Vriendinnenruzie

21-02-2019 20:51 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Klinkt allemaal heeeeel onnozel en dom maar wil toch jullie advies.
1,5 week geleden hebben een goede vriendin en ik fikse ruzie gehad. Waarna zij mij overal op heeft geblokkeerd en verwijderd. Jammer want ik ben normaliter iemand die alles graag uit wil praten en geen contact zo met ruzie wil beeindigen.
Ik heb haar een nette brief gestuurd. Ik wil haar verder niet allemaal berichten sturen want wil niet als 'stalker' betiteld worden.

Ik hoor nu al ruim 1,5 niks meer van haar en ben bang dat dit zo blijft. Ik ben er enorm verdrietig over omdat ze wel een speciale plek in mijn leven had/heeft... Het contact was heel vertrouwd en we deelde bijna alles samen.
Anoniem0894 schreef:
21-02-2019 21:43
Klopt, maar ik moet nog 10 weken. Dus 10 weken na het laatste contact van ons, na een fikse ruzie zonder erna nog iets van dr gehoord (geblokkeerd te zijn) te hebben een geboortekaartje sturen is ook wel vreemd?
Een geboorte kaartje kan ook verbindend werken, zeker als de boosheid al iets gezakt is. Ik heb mijn ex-schoonzus destijds wel een kaartje gestuurd. Dat ze daar niet op inging heb ik bij haar gelaten. Ik had iig mijn best gedaan.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Anoniem0894 schreef:
21-02-2019 21:06
Ondanks dat ik ook gekwetst ben, ben ik wel zo volwassen dat ik er over wil praten omdat zulke dingen uit woede gezegd zijn. Vind het jammer dat er zo abrupt geblokkeerd moet worden.

Is afstand nemen van iemand met wie je zo'n ruzie maakt dat er wederzijds opzettelijk kwetsende dingen worden gezegd niet volwassen?

Haar behoefte om afstand te willen, tijdelijk of voor altijd, is niet ondergeschikt aan jouw behoefte om uit te praten.
Een paar sms'en én een brief zou bij mij al behoorlijk opdringerig aankomen me juist verder wegduwen, wat jouw intenties daar ook mee waren.

Geboortekaartje sturen zou kunnen, maar voor je eigen gemoedsrust kun je er beter niks van verwachten.
Misschien veranderen jouw gevoelens ook nog wel? Ik zou misschien op een gegeven moment toch denken "dan zoek jij het maar uit". Want haar woorden konden ook niet door de beugel.
Jammer van de vriendschap maar als je zelf geen heilige bent moet je een ander ook kunnen vergeven vind ik eigenlijk.
sam1968 schreef:
21-02-2019 21:51
Misschien veranderen jouw gevoelens ook nog wel? Ik zou misschien op een gegeven moment toch denken "dan zoek jij het maar uit". Want haar woorden konden ook niet door de beugel.
Jammer van de vriendschap maar als je zelf geen heilige bent moet je een ander ook kunnen vergeven vind ik eigenlijk.
Klopt zeker. Wellicht denk ik er na 10 weken anders over en wil ik vriendschappen delen met mensen die ook in mn zwangerschap er voor me waren. Ik weet niet of ik dan nog behoefte heb om iemand een geboortekaartje te sturen, die me 10 weken niks meer heeft laten horen ondanks mijn verzoek te praten.
Neemt niet weg dat ik het momenteel ontzettend verdrietig vind hoe een en ander gelopen is. Iedereen is natuurlijk anders er in, en ik wil graag op een volwassen manier met haar praten. Zij niet met mij, blijkt. Ik kan haar moeilijk gaan bellen etc. Ik heb mijn best gedaan. Wellicht komt ze nog terug, maar ik denk het niet ...
MonicaG schreef:
21-02-2019 21:50
Is afstand nemen van iemand met wie je zo'n ruzie maakt dat er wederzijds opzettelijk kwetsende dingen worden gezegd niet volwassen?

Haar behoefte om afstand te willen, tijdelijk of voor altijd, is niet ondergeschikt aan jouw behoefte om uit te praten.
Een paar sms'en én een brief zou bij mij al behoorlijk opdringerig aankomen me juist verder wegduwen, wat jouw intenties daar ook mee waren.

Geboortekaartje sturen zou kunnen, maar voor je eigen gemoedsrust kun je er beter niks van verwachten.
Ik wilde dr ook niet het gevoel geven dat ik het allemaal prima vindt zo en niks meer van me laat horen.
Anoniem0894 schreef:
21-02-2019 21:43
Klopt, maar ik moet nog 10 weken. Dus 10 weken na het laatste contact van ons, na een fikse ruzie zonder erna nog iets van dr gehoord (geblokkeerd te zijn) te hebben een geboortekaartje sturen is ook wel vreemd?
Je kan haar toch gewoon bellen en sorry zeggen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
21-02-2019 21:59
Je kan haar toch gewoon bellen en sorry zeggen?
Na een paar smsjes én een brief. Vind ik het nogal ver gaan haar ook nog te gaan bellen. Wellicht heeft ze me geblokt of drukt ze me weg. De boodschap van geen contact willen is na geen respons op sms en brief wel duidelijk denk ik. Om dan ook nog te gaan bellen? Ik weet niet hoor
Anoniem0894 schreef:
21-02-2019 22:00
Na een paar smsjes én een brief. Vind ik het nogal ver gaan haar ook nog te gaan bellen. Wellicht heeft ze me geblokt of drukt ze me weg. De boodschap van geen contact willen is na geen respons op sms en brief wel duidelijk denk ik. Om dan ook nog te gaan bellen? Ik weet niet hoor
Ik had gewoon eerst gebeld voor ik brieven zou versturen. Maar die zou ik al helemaal niet gaan versturen. ;-)

Leg je erbij neer dat zij nu (of voor altijd) contact met je wil. Mensen reageren gewoon zoals ze dat zelf willen. Valt bar weinig aan te doen.
Anoniem0894 schreef:
21-02-2019 22:00
Wat jij hebt gedaan, is de weg van de minste weerstand. Ofwel: de weg kiezen die makkelijk is. Een berichtje typen op je telefoon, een briefje in de bus doen. Maar wat is nou directer en persoonlijker dan een telefoontje? Jij wilt gewoon de confrontatie uit de weg gaan door een berichtje de wereld in te sturen en als die ander daar niet op reageert, is het jouw probleem niet meer. Maar wat is er mis mee de directe communicatie te zoeken door gewoon te bellen (want jawel, dat kan óók met een telefoon, heel simpel, een nummer indrukken en je hoort een belletje en dan zomaar opeens de stem van de persoon aan de andere kant... effe wennen, dat snap ik, dat dat óók met een telefoon kan, maar heus, de techniek staat voor niets...)
pejeka schreef:
21-02-2019 22:08
Wat jij hebt gedaan, is de weg van de minste weerstand. Ofwel: de weg kiezen die makkelijk is. Een berichtje typen op je telefoon, een briefje in de bus doen. Maar wat is nou directer en persoonlijker dan een telefoontje? Jij wilt gewoon de confrontatie uit de weg gaan door een berichtje de wereld in te sturen en als die ander daar niet op reageert, is het jouw probleem niet meer. Maar wat is er mis mee de directe communicatie te zoeken door gewoon te bellen (want jawel, dat kan óók met een telefoon, heel simpel, een nummer indrukken en je hoort een belletje en dan zomaar opeens de stem van de persoon aan de andere kant... effe wennen, dat snap ik, dat dat óók met een telefoon kan, maar heus, de techniek staat voor niets...)
Helaas is de techniek van tegenwoordig ook zo, dat als iemand je blokkeert, bellen niet veel zin heeft.
Anoniem0894 schreef:
21-02-2019 22:10
Helaas is de techniek van tegenwoordig ook zo, dat als iemand je blokkeert, bellen niet veel zin heeft.
Dan bel je met een ander toestel. Heb je het al geprobeerd?
pejeka schreef:
21-02-2019 22:14
Dan bel je met een ander toestel. Heb je het al geprobeerd?
Niet geprobeerd aangezien ze me geblokkeerd heeft en wellicht mijn berichten ook niet aankomen. Ik zie bellen momenteel ook niet als echte meerwaarde aangezien ik dat nogal stalkerig vindt om morgen of zo te gaan doen. Dadelijk heeft ze me nog aan voor stalken. Het liefst deed ik dat natuurlijk wel, haar morgen bellen, want wil met dr praten... Maar zoals ik zei, ik ben geblokkeerd.

Kan het beter laten rusten denk ik.
Anoniem0894 schreef:
21-02-2019 22:16
Niet geprobeerd aangezien ze me geblokkeerd heeft en wellicht mijn berichten ook niet aankomen. Ik zie bellen momenteel ook niet als echte meerwaarde aangezien ik dat nogal stalkerig vindt om morgen of zo te gaan doen. Dadelijk heeft ze me nog aan voor stalken. Het liefst deed ik dat natuurlijk wel, haar morgen bellen, want wil met dr praten... Maar zoals ik zei, ik ben geblokkeerd.

Het is je állerbeste vriendin, maar als jij haar belt om het uit te praten gaat ze je bij de politie aangeven? Sorry hoor, maar vind je het erg als ik het niet begrijp? Het ergste dat je kan overkomen is dat ze ophangt, omdat ze geen zin heeft met je te praten. Nou, dat weet je dan. Maar ik vind je redenering nogal vergezocht, je hebt het niet eens geprobéérd...
Ik denk dat jij hoopt dat ze hier meeleest :lightbulb: .
pejeka schreef:
21-02-2019 22:23
Het is je állerbeste vriendin, maar als jij haar belt om het uit te praten gaat ze je bij de politie aangeven? Sorry hoor, maar vind je het erg als ik het niet begrijp? Het ergste dat je kan overkomen is dat ze ophangt, omdat ze geen zin heeft met je te praten. Nou, dat weet je dan. Maar ik vind je redenering nogal vergezocht, je hebt het niet eens geprobéérd...
Ik zou het heel graag willen proberen. Niets liever zelfs. Maar ze is woedend op me en als ik haar sms (wat ik niet weet of ze gekregen heeft), een brief stuur en nu ook nog ga bellen... Komt dat niet beetje over als stalken?
Nogmaals, ik wil het graag proberen maar ik denk dat ze niet opneemt of ophangt zodra ik mijn naam zeg en vraag of ze even wil praten.
missfitz schreef:
21-02-2019 22:25
Ik denk dat jij hoopt dat ze hier meeleest :lightbulb: .
Haha ik denk niet dat ze hier op het forum zit. En ik hoop dat ze dan niet weet dat ik dit ben.
Anoniem0894 schreef:
21-02-2019 22:16

Wat makkelijk

Persoonlijk vind ik de manieren die jij hebt gebruikt om in contact te komen ook erg makkelijk
Sms, brief
Het is hele eenzijdige manier van communiceren.

Ik ben ook geen beller, maar als ik ergens mijn excuses voor wil aanbieden, tenminste ik ga ervan uit dat je daarom de brief schreef en de sms stuurde, dan had ik de telefoon gepakt en gebeld.

Dan stel je je kwetsbaar op en krijgt de woorden die je uitspreekt de emotie in je stem mee.
Wat jij deed zijn platte woorden versturen.

Denk dat je nu niet meer kunt doen.
Afwachten tot zijn contact opneemt en anders is het einde vriendschap
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Summerdance schreef:
21-02-2019 22:29
Wat makkelijk

Persoonlijk vind ik de manieren die jij hebt gebruikt om in contact te komen ook erg makkelijk
Sms, brief
Het is hele eenzijdige manier van communiceren.

Ik ben ook geen beller, maar als ik ergens mijn excuses voor wil aanbieden, tenminste ik ga ervan uit dat je daarom de brief schreef en de sms stuurde, dan had ik de telefoon gepakt en gebeld.

Dan stel je je kwetsbaar op en krijgt de woorden die je uitspreekt de emotie in je stem mee.
Wat jij deed zijn platte woorden versturen.

