nu in de gaten. Je kindje redt het ook wel als jullie uit elkaar zijn. Leuk is het niet, maar een ongelukkige moeder is ook niet fijn. Volgens mij als je heel eerlijk bent, weet je ook dat het beter is voor jou om weg te gaan. Hij blijft die eenzaamheid voeden elke keer en ook al doet hij dat niet expres, je bent niet van steen. Gun jezelf een partner die jou wel die dingen kan geven die je nu mist.
...
Ik denk dat je iets te veel vertrouwen in de alles overwinnende kracht van de liefde én van zijn mogelijkheden hebt Clueless. Dit is wie hij is of ze nu van hem houdt of niet.
Quaintrelle schreef:
22-06-2018 00:20
Wat is eigenlijk het doel van die neerbuigende kritiek? Jezelf beter voelen dan de ander? Lekker gesterkt met zn allen iemand neerhalen, maar dan wel vinden dat ze uit de depressie moet komen. Ik zie de logica niet.

@ Yogo als je nooit of weinig liefde en steun hebt gekend, raak je sneller in een relatie verstrikt die niet zo goed is voor je. Je hebt het nu in de gaten. Je kindje redt het ook wel als jullie uit elkaar zijn. Leuk is het niet, maar een ongelukkige moeder is ook niet fijn. Volgens mij als je heel eerlijk bent, weet je ook dat het beter is voor jou om weg te gaan. Hij blijft die eenzaamheid voeden elke keer en ook al doet hij dat niet expres, je bent niet van steen. Gun jezelf een partner die jou wel die dingen kan geven die je nu mist.
Eens.

Ik denk dat het zelfs beter is voor het kind als ze weggaat, want dit is nu zijn voorbeeld van hoe een relatie eruit ziet en 2 ongelukkige/afwezige ouders is bovendien enorm beschadigend voor een kind.

Dan is het beter om meestal alleen te zijn met zijn moeder die aan zichzelf werkt en die een kans op geluk in een nieuwe gezonde relatie heeft én soms met zijn vader te zijn die wellicht wat vreemd doet maar toch in beeld blijft.
Quaintrelle schreef:
22-06-2018 00:20
Wat is eigenlijk het doel van die neerbuigende kritiek? Jezelf beter voelen dan de ander? Lekker gesterkt met zn allen iemand neerhalen, maar dan wel vinden dat ze uit de depressie moet komen. Ik zie de logica niet.
even andere topic lezen

@ Yogo als je nooit of weinig liefde en steun hebt gekend, raak je sneller in een relatie verstrikt die niet zo goed is voor je. Je hebt het nu in de gaten. Je kindje redt het ook wel als jullie uit elkaar zijn. Leuk is het niet, maar een ongelukkige moeder is ook niet fijn. Volgens mij als je heel eerlijk bent, weet je ook dat het beter is voor jou om weg te gaan. Hij blijft die eenzaamheid voeden elke keer en ook al doet hij dat niet expres, je bent niet van steen. Gun jezelf een partner die jou wel die dingen kan geven die je nu mist.
Bedenk goed dat je man niets kan doen aan zijn autisme. Hij was altijd al zo en kan zichzelf niet veranderen. Je hebt toch voor hem gekozen en nu valt hij tegen. Zeer waarschijnlijk is het krijgen van een kind voor jullie beiden te zwaar geweest. Voor hem omdat hij niet kan omgaan met de extra prikkels en het beroep dat er op hem gedaan wordt door een hulpeloos wezentje en door jou als zijn partner. En voor jou blijkt het krijgen van een kind zwaar omdat je je waarschijnlijk de impact op je partner niet hebt gerealiseerd. Bedenk nu met terugwerkende kracht dat je je kind alleen zult moeten opvoeden, ook al zou je bij je man blijven. Je dit realiseren alleen al kan helpen om je schouders er weer onder te zetten. Zoek hulp voor je depressie en je relatie maar bedenk dat je niet van je man mag verwachten dat hij je dezelfde steun kan bieden als een partner zonder beperking. Hou van hem zoals hij is maar realiseer je dat je er alleen voor staat. Het is heel erg zwaar maar hij kan er ook niets aan doen. Je hebt voor hem gekozen mét zijn autisme. Laat hem nu niet vallen. Wees sterk en zorg voor je kind zonder iets van je autistische partner te verwachten. Als je gaat scheiden kom je voor dezelfde opgave te staan dus dat maakt geen verschil, behalve dat je kind dan de helft van de tijd bij hem is. Sterkte.

Je hebt al hulp lees ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven