Niet welkom op verjaardag dochter

15-01-2019 16:38 648 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-01-2019 16:28
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
99.85% gewijzigd
Natuurlijk wil ze jullie niet bij de vriendinnen hebben zitten. Alsjeblieft zeg.


Verder geen zinnig woord over te zeggen.

Niemand weet hier wat er verder speelt, hoe jullie band buiten verjaardagen is.

Misschien is het een egoistisch wicht. Misschien vind ze verjaardagen met oudjes saai en niet nodig.

Het is haar verjaardag, laat haar zelf bepalen hoe ze dat viert.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 15-01-2019 16:46
20.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is raar. Ik heb zelf jarenlang mijn verjaardag niet gevierd. Duurde ook even voordat de familie (lees, ouders en schoonouders) dat doorhadden, want zij stonden toch altijd onuitgenodigd op de stoep onder het mom van 'maar wij mogen toch wel even langskomen?'.

Nou, nee dus. Als ik zeg dat ik het niet vier, dan vier ik het niet. Voor niemand. En waarom daar verdrietig over zijn? Echt een compleet overtrokken reactie. En het heeft ook echt niks noppes nada met opvoeding te maken.
Mijn hemel, ben jij altijd zo'n dramqueen?
Stel je niet aan zeg.
Alle reacties Link kopieren
Niet leuk vinden, kan ik begrijpen.
Maar in tranen uitbarsten en veel verdriet ervan hebben: nee.
Teveel drama.
Alle reacties Link kopieren
En jullie kunnen ook niet op een ander moment langskomen? Want ik snap wel dat ouders en vriendinnen niet altijd goed samen gaat, krijg je een heel andere sfeer.
En als jullie aanbieden met z'n drietjes uit eten te gaan om haar verjaardag te vieren op de dag zelf of vrijdag?
Gatinmijnsok schreef:
15-01-2019 16:46
En jullie kunnen ook niet op een ander moment langskomen? Want ik snap wel dat ouders en vriendinnen niet altijd goed samen gaat, krijg je een heel andere sfeer.
En als jullie aanbieden met z'n drietjes uit eten te gaan om haar verjaardag te vieren op de dag zelf of vrijdag?
Of je accepteert gewoon dat iemand er geen behoefte aan heeft.
Alle reacties Link kopieren
"Haar bloedeigen moeder" ..... Je denkt nogal in 'ikke'. Ze heeft waarschijnlijk ook een bloedeigen vader en een bloedeigen leven.... en bloedeigen vriendinnen waarmee ze haar bloedeigen verjaardag wenst te vieren.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me begrijpelijk dat je niet bij haar vriendinnen aan hoeft te schuiven.

De een heeft niets met oud & nieuw, een ander met koningsdag en weer een ander niets met het offerfeest. Weer een ander viert kerst niet, een ander pasen niet en weer een ander zijn verjaardag niet. Iedereen mag het toch op zijn eigen manier doen?

Liefde is soms ook loslaten. Ook als dat tegen je eigen gevoel in gaat.
huisduif wijzigde dit bericht op 15-01-2019 16:49
9.93% gewijzigd
Ik vier mijn verjaardag ook niet. Thuis vroeger wel, maar dat vond ik nooit leuk, maar dat hoorde erbij. Toen ik zelfstandig ging wonen kon ik dat zelf bepalen. Mijn ouders respecteerde de keus en als ik van mening zou veranderen dan ook goed.
Dat je het jammer vindt kan ik begrijpen, maar veel verdriet en je afvragen wat je in je opvoeding verkeerd hebt gedaan, vind ik wat overdreven eerlijk gezegd. Je dochter wil haar verjaardag op een andere manier vieren dan de traditionele. Respecteer dat. Het "boekhouding bijhouden" van wat je allemaal voor haar doet en wat je daar dan wel niet voor terug zou mogen verwachten, staat me al helemaal tegen. Geniet gewoon van de goede band met je dochter. Nodig haar, als ze dat leuk vindt, bijvoorbeeld uit om koffie te gaan drinken in de stad om haar te feliciteren. Zoiets als dit is pas een probleem, als je er zelf een probleem van maakt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien houdt zij niet van verjaardagen. Geef een x random en spontaan een cadeautje en neem haar mee lunchen in de stad.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk, ze geeft duidelijk iets aan, hoezo kun of wil je dat niet respecteren? Kijk, je voelt wat je voelt, maar hou dat bij jezelf en zadel je dochter er niet mee op. De uitspraak dat je hoopt dat je nu wel welkom bent, omdat ze weet wat voor een verdriet je er vorig jaar van had, komt erg manipulatief op mij over en het gaat ook echt nergens over als ik verder lees. Jullie hebben normaal contact (zien elkaar regelmatig) en respecteer verder haar grenzen.
Ik vier zelf trouwens ook liever mijn verjaardag met mijn vrienden. Dat doet verder niet af aan het gevoel dat ik heb voor mijn familie en staat er zelfs los van.
roxy21 wijzigde dit bericht op 15-01-2019 16:51
15.05% gewijzigd
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Wat een drama. Ze heeft er wss gewoon geen zin in. Als je perse iets wilt doen kun je haar evt zelf ergens voor uitnodigen. Maar blijkbaar heeft ze zelf geen zin om iets te organizeren.

Je hebt een vrouw opgevoed die haar eigen keuzes durft te maken. Helemaal goed toch?
Lach hard, duik diep, kom terug..
Ikzegookwat schreef:
15-01-2019 16:49
Dat je het jammer vindt kan ik begrijpen, maar veel verdriet en je afvragen wat je in je opvoeding verkeerd hebt gedaan, vind ik wat overdreven eerlijk gezegd. Je dochter wil haar verjaardag op een andere manier vieren dan de traditionele. Respecteer dat. Het "boekhouding bijhouden" van wat je allemaal voor haar doet en wat je daar dan wel niet voor terug zou mogen verwachten, staat me al helemaal tegen. Geniet gewoon van de goede band met je dochter. Nodig haar, als ze dat leuk vindt, bijvoorbeeld uit om koffie te gaan drinken in de stad om haar te feliciteren. Zoiets als dit is pas een probleem, als je er zelf een probleem van maakt.
Dit. Vreselijk gedrag is dat.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk vindt ze haar vriendinnen belangrijker dan haar moeder, zo hoort dat op een gegeven moment.
Je zou blij moeten zijn dat ze een stel leuke vriendinnen heeft, i.p.v. jaloers omdat jij aandacht tekort komt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Nee we hebben verder een hele sterke band. Vandaar dat ik het niet begrijp en dat dit nu ook zoveel pijn doet. Ik hoef ook niet bij haar vriendinnen te zitten. Thuis gaf ze het ook apart voor vrienden. Het hele huis werd dan op zijn kop gezet want meestal was het een mannetje of 40 tig haha. Maar zou gewoon ff op haar verjaardag zelf ff een knuffel brengen.
Dus nogmaals de band is verder heel goed. Denk ook niet dat die te vergelijken is met jouw situatie. Wat ik overigens erg spijtig voor je vindt
Alle reacties Link kopieren
Roxy21 schreef:
15-01-2019 16:50
De uitspraak dat je hoopt dat je nu wel welkom bent, omdat ze weet wat voor een verdriet je er vorig jaar van had, komt erg manipulatief op mij over en het gaat ook echt nergens over als ik verder lees. Jullie hebben normaal contact (zien elkaar regelmatig) en respecteer verder haar grenzen.
En dit idd..
Lach hard, duik diep, kom terug..
Als de relatie met je dochter verder goed is (zoals je schrijft) zou ik er helemaal geen punt van maken.
En er al helemaal geen verdriet van hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mijn verjaardag zo'n beetje de stomste dag van het jaar. Kan er níks mee. Heb mijn ouders ook al jaren niet op mijn verjaardag gehad. Dat zegt niks over mij, mijn ouders en ook niet over hun opvoeding (die meer dan prima is geweest).

Is je dochter verslaafd? Zit ze in de goot? Heeft ze een agressieve vriend die haar slaat?

Zo niet; stel je niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
15-01-2019 16:48
"Haar bloedeigen moeder" ..... Je denkt nogal in 'ikke'. Ze heeft waarschijnlijk ook een bloedeigen vader en een bloedeigen leven.... en bloedeigen vriendinnen waarmee ze haar bloedeigen verjaardag wenst te vieren.
Dit, wat een drama. Ze heeft geen zin om het met haar familie te vieren. Accepteer dat en hou op met janken.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Kleine meisjes worden groot en daarom kan ze nu naar eigen inzicht haar verjaardag al dan niet vieren. Ik ken er genoeg die er ook geen trek meer in hebben en het een paar jaar overslaan of bijvoorbeeld even met een paar vriendinnen ergens even een drankje drinken en klaar.

Ja, het is nog steeds je dochter maar ze is geen klein kind meer dus de periode van slingers, kado's, kinderpartijtjes is dan voorbij.
Geniet van de goede band die jullie met elkaar hebben!
Alle reacties Link kopieren
Oke... Doe eventjes rustig. Het is haar verjaardag, en zij mag zelf bepalen hoe zij die viert. Vraag haar gewoon of jullie volgende week - na haar verjaardag - op visite kunnen komen, en geef haar dan haar cadeautje.
Alle reacties Link kopieren
Verdrietige-moeder schreef:
15-01-2019 16:53
Nee we hebben verder een hele sterke band. Vandaar dat ik het niet begrijp en dat dit nu ook zoveel pijn doet. Ik hoef ook niet bij haar vriendinnen te zitten. Thuis gaf ze het ook apart voor vrienden. Het hele huis werd dan op zijn kop gezet want meestal was het een mannetje of 40 tig haha. Maar zou gewoon ff op haar verjaardag zelf ff een knuffel brengen.
Dus nogmaals de band is verder heel goed. Denk ook niet dat die te vergelijken is met jouw situatie. Wat ik overigens erg spijtig voor je vindt
Ik spreek mijn moeder nog net niet dagelijks. Hele goede, sterke band. Mocht ik ooit een dochter krijgen wordt ze vernoemd naar mijn moeder.

Maar op mijn verjaardag zie ik mijn moeder niet. Get a grip zeg! Alsof de band met je dochter, of jouw opvoeding, afhangt van háár verjaardag :facepalm:
De relatie is verder goed?
Nou dan. Het is maar een verjaardag hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven