Zouden jullie blijven?

vrijdag 22 juni 2018 om 00:03
Zo zie ik het ook wel. Zou het heel erg zijn een kindje met gescheiden ouders. Nu is de situatie ook niet goed voor ons kindje.
vrijdag 22 juni 2018 om 00:04
Hulp had ik al gezocht het. Aannames weer.hebjehaarookweer schreef: ↑21-06-2018 23:59Af te lezen aan je reacties in het het rouw-topic cijfer jij niet jezelf weg, maar je kind. Wie komt er voor jouw zoontje op? Van wie heeft hij nog minder te verwachten, van zijn autistische vader of van zijn depressieve moeder die weigert hulp te zoeken?
Arm kind.

vrijdag 22 juni 2018 om 00:07

vrijdag 22 juni 2018 om 00:10
ik lees het.hebjehaarookweer schreef: ↑22-06-2018 00:07Aannames? Ik kan alleen afgaan op wat jij schrijft. Jij schrijft in het andere topic dat de hulp die je kreeg niet werkte, dat je het hebt opgegeven en dat je verder te depressief bent om nog in actie te komen.
arm kind
autistische vader en depressieve moeder

vrijdag 22 juni 2018 om 00:12
Ik snap je niet. Als je had gelezen had je geweten dat ik al hulp heb.hebjehaarookweer schreef: ↑22-06-2018 00:07Aannames? Ik kan alleen afgaan op wat jij schrijft. Jij schrijft in het andere topic dat de hulp die je kreeg niet werkte, dat je het hebt opgegeven en dat je verder te depressief bent om nog in actie te komen.

vrijdag 22 juni 2018 om 00:20
Wat is eigenlijk het doel van die neerbuigende kritiek? Jezelf beter voelen dan de ander? Lekker gesterkt met zn allen iemand neerhalen, maar dan wel vinden dat ze uit de depressie moet komen. Ik zie de logica niet.
@ Yogo als je nooit of weinig liefde en steun hebt gekend, raak je sneller in een relatie verstrikt die niet zo goed is voor je. Je hebt het nu in de gaten. Je kindje redt het ook wel als jullie uit elkaar zijn. Leuk is het niet, maar een ongelukkige moeder is ook niet fijn. Volgens mij als je heel eerlijk bent, weet je ook dat het beter is voor jou om weg te gaan. Hij blijft die eenzaamheid voeden elke keer en ook al doet hij dat niet expres, je bent niet van steen. Gun jezelf een partner die jou wel die dingen kan geven die je nu mist.
@ Yogo als je nooit of weinig liefde en steun hebt gekend, raak je sneller in een relatie verstrikt die niet zo goed is voor je. Je hebt het nu in de gaten. Je kindje redt het ook wel als jullie uit elkaar zijn. Leuk is het niet, maar een ongelukkige moeder is ook niet fijn. Volgens mij als je heel eerlijk bent, weet je ook dat het beter is voor jou om weg te gaan. Hij blijft die eenzaamheid voeden elke keer en ook al doet hij dat niet expres, je bent niet van steen. Gun jezelf een partner die jou wel die dingen kan geven die je nu mist.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu

vrijdag 22 juni 2018 om 00:27
Eens.Quaintrelle schreef: ↑22-06-2018 00:20Wat is eigenlijk het doel van die neerbuigende kritiek? Jezelf beter voelen dan de ander? Lekker gesterkt met zn allen iemand neerhalen, maar dan wel vinden dat ze uit de depressie moet komen. Ik zie de logica niet.
Ik denk dat het zelfs beter is voor het kind als ze weggaat, want dit is nu zijn voorbeeld van hoe een relatie eruit ziet en 2 ongelukkige/afwezige ouders is bovendien enorm beschadigend voor een kind.
Dan is het beter om meestal alleen te zijn met zijn moeder die aan zichzelf werkt en die een kans op geluk in een nieuwe gezonde relatie heeft én soms met zijn vader te zijn die wellicht wat vreemd doet maar toch in beeld blijft.

vrijdag 22 juni 2018 om 00:29
Quaintrelle schreef: ↑22-06-2018 00:20Wat is eigenlijk het doel van die neerbuigende kritiek? Jezelf beter voelen dan de ander? Lekker gesterkt met zn allen iemand neerhalen, maar dan wel vinden dat ze uit de depressie moet komen. Ik zie de logica niet.
even andere topic lezen

vrijdag 22 juni 2018 om 00:31
Bedenk goed dat je man niets kan doen aan zijn autisme. Hij was altijd al zo en kan zichzelf niet veranderen. Je hebt toch voor hem gekozen en nu valt hij tegen. Zeer waarschijnlijk is het krijgen van een kind voor jullie beiden te zwaar geweest. Voor hem omdat hij niet kan omgaan met de extra prikkels en het beroep dat er op hem gedaan wordt door een hulpeloos wezentje en door jou als zijn partner. En voor jou blijkt het krijgen van een kind zwaar omdat je je waarschijnlijk de impact op je partner niet hebt gerealiseerd. Bedenk nu met terugwerkende kracht dat je je kind alleen zult moeten opvoeden, ook al zou je bij je man blijven. Je dit realiseren alleen al kan helpen om je schouders er weer onder te zetten. Zoek hulp voor je depressie en je relatie maar bedenk dat je niet van je man mag verwachten dat hij je dezelfde steun kan bieden als een partner zonder beperking. Hou van hem zoals hij is maar realiseer je dat je er alleen voor staat. Het is heel erg zwaar maar hij kan er ook niets aan doen. Je hebt voor hem gekozen mét zijn autisme. Laat hem nu niet vallen. Wees sterk en zorg voor je kind zonder iets van je autistische partner te verwachten. Als je gaat scheiden kom je voor dezelfde opgave te staan dus dat maakt geen verschil, behalve dat je kind dan de helft van de tijd bij hem is. Sterkte.
Je hebt al hulp lees ik.
Je hebt al hulp lees ik.