Denk dat je nu niet meer kunt doen.
Afwachten tot zijn contact opneemt en anders is het einde vriendschap
Klopt, heb je gelijk in. Ik moet zeggen dat ik inderdaad op papier beter alles kan beschrijven als per telefoontje. Ik ben bang dat ik dan stom over kom of juist dingen vergeet te zeggen. Per brief heb ik goed na kunnen denken over hoe of wat.
Zou haar graag morgen wel willen bellen maar ik weet niet of dit een goed idee is.
Anoniem0894 schreef:
21-02-2019 22:26
Ik zou het heel graag willen proberen. Niets liever zelfs. Maar ze is woedend op me en als ik haar sms (wat ik niet weet of ze gekregen heeft), een brief stuur en nu ook nog ga bellen... Komt dat niet beetje over als stalken?
Nogmaals, ik wil het graag proberen maar ik denk dat ze niet opneemt of ophangt zodra ik mijn naam zeg en vraag of ze even wil praten.
Je bent al fout begonnen. Excuses aanbieden, of iets uitpraten, doe je in direct contact. Liefst persoonlijk, maar als de afstand jullie scheidt, dan bel je. Je gaat géén berichtjes sturen, of kaartjes, of brieven, of wat dan ook, maar je belt gewoon direct. En zodra je de stem van de ander hoort die opneemt, zeg je: Wat ben ik blij je stem te horen en ik wil me echt verontschuldigen dat het zo uit de hand is gelopen, ik had nooit mogen zeggen wat ik gezegd heb, en ik wil alleen maar even laten weten dat ik veel van je houd en je vriendschap heel erg fijn vind...

Zo doe je dat toch?
Mwah..
Ik weet niet hoor.
Moet ze nu ook nog gaan bellen?
Vind ik niet.
Ze is geblokkeerd notabene.
Ik vind het lastig. Liefst bel ik haar inderdaad..andere kant, ik ben geblokkeerd en heb mijn excuses voor mijn aandeel aangeboden. Zij had toch ook wel iets kunnen laten horen na ruim een week?

Ik heb in het ziekenhuis gelegen ivm zwangerschapscomplicaties vorige week. Ik heb ondanks dat, evengoed aan dr gedacht... Ondanks dat ik ook gekwetst ben mijn excuses aangeboden omdat ik haar niet kwijt wil. Ze kan dan toch ook wel iets laten horen. Moet ik dan nu ook nog gaan bellen? Ik denk niet dat het goed valt als ik haar bel.
anoniem_374974 wijzigde dit bericht op 21-02-2019 22:42
46.41% gewijzigd
sam1968 schreef:
21-02-2019 22:38
Mwah..
Ik weet niet hoor.
Moet ze nu ook nog gaan bellen?
Vind ik niet.
Ze is geblokkeerd notabene.
Ja, voor berichtjes, omdat ze misschien tig berichtjes heeft gestuurd dat ze er écht van baalde en over wilde praten en boehoe. Nou, dan zou ik er ook wel klaar mee zijn op een gegeven moment, dan zou ik echt denken: als je nou werkelijk geen andere manier weet dan domweg een berichtje intypen op je telefoon, laat dan maar. Een persoonlijk gesprek zou ik dan weer wél waarderen...
pejeka schreef:
21-02-2019 22:42
Ja, voor berichtjes, omdat ze misschien tig berichtjes heeft gestuurd dat ze er écht van baalde en over wilde praten en boehoe. Nou, dan zou ik er ook wel klaar mee zijn op een gegeven moment, dan zou ik echt denken: als je nou werkelijk geen andere manier weet dan domweg een berichtje intypen op je telefoon, laat dan maar. Een persoonlijk gesprek zou ik dan weer wél waarderen...
Ze had me al eerder geblokkeerd. Al voor ik haar smsjes stuurde. Dus ik weet uberhaupt niet of die aangekomen zijn. Ze blokkeerde me midden in onze ruzie.
Anoniem0894 schreef:
21-02-2019 22:43
Ze had me al eerder geblokkeerd. Al voor ik haar smsjes stuurde. Dus ik weet uberhaupt niet of die aangekomen zijn. Ze blokkeerde me midden in onze ruzie.
In de hitte van de strijd waarschijnlijk. Maar ik lees alleen maar excuses om géén contact met haar te zoeken. Nou, dat is dan jouw keuze. Maar leef ermee.
pejeka schreef:
21-02-2019 22:46
In de hitte van de strijd waarschijnlijk. Maar ik lees alleen maar excuses om géén contact met haar te zoeken. Nou, dat is dan jouw keuze. Maar leef ermee.
Jup, geblokkeerd in de ruzie. En overal op geblokkeerd. Maargoed, zal morgen een poging wagen haar te bellen. Als mijn nr niet geblokt is ;-). Huistoestel etc. Hebben wij niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven