Coronavirus COVID-19
alle pijlers
Verkoudheid afwachten?
dinsdag 29 september 2020 om 08:43
Dochter dertien jaar, werd woensdag verkouden. Donderdag thuisgehouden en test afgesproken. Kon zondagmiddag getest. Inmiddels waren de klachten al grotendeels weg, maandag alle klachten weg
Nu dinsdag heeft ze nog geen uitslag
Inmiddels vierde dag school die ze mist( en eigenlijk hard nodig heeft)
Balen maar ja
Nu zei ik tegen man; vlgd keer toch maar niet testen (als er geen koorts of benauwd heid bij zit) en isolatie en Wachten tot ze 24 uur klachtenvrij. Want dan was het sneller weer naar school gaan geweest HiJ zei; dat mag toch niet?
En nu kan ik dat inderdaad nergens meer terug vinden, heb ik die regel gedroomd dan?
Iemand anders die deze regel ook in zijn hoofd heeft?
Nu dinsdag heeft ze nog geen uitslag
Inmiddels vierde dag school die ze mist( en eigenlijk hard nodig heeft)
Balen maar ja
Nu zei ik tegen man; vlgd keer toch maar niet testen (als er geen koorts of benauwd heid bij zit) en isolatie en Wachten tot ze 24 uur klachtenvrij. Want dan was het sneller weer naar school gaan geweest HiJ zei; dat mag toch niet?
En nu kan ik dat inderdaad nergens meer terug vinden, heb ik die regel gedroomd dan?
Iemand anders die deze regel ook in zijn hoofd heeft?
dinsdag 29 september 2020 om 08:51
Heb je niet door dat de IC’s over twee weken weer vol zitten? En dan schrijf je deze onzin?Delhi23 schreef: ↑29-09-2020 08:50Dat er serieus mensen bestaan die gelijk gaan testen als hij/zij of hun kind verkouden is.
Alles is in 2020 nu ineens corona, als je dat nu nog niet doorhebