Vriendinnenruzie
donderdag 21 februari 2019 om 20:51
Klinkt allemaal heeeeel onnozel en dom maar wil toch jullie advies.
1,5 week geleden hebben een goede vriendin en ik fikse ruzie gehad. Waarna zij mij overal op heeft geblokkeerd en verwijderd. Jammer want ik ben normaliter iemand die alles graag uit wil praten en geen contact zo met ruzie wil beeindigen.
Ik heb haar een nette brief gestuurd. Ik wil haar verder niet allemaal berichten sturen want wil niet als 'stalker' betiteld worden.
Ik hoor nu al ruim 1,5 niks meer van haar en ben bang dat dit zo blijft. Ik ben er enorm verdrietig over omdat ze wel een speciale plek in mijn leven had/heeft... Het contact was heel vertrouwd en we deelde bijna alles samen.
1,5 week geleden hebben een goede vriendin en ik fikse ruzie gehad. Waarna zij mij overal op heeft geblokkeerd en verwijderd. Jammer want ik ben normaliter iemand die alles graag uit wil praten en geen contact zo met ruzie wil beeindigen.
Ik heb haar een nette brief gestuurd. Ik wil haar verder niet allemaal berichten sturen want wil niet als 'stalker' betiteld worden.
Ik hoor nu al ruim 1,5 niks meer van haar en ben bang dat dit zo blijft. Ik ben er enorm verdrietig over omdat ze wel een speciale plek in mijn leven had/heeft... Het contact was heel vertrouwd en we deelde bijna alles samen.
donderdag 21 februari 2019 om 22:53
Nou Pejeka dan zou ik denken dat jij zelf zou bellen.pejeka schreef: ↑21-02-2019 22:42Ja, voor berichtjes, omdat ze misschien tig berichtjes heeft gestuurd dat ze er écht van baalde en over wilde praten en boehoe. Nou, dan zou ik er ook wel klaar mee zijn op een gegeven moment, dan zou ik echt denken: als je nou werkelijk geen andere manier weet dan domweg een berichtje intypen op je telefoon, laat dan maar. Een persoonlijk gesprek zou ik dan weer wél waarderen...
vrijdag 22 februari 2019 om 15:07
misschien gewoon even laten rusten zodat ze kan afkoelen. En wat mij bedreft kun je dan gewoon een geboortekaartje sturen evt met nog een briefje erbij dat je hoopt dat jullie het kunnen uitpraten, en zo niet dat je het dan nu aat rusten.
Dan heeft ze tijd gehad om af e koelen en na te denken en kan ze op dat moment nog besluiten toch wel in gesprek te willen (of niet).
Het zou namelijk kunnen zijn dat als jij niks meer laat horen, zij te ''trots'' of niet goed weet hoe, is om toch nog contact met jou op te nemen en jullie elkaar nooit meer spreken terwijl jullie dat beide toch wel willen.
Dan heeft ze tijd gehad om af e koelen en na te denken en kan ze op dat moment nog besluiten toch wel in gesprek te willen (of niet).
Het zou namelijk kunnen zijn dat als jij niks meer laat horen, zij te ''trots'' of niet goed weet hoe, is om toch nog contact met jou op te nemen en jullie elkaar nooit meer spreken terwijl jullie dat beide toch wel willen.
zaterdag 23 februari 2019 om 12:45
Lastig. Bij ruzie via de mail kunnen dingen gauwer verkeerd begrepen worden. Aan de andere kant heb je langer tijd om na te denken over dingen. Je hebt een nette brief gestuurd en wil afwachten omdat je geen stalker wilt zijn. Vind ik verstandig. Want als je wel veel berichten gaat sturen kan dat inderdaad zo overkomen. Bij mij is ook een vriendschap geëindigd door ruzie via de mail. Zij is ook een collega, dat maakte het complex. Ze deed haar beklag via de mail en proberen uit te leggen. Mijn uitleg maakte haar alleen maar bozer. Ze stuurde wel 7 mails in totaal met steeds hetzelfde verhaal. Alles lag aan mij, zij deed niks fout. Niet voor rede vatbaar. Dat vond ik wel op stalken lijken. Toen ze er ook collega's in betrok trok meldde ik het mijn baas. Met onze mails erbij. Bewijs zwart op wit. Ik kreeg haar niet gestopt, hij wel. Een tijdje amper contact gehad. We ontliepen elkaar. Nu is ons contact weer normaal, als voor de vriendschap. We kunnen weer wat tegen elkaar zeggen en lachen. Maar als het niet gebeurd, ook prima. Vriendinnen zijn we niet meer. Hoeft ook niet van mij. Aangezien ze zich als een pitbull vastbijt als ze iets vind. Met zulke mensen ben ik liever niet close. Jammer dat het zo gegaan is, we deden samen leuke dingen. Maar het is beter zo. Het zou ook nooit meer hetzelfde worden.
zaterdag 23 februari 2019 om 13:09
Ik zou het niet doen. Als ze gecontacteerd wil worden, moet ze niet overal blokkades opzetten. Ze kan de brievenbus niet blokkeren, maar dat betekent niet dat ze contact daarin wil. Ik snap ook echt niet dat er allemaal mensen zijn die aanraden om weer contact te zoeken daarom. Stonden die blokkades er niet op: okay. Ze staan er echter wel op, dus ze wil GEEN contact. Een brief heeft TO al gestuurd, maar daar zou ik het toch echt bij laten. Zo te horen waren ze alletwee even fout, dus de 1 hoeft niet achter de ander aan te blijven lopen.
Om eerlijk te zijn denk ik dat deze vriendschap wel over is of iig nooit meer wordt wat het was.
zaterdag 23 februari 2019 om 17:50
zaterdag 23 februari 2019 om 19:43
Voor de duidelijkheid voor stalken geldt dat je echt inbreuk maakt op haar levenssfeer met het oogmerk haar te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen. Als je haar een paar smsjes stuurt of er nog een belletje aan waagt valt dat niet meteen onder stalken hoor, misschien irritant gedrag, maar niet meteen wederrechtelijk gedrag. Wel geldt dat als het echt duidelijk is dat jullie vriendschap beëindigd is, het gek is achter aan te blijven zitten - is ook zinloos. Te meer als zij duidelijk aangeeft dat niet te willen...Ze geeft NU wel het signaal af even geen contact te willen door je te blokkeren. Ik zou er dus persoonlijk nu niet (te) veel achteraan gaan en het juist even laten zitten. Over 10 weken kun je als je dat wil een kaartje sturen omdat dat juist ook weer aanleiding kan geven voor contact als je daar tegen die tijd nog prijs op stelt (en zij natuurlijk ook).Anoniem0894 schreef: ↑21-02-2019 22:26Ik zou het heel graag willen proberen. Niets liever zelfs. Maar ze is woedend op me en als ik haar sms (wat ik niet weet of ze gekregen heeft), een brief stuur en nu ook nog ga bellen... Komt dat niet beetje over als stalken?
Nogmaals, ik wil het graag proberen maar ik denk dat ze niet opneemt of ophangt zodra ik mijn naam zeg en vraag of ze even wil praten.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zaterdag 23 februari 2019 om 19:53
pejeka schreef: ↑21-02-2019 22:08Wat jij hebt gedaan, is de weg van de minste weerstand. Ofwel: de weg kiezen die makkelijk is. Een berichtje typen op je telefoon, een briefje in de bus doen. Maar wat is nou directer en persoonlijker dan een telefoontje? Jij wilt gewoon de confrontatie uit de weg gaan door een berichtje de wereld in te sturen en als die ander daar niet op reageert, is het jouw probleem niet meer. Maar wat is er mis mee de directe communicatie te zoeken door gewoon te bellen (want jawel, dat kan óók met een telefoon, heel simpel, een nummer indrukken en je hoort een belletje en dan zomaar opeens de stem van de persoon aan de andere kant... effe wennen, dat snap ik, dat dat óók met een telefoon kan, maar heus, de techniek staat voor niets...)
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Iemand bellen kan heel ongelegen komen of iemand plotseling voor het blok zetten. Een brief geeft iemand de tijd om na te denken en geen plotselinge reactie te hoeven geven.
Juist in telefoontjes worden vaak "in the heat of the moment"de verkeerde dingen gezegd.
Mensen die zaken niet willen uitpraten na een lange vriendschap vind ik kinderachtig en vaak zijn zij degene die geen "verantwoording"af willen leggen voor hun eigen gedrag en dus de deur dicht slaan. Erg onvolwassen.
zaterdag 23 februari 2019 om 20:05
Dit.herfstappeltaart schreef: ↑23-02-2019 19:55TO ik vind dat je heel erg je best hebt gedaan. Waar er twee vechten hebben er twee schuld. Laat het even en stuur haar straks gewoon een geboortekaartje, misschien ontdooit ze dan.
Een fijne zwangerschap gewenst en alle goeds voor je kindje.
zondag 24 februari 2019 om 09:49
Ik zou nu niet meer bellen of sms-en, je hebt je verhaal gedaan en als zij het type is wat niet graag dingen uitpraat, dan zal ze alleen maar bozer worden als je nog meer contact opneemt.
Ik zou wel een geboortekaartje doen, dat is niet meer over de ruzie maar meer, ik ben moeder geworden en dan is het aan haar om daar op te reageren, als ze niet reageert op het feit dat je moeder bent geworden, weet je lijkt mij genoeg.
Ik zou wel een geboortekaartje doen, dat is niet meer over de ruzie maar meer, ik ben moeder geworden en dan is het aan haar om daar op te reageren, als ze niet reageert op het feit dat je moeder bent geworden, weet je lijkt mij genoeg.
zondag 24 februari 2019 om 10:05
Ik denk dat je helemaal niet moet bellen. Ze heeft je geblokkeerd, dus wil geen telefonisch contact dat is duidelijk. Dan is het ook netjes om daar gehoor aan te geven. Een andere telefoon nemen, zodat ze het nummer niet herkent, vind ik echt niet netjes. Je hebt een brief gestuurd, dus je hebt je best gedaan. Inderdaad geboortekaartje sturen, dan bied je een opening.
Verder even over de vriendin zelf. Ik vind dat wij zij heeft gezegd echt niet kan. Het is blijkbaar een zo goeie vriendin, dat je haar over je onzekerheid en het feit dat je daarvoor iemand spreekt, hebt verteld. En wat doet zij? Je even verder de grond intrappen in plaats van je moed in te spreken. Wat is daar het doel van? Het kind kun je nu toch niet meer tegen houden. Zij is dus begonnen en jij hebt daarna ook hele kwetsende dingen gezegd. Nou ik kan me niet voorstellen dat er iets ergers te zeggen was dan wat zij heeft gezegd en ik vind dat ook een hele logische reactie. Blijf je soms uit onzekerheid bij haar ofzo? Wat voegt zij toe aan je leven? ik vind haar niet erg aardig kinken. Vraag je serieus eens af wat je uit deze vriendschap haalt.
Verder even over de vriendin zelf. Ik vind dat wij zij heeft gezegd echt niet kan. Het is blijkbaar een zo goeie vriendin, dat je haar over je onzekerheid en het feit dat je daarvoor iemand spreekt, hebt verteld. En wat doet zij? Je even verder de grond intrappen in plaats van je moed in te spreken. Wat is daar het doel van? Het kind kun je nu toch niet meer tegen houden. Zij is dus begonnen en jij hebt daarna ook hele kwetsende dingen gezegd. Nou ik kan me niet voorstellen dat er iets ergers te zeggen was dan wat zij heeft gezegd en ik vind dat ook een hele logische reactie. Blijf je soms uit onzekerheid bij haar ofzo? Wat voegt zij toe aan je leven? ik vind haar niet erg aardig kinken. Vraag je serieus eens af wat je uit deze vriendschap haalt.