Mening over vriendschap

13-01-2019 00:18 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Ik heb hier al meer dan genoeg aan!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-01-2019 22:27
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
97.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit ook irritant vinden bij een vriendin. Zou daarom ook niet mijn vriendin zijn. Ik hou niet van mensen die teveel energie kosten.
Alle reacties Link kopieren
Als dit je beste vriendin is, heb ik wel medelijden met je. Jullie matchen niet heel goed volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Het zou mijn vriendin niet zijn, ze heeft geen empathie maar zou moeten weten dat een alleenstaande werkende moeder met twee kinderen het een stuk zwaarder heeft dan zij. En wel wat hulp en steun mag krijgen.

Door wat heftig gebeurtenissen in mijn leven, heb ik mijn schoonfamilie en vrienden leren kennen, de vrienden en familie kring is aardig opgeschoond.

Een keer uitspreken naar vriendin mag gerust als ze boos wordt is ze je vriendschap niet waard.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad al is uitgesproken dat ik anders kijk naar bepaalde dingen, dan is haar antwoord ja iedereen heeft een andere mening he! Ik nam wel is wat voor haar mee vanuit de supermarkt, wat ze dan vergeten was, en een tijd terug zei ik bij een half brood of iets laat maar zitten joh, maar dat vraag ik dus nu ook terug. Het voelt alleen zo onnatuurlijk voor mij.. en misschien matchen we idd niet heel goed, maar ik merk dat dat soms is wat geld doet met mensen. Want vroeger was dit totaal niet het geval. Aan de andere kant kunnen we echt lachen en heel goed praten. Ik kan haar werkelijk alles vertellen.
Maar dit ene weegt zo zwaar dat het me inderdaad heel veel energie kost..
Ze werkt niet, dus misschien vindt ze het haar man’s geld.
Alle reacties Link kopieren
Wat Christiana zegt; maak het bespreekbaar. Reageert ze niet goed, dan weet je meteen wat je echt aan haar hebt.
Ik vind dit allesbehalve klinken als een leuke vriendschap. Wat vind jij zelf eigenlijk wel leuk aan de vriendschap?
Jij rijdt je auto in de prak maar je verwacht wel dat een ander dan d’r auto aan jou uitleent!? :bonk: Ik snap wel dat ze niet staat te springen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Pas op dat jij niet degene bent die geld tussen jullie vriendschap laat komen.
Zoals je al schreef: ze is je niks verplicht.
En andersom, als zij jou financieel heel veel zou gunnen omdat zij zoveel meer heeft, zou het dan niet ook scheef groeien?

Waarom zou jij jezelf (met het terugvragen van geld voor een halfje brood omdat zij blabla) veranderen?

Over dat geld van die broer zou ik vrij kort zijn: hij zei dat hij het echt niet terug hoefde, dus waarom meng jij je daarin?

Mijn beste vriendin heeft heel veel meer geld dat ik heb, en soms wringt dat. Maar de essentie is dat ze een geweldig mens is en dat ik van haar hou.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
iets_perzik schreef:
13-01-2019 00:56
Jij rijdt je auto in de prak maar je verwacht wel dat een ander dan d’r auto aan jou uitleent!? :bonk: Ik snap wel dat ze niet staat te springen hoor.
Ik rijd al 7 jaar zonder problemen en dit ongeluk is door een ander veroorzaakt.. daar komt bij dat al haar auto’s all risk verzekerd zijn dus stel dat het wel mijn schuld zou worden is alles gewoon gedekt.
En ik ben het allerhoogste verzekerd.
Ik zou mijn auto ook nooit uitlenen, ook al had ik er 3. Dat kan je haar niet kwalijk nemen vind ik. Maar ik krijg het ook van dat eeuwige "ik heb het zo druk druk druk"-gemekker
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
13-01-2019 00:58
Pas op dat jij niet degene bent die geld tussen jullie vriendschap laat komen.
Zoals je al schreef: ze is je niks verplicht.
En andersom, als zij jou financieel heel veel zou gunnen omdat zij zoveel meer heeft, zou het dan niet ook scheef groeien?

Waarom zou jij jezelf (met het terugvragen van geld voor een halfje brood omdat zij blabla) veranderen?

Over dat geld van die broer zou ik vrij kort zijn: hij zei dat hij het echt niet terug hoefde, dus waarom meng jij je daarin?

Mijn beste vriendin heeft heel veel meer geld dat ik heb, en soms wringt dat. Maar de essentie is dat ze een geweldig mens is en dat ik van haar hou.
Ik snap wat je zegt, maar nee dat zou niet scheef groeien, ik ben iemand die heel moeilikk iets aanneemt. Maar dit werd al meteen bij voorbaat gezegd, zonder dat ik het vroeg. En mijn vriendin is ook wel echt geweldig op andere vlakken maar toch vind ik dat je wat over moet hebben voor anderen, of het nu met geld/ tijd/ aandacht is. Maar net waar je op dat moment het meest mee geholpen is toch.
Ik hecht bijna geen waarde aan geld of materiaal dus ik zou het anders aanpakken. Ik help waar ik kan met wat ik kan. En in noodgevallen mogen er best uitzonderingen gemaakt worden
iets_perzik schreef:
13-01-2019 00:56
Jij rijdt je auto in de prak maar je verwacht wel dat een ander dan d’r auto aan jou uitleent!? :bonk: Ik snap wel dat ze niet staat te springen hoor.
Dit!
Sjah... Ik zou idd het type vriendin zijn die je een auto zou lenen. Maar zoals je zelf noemt; ze is je niets verplicht. Als jij je verwachtingen kunt bijstellen kun je genieten van de vriendschap zoals hij is. Kun je dat niet, zou ik het toch wat meer laten verwateren. Ze is vast ook een leuke kennis.

Dat gezegd hebbende kan ik he-le-maal niks met vrouwen die niet op z'n minst deels in hun eigen onderhoud voorzien. Mijn vriendin zou het sowieso niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het goed begrijp wilde je een auto van haar? Ik zou dan ook neee zeggen sorry!
Ik vind jou wel erg makkelijk denken over het geld en de spullen van een ander. Als iemand zuinig is op d’r spullen, wordt diegene weggezet als materialistisch. Iets dat tijdens het uitlenen stuk zou kunnen gaan, “is toch wel verzekerd”. Wellicht houdt jouw vriendin haar eigen spullen liever gewoon heel. Verder kom je nogal hebberig over met dat geaas op de spullen en het geld van je vriendin. Volgens mij ben jij zelf het probleem.
Mira010 schreef:
13-01-2019 00:59
Ik rijd al 7 jaar zonder problemen en dit ongeluk is door een ander veroorzaakt.. daar komt bij dat al haar auto’s all risk verzekerd zijn dus stel dat het wel mijn schuld zou worden is alles gewoon gedekt.
En ik ben het allerhoogste verzekerd.
Als jij haar auto in de prak rijdt stijgt haar verzekeringspremie.

Waarom heb jij geen leenauto van je garage?
redbulletje schreef:
13-01-2019 01:10
Als jij haar auto in de prak rijdt stijgt haar verzekeringspremie.

Waarom heb jij geen leenauto van je garage?
Euh, niet iedereen heeft een nieuwe auto met allerlei service.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel. Als mijn beste vriendin hetzelfde overkomt wat jou is overkomen, aarzel ik geen moment en geef haar mijn auto te leen. Het is zuur maar ik zou er geen punt van maken. Ze gaat het waarschijnlijk niet begrijpen. Of vol de verdediging in. Geniet van de wel leuke dingen en laat het gaan. Jullie zijn niet zo'n heel goede match op dat vlak. Ze kan zich misschien wel helemaal geen voorstelling maken hoe jij je moet voelen nu.
Always look on the bright side of life
Mira010 schreef:
13-01-2019 00:46
Ik heb inderdaad al is uitgesproken dat ik anders kijk naar bepaalde dingen, dan is haar antwoord ja iedereen heeft een andere mening he! Ik nam wel is wat voor haar mee vanuit de supermarkt, wat ze dan vergeten was, en een tijd terug zei ik bij een half brood of iets laat maar zitten joh, maar dat vraag ik dus nu ook terug. Het voelt alleen zo onnatuurlijk voor mij.. en misschien matchen we idd niet heel goed, maar ik merk dat dat soms is wat geld doet met mensen. Want vroeger was dit totaal niet het geval. Aan de andere kant kunnen we echt lachen en heel goed praten. Ik kan haar werkelijk alles vertellen.
Maar dit ene weegt zo zwaar dat het me inderdaad heel veel energie kost..

Dit vind ik wel goed dat ze dat zo eerlijk zegt. Ze ziet dit soort dingen dus echt anders dan jij.

Ik hecht bijna geen waarde aan geld of materiaal dus ik zou het anders aanpakken.

Dit is ook iets wat iemand die heel zuinig op zijn spullen is (ik niet) niet graag hoort. Dan is er toch al snel de berzorgdheid om krasjes enzo. Ik ben heel slordig met spullen en geef geen zier om auto's. Maar ik zou dus ook nooit de auto van mijn broer willen lenen, want die eet nog geen Twix in de auto, dus daar zou ik veel te nerveus van worden. Zij zal vast van jou weten dat jij minder om dat soort zaken geeft,

Tot slot; denk niet te makkelijk over verzekeringen. Je schiet er namelijk altijd bij in en je maakt toch kosten. En zij zullen waarschijnlijk duurdere auto's hebben dan jij, dus dan zijn reparaties ook duurder. En voor hun is er dan de afweging van de all risk premie.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij laat je zelf het geld tussen jullie instaan. Je geeft aan dat je niet materialistisch bent, maar je hebt wel materialistische verwachtingen van je vriendin.

Bovendien: zij werkt zelf niet en je weet niet hoe zij de financiële zaken met haar man geregeld heeft. Ze kan wellicht niet eens zijn geld weggeven en/ of zijn auto’s uitlenen. Ze hebben bovendien vast meer vrienden en/ of familieleden die het minder goed hebben. Die kunnen ze toch niet allemaal op hun schouders meenemen?

Ik zou ook overigens ook niet mijn auto uitlenen of geld toestoppen. Ik zou het bovendien als een (enorme!) aanslag op de vriendschap ervaren als dat van me verwacht zou worden.

Wel zou ik met je meedenken over oplossingen voor je eventuele problemen of je ergens naar toe brengen als het nodig was. En tijd voor je maken.

En zaken die je ergeren (zoals de opmerkingen over haar broer) kun je het beste meteen benoemen zodat je het niet op gaat kroppen.
Alle reacties Link kopieren
Mira010 schreef:
13-01-2019 00:59
Ik rijd al 7 jaar zonder problemen en dit ongeluk is door een ander veroorzaakt.. daar komt bij dat al haar auto’s all risk verzekerd zijn dus stel dat het wel mijn schuld zou worden is alles gewoon gedekt.
En ik ben het allerhoogste verzekerd.
Dat zegt niets, er kan altijd iets gebeuren. Als je dat niet gelooft, zou je jezelf ook niet hoeven te verzekeren. Bovendien is jouw verzekering niet van toepassing bij een ongeval met hun auto. Dan gaat hun eigen verzekering lopen. Ook al zijn ze all risk verzekerd, kost het vaak geld. Als je de auto totall los laat rijden, ontvangen zij slechts de dagwaarde. Bovendien schieten hun premies enórm omhoog, al bij het kleinste ongeval. Wat ga je in zo’n geval doen? Ga je dat voor hen compenseren? Of vind je dat niet nodig omdat het maar geld is en zij er toch genoeg van hebben?
Alle reacties Link kopieren
Als je auto door een anders schuld in de prak is gereden vergoedt de verzekering van de ander de dagwaarde van je auto én de kosten van max tien dagen een vervangende auto door de garage.
Verder vind ik ook dat jullie niet echt lijken te matchen.
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Het spijt me, maar ik vind jou de materialist in het verhaal. Jouw nadruk op geld in het algemeen en je naar mijn mening echt idiote idee over de auto-kwestie, zou voor mij einde vriendschap zijn.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven