Vriendinnenruzie

21-02-2019 20:51 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Klinkt allemaal heeeeel onnozel en dom maar wil toch jullie advies.
1,5 week geleden hebben een goede vriendin en ik fikse ruzie gehad. Waarna zij mij overal op heeft geblokkeerd en verwijderd. Jammer want ik ben normaliter iemand die alles graag uit wil praten en geen contact zo met ruzie wil beeindigen.
Ik heb haar een nette brief gestuurd. Ik wil haar verder niet allemaal berichten sturen want wil niet als 'stalker' betiteld worden.

Ik hoor nu al ruim 1,5 niks meer van haar en ben bang dat dit zo blijft. Ik ben er enorm verdrietig over omdat ze wel een speciale plek in mijn leven had/heeft... Het contact was heel vertrouwd en we deelde bijna alles samen.
Alle reacties Link kopieren
Waar ging de ruzie over?
Geef het tijd, wie weet zoekt ze later toenadering.
geef het even tijd
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan waar die ruzie over ging. Als het over een futiliteit ging, dan zou ik denken dat ze inmiddels wel weer contact met je had. Ging het over iets waarmee je haar tot in het diepst van haar ziel hebt gekwetst (en afgewezen), dan snap ik haar reactie.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Tsja, blijkbaar is ze zo boos of gekwetst dat ze even niks met je te maken wil hebben. Jij hebt gedaan wat jij belangrijk vindt (toch contact zoeken), maar blijkbaar heeft zij daar geen behoefte aan.
Of in ieder geval nu niet.
Misschien heeft ze meer tijd nodig om het te laten zakken. Of ze wil nooit meer contact.
Loslaten dan maar...
Alle reacties Link kopieren
EuniceKathleen schreef:
21-02-2019 20:53
Waar ging de ruzie over?
Over vanalles en niks eigenlijk. Er waren de laatste tijd irritaties die zich opstapelde waarna we nogal onaardige dingen tegen elkaar zeiden in de ruzie. We hebben elkaar echt op elkaars zwakke punten gekwetst. Ik was woedend op haar en zij op mij. Echter ben ik wel iemand die het na een aantal dagen graag uit wil praten. Zij is echt iemand die, ruzies niet gauw vergeet en waarbij je niet gauw meer een kans zal krijgen. Ongeacht je van beiden kanten fout was. Vandaar dat ik bang ben dat die blokkades blijven. Ze woont 2 uur bij me vandaan dus bij haar langs gaan doe je ook niet zomaar. Vandaar dat ik haar een brief gestuurd heb.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
21-02-2019 20:55
Ligt eraan waar die ruzie over ging. Als het over een futiliteit ging, dan zou ik denken dat ze inmiddels wel weer contact met je had. Ging het over iets waarmee je haar tot in het diepst van haar ziel hebt gekwetst (en afgewezen), dan snap ik haar reactie.
Dat laatste is van beiden kanten gebeurd.
He wat jammer.
Ik vind dat je al veel hebt geprobeerd met je brief. Het is nu helaas aan haar, ze is heel duidelijk met haar blokkeer actie.
Ik vind het wel allemaal erg dramatisch klinken en ik er verder niet eens zin in hebben.
Ik had een collega die me ook een keer geblokkeerd had omdat ik had aangegeven geen zin in haar Whatsapp gekat te hebben op mijn vrije dag.
Her duurde wel een tijdje voordat ik daarachter kwam trouwens.
Dat is wel goedgekomen maar ik nam haar daarna wel minder serieus, wat een rare manier van met elkaar omgaan vind ik dat.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem0894 schreef:
21-02-2019 20:58
Dat laatste is van beiden kanten gebeurd.
Dat snap ik echt niet.
Waarom kwetsen jullie elkaar dan zo?
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook wel eens een woordenwisseling met mijn vriendinnen of man, maar zo erg dat we elkaar gaan kwetsen echt nooit.

Ik zou dat van mezelf ook heel erg vinden als ik dat zou doen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Summerdance schreef:
21-02-2019 21:01
Dat snap ik echt niet.
Waarom kwetsen jullie elkaar dan zo?
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook wel eens een woordenwisseling met mijn vriendinnen of man, maar zo erg dat we elkaar gaan kwetsen echt nooit.

Ik zou dat van mezelf ook heel erg vinden als ik dat zou doen
Dat ben ik met je eens. Het had nooit zo ver hoeven/moeten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem0894 schreef:
21-02-2019 20:57
Over vanalles en niks eigenlijk. Er waren de laatste tijd irritaties die zich opstapelde waarna we nogal onaardige dingen tegen elkaar zeiden in de ruzie. We hebben elkaar echt op elkaars zwakke punten gekwetst. Ik was woedend op haar en zij op mij. Echter ben ik wel iemand die het na een aantal dagen graag uit wil praten. Zij is echt iemand die, ruzies niet gauw vergeet en waarbij je niet gauw meer een kans zal krijgen. Ongeacht je van beiden kanten fout was. Vandaar dat ik bang ben dat die blokkades blijven. Ze woont 2 uur bij me vandaan dus bij haar langs gaan doe je ook niet zomaar. Vandaar dat ik haar een brief gestuurd heb.
Je bent juist vrienden omdát je elkaars zwakke plekken kent en accepteert. En het laatste dat je als echte vriend doet is de ander kwetsen op zwakke punten. Gewoon, omdat je weet hoe die ander in elkaar zit en waar die zwakke punten vandaan komen, of omdat je weet hoeveel moeite die ander zélf heeft met die zwakke punten en het dus niet gebruikt om die ander aan te vallen, integendeel, als goede vriend sterk je de ander op die zwakke punten, in plaats van uit te halen. En ik zal je eerlijk zeggen, als iemand alles uit de kast zou hebben gehaald om mij tot in het diepste van mijn ziel te kwetsen, willens en wetens, dan zou ik ook geen behoefte meer hebben aan "uitpraten". Kan dan JOUW behoefte zijn, maar misschien is het soms beter om niet tot het stadium van "uitpraten" te hoeven komen. Het ene moment iemand erg kwetsen en dan het andere moment vinden dat het uitgepraat moet worden, is onzin. Om te beginnen zorg je dat je iemand niet kwetst, zodat er ook niks uitgepraat hoeft te worden.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
21-02-2019 20:59
He wat jammer.
Ik vind dat je al veel hebt geprobeerd met je brief. Het is nu helaas aan haar, ze is heel duidelijk met haar blokkeer actie.
Ik vind het wel allemaal erg dramatisch klinken en ik er verder niet eens zin in hebben.
Ik had een collega die me ook een keer geblokkeerd had omdat ik had aangegeven geen zin in haar Whatsapp gekat te hebben op mijn vrije dag.
Her duurde wel een tijdje voordat ik daarachter kwam trouwens.
Dat is wel goedgekomen maar ik nam haar daarna wel minder serieus, wat een rare manier van met elkaar omgaan vind ik dat.
Heb haar een aantal smsjes gestuurd en een brief. Verder laat ik het erbij omdat ik niet als stalker gezien wil worden. Heb echt mijn best gedaan. Blokkeren is idd ook niet mijn manier, maar veel mensen vinden dit wel fijn of zo.
Ik had nooit een brief gestuurd. Misschien een kaartje maar geen epistel. Kan nooit goed worden ontvangen.

Of jij moet echt iets fout hebben gedaan en je neemt dan de hele verantwoording op je. Maar dat had ook op een kaartje gepast qua lengte.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 21-02-2019 21:07
7.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
21-02-2019 21:03
Je bent juist vrienden omdát je elkaars zwakke plekken kent en accepteert. En het laatste dat je als echte vriend doet is de ander kwetsen op zwakke punten. Gewoon, omdat je weet hoe die ander in elkaar zit en waar die zwakke punten vandaan komen, of omdat je weet hoeveel moeite die ander zélf heeft met die zwakke punten en het dus niet gebruikt om die ander aan te vallen, integendeel, als goede vriend sterk je de ander op die zwakke punten, in plaats van uit te halen. En ik zal je eerlijk zeggen, als iemand alles uit de kast zou hebben gehaald om mij tot in het diepste van mijn ziel te kwetsen, willens en wetens, dan zou ik ook geen behoefte meer hebben aan "uitpraten". Kan dan JOUW behoefte zijn, maar misschien is het soms beter om niet tot het stadium van "uitpraten" te hoeven komen. Het ene moment iemand erg kwetsen en dan het andere moment vinden dat het uitgepraat moet worden, is onzin. Om te beginnen zorg je dat je iemand niet kwetst, zodat er ook niks uitgepraat hoeft te worden.
Klopt maar helaas is dat anders om ook gebeurd. Ik ben zwanger nu en redelijk al aan het einde. Ik twijfel vaak over of ik wel een goede moeder ben en praat hier met iemand over. Vervolgens krijg ik te horen dat ik een onvolwassen moeder ga worden en ik niet voor niets bij een psycholoog loop. Daarop ben ik enorm gekwetst en tja ik heb idd ook zulke dingen terug gezegd. Ondanks dat ik ook gekwetst ben, ben ik wel zo volwassen dat ik er over wil praten omdat zulke dingen uit woede gezegd zijn. Vind het jammer dat er zo abrupt geblokkeerd moet worden.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
21-02-2019 21:05
Ik had nooit een brief gestuurd. Misschien een kaartje maar geen epistel. Kan nooit goed worden ontvangen.

Of jij moet echt iets fout hebben gedaan en je neemt daar verantwoording voor helemaal. Maar dat had ook op een kaartje gepast.
Ik heb gewoon algemeen beschreven dat ik het jammer vind hoe het gelopen is en vanuit mijn kant mijn excuses en dat ik hoop dat we er op een later tijdstip over kunnen hebben. Geen beschuldigingen of verwijten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo hard om te denken: als ik echt iets voor dr beteken dan neemt ze wel contact op, en zo niet, dan zegt dat voldoende voor mij. Het blijft toch aan me knagen.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem0894 schreef:
21-02-2019 21:06
Klopt maar helaas is dat anders om ook gebeurd. Ik ben zwanger nu en redelijk al aan het einde. Ik twijfel vaak over of ik wel een goede moeder ben en praat hier met iemand over. Vervolgens krijg ik te horen dat ik een onvolwassen moeder ga worden en ik niet voor niets bij een psycholoog loop. Daarop ben ik enorm gekwetst en tja ik heb idd ook zulke dingen terug gezegd. Ondanks dat ik ook gekwetst ben, ben ik wel zo volwassen dat ik er over wil praten omdat zulke dingen uit woede gezegd zijn. Vind het jammer dat er zo abrupt geblokkeerd moet worden.
Ik neem aan dat je man/vriend je ondersteunt bij de zwangerschap, en ik wens je een mooie tijd en een mooi kind.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
21-02-2019 21:10
Ik neem aan dat je man/vriend je ondersteunt bij de zwangerschap, en ik wens je een mooie tijd en een mooi kind.
Dat zeker! Dank je wel.
Alle reacties Link kopieren
als je dat soort dingen tegen elkaar gaat zeggen kun je ervan uit gaan dat het niet meer goed komt.
Anoniem0894 schreef:
21-02-2019 21:06
Klopt maar helaas is dat anders om ook gebeurd. Ik ben zwanger nu en redelijk al aan het einde. Ik twijfel vaak over of ik wel een goede moeder ben en praat hier met iemand over. Vervolgens krijg ik te horen dat ik een onvolwassen moeder ga worden en ik niet voor niets bij een psycholoog loop. Daarop ben ik enorm gekwetst en tja ik heb idd ook zulke dingen terug gezegd. Ondanks dat ik ook gekwetst ben, ben ik wel zo volwassen dat ik er over wil praten omdat zulke dingen uit woede gezegd zijn. Vind het jammer dat er zo abrupt geblokkeerd moet worden.
Ja helemaal nu, met de baby op komst.
Heel lastig. Ik vond het ook wel begrijpelijk klinken vanuit jou.
Mijn ene vriendin heeft er een handje van om van alles en nog wat van me te vinden.
Ik heb een keer de fout gemaakt om te laten merken dat ik bij bepaald gedrag mijn vraagtekens had.
Dat werd inderdaad over en weer. Vooral bij haar heeft dit echt littekens achtergelaten.
De vriendschap is nog steeds een beetje anders, er is nog steeds erg de neiging om 'jij doet ooooook..' vanuit haar te roepen.
Omdat ik die kant niet meer op wil hou ik wijselijk mijn mond maar ik kan soms wel gillen.
Zo'n naar kinderachtig trekje en het lijkt net of de beerput open is gegaan en niet meer echt dicht wil.
Hopelijk loopt dit bij jullie anders.
Alle reacties Link kopieren
Laat het even rusten. Je hebt een zwangerschap om je op te focussen toch? Stuur haar tzt een geboortekaartje waarin je ook een berichtje in kan doen waarin je schrijft dat je hoopt dat ze langskomt. Als ze daar niet op wil reageren zou ik het laten. Heel jammer, maar dit soort dingen kun je niet altijd oplossen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
21-02-2019 21:31
Laat het even rusten. Je hebt een zwangerschap om je op te focussen toch? Stuur haar tzt een geboortekaartje waarin je ook een berichtje in kan doen waarin je schrijft dat je hoopt dat ze langskomt. Als ze daar niet op wil reageren zou ik het laten. Heel jammer, maar dit soort dingen kun je niet altijd oplossen.
Ja zeker heb ik genoeg om me op te focussen. Had het alleen graag met haar gedeeld. Ik denk niet dat ze het waardeert om een geboortekaartje te krijgen terwijl we ruzie hebben. Ofja, zou ik zelf wel een rare zet vinden.
Alle reacties Link kopieren
Geboortekaartje zou ik juist wel doen. Anders is ze later weer boos dat ze die niet heeft gehad. Verder geen contact meer zoeken.
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
21-02-2019 21:41
Geboortekaartje zou ik juist wel doen. Anders is ze later weer boos dat ze die niet heeft gehad. Verder geen contact meer zoeken.
Klopt, maar ik moet nog 10 weken. Dus 10 weken na het laatste contact van ons, na een fikse ruzie zonder erna nog iets van dr gehoord (geblokkeerd te zijn) te hebben een geboortekaartje sturen is ook wel vreemd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven