Mening over vriendschap
zondag 13 januari 2019 om 12:09
De service bij mijn garage is niet gebaseerd op hoe ik verzekerd ben, want ik ben alleen nog maar geweest voor technische mankementjes. Geen verzekeringskwesties dus.SjaanRoeispaan schreef: ↑13-01-2019 12:06Heeft niks te maken met hoe nieuw je auto is, maar hoe je auto verzekerd is. Wanneer je naar een, bij de verzekeraar, aangesloten schadeherstelbedrijf gaat, krijg je een leenauto. Ook als je Beperkt Casco verzekerd bent. Tenminste; bij de meeste verzekeraars. Staat in je voorwaarden.
zondag 13 januari 2019 om 12:11
Ah, oké. Ik heb zelf geen auto en snap nooit zo goed dat mensen niet een paar dagen zonder kunnen (afgelegen buitengebied uitgezonderd). Je kunt echt wel een paar keer met bus of trein, maar voor veel mensen is dat geen optie.SjaanRoeispaan schreef: ↑13-01-2019 12:06Heeft niks te maken met hoe nieuw je auto is, maar hoe je auto verzekerd is. Wanneer je naar een, bij de verzekeraar, aangesloten schadeherstelbedrijf gaat, krijg je een leenauto. Ook als je Beperkt Casco verzekerd bent. Tenminste; bij de meeste verzekeraars. Staat in je voorwaarden.
Maar goed, toch krijgen veel mensen geen leenauto, dus blijkbaar is niet iedereen hiervoor verzekerd.
zondag 13 januari 2019 om 12:18
Ik heb jaren gewoond op 2,5km van de dichtstbijzijnde bushalte, waar eens per 2 uur een bus langs kwam, niet 's avonds en niet op zondag. Treinstation was 17km. En dat is niet uniek. En ook al woon je dicht bij een halte waar wel 7 dagen per week 16 uur per dag een bus langs rijdt, dan nog is er vaak geen rechtstreekse verbinding tussen jouw woon- en jouw werkplaats. Of heb je een baan waarvoor je een auto nodig hebt (vertegenwoordiger) of een baan met late diensten. Ik vind mensen in de randstad altijd heel makkelijk oordelen over dat je best wel zonder auto kunt.
Gelukkig duren reparaties maar zelden meerdere dagen. En of je een leenauto krijgt (of fiets, wat sommige garages doen), hangt af van de garage.
Zoals TO al zei was het slechts een voorbeeld, haar hele gevoel was dat Nina niet wil delen. Ik denk dat TO veel te veel verwachtte over het delen van geld en materialen, ook in een goeie vriendschap. En ik denk dat TO Nina's financiële situatie nogal rooskleurig inschatte.
zondag 13 januari 2019 om 12:26
^Marana Nee, als de bus zo ver is en weinig komt is het anders. Als je nachtdiensten draait of vertegenwoordiger bent ook.
Maar ik heb collega’s die van Den Haag naar Amsterdam moeten en dan alsnog niet tijdelijk met de trein willen. Of mijn zus die in Almere woont en per se mijn ouders’ auto moest lenen toen er iets met die van haar was. Almere, daar kun je echt overal met bus en trein tot op 5 minuten lopen afstand komen!
Maar ik heb collega’s die van Den Haag naar Amsterdam moeten en dan alsnog niet tijdelijk met de trein willen. Of mijn zus die in Almere woont en per se mijn ouders’ auto moest lenen toen er iets met die van haar was. Almere, daar kun je echt overal met bus en trein tot op 5 minuten lopen afstand komen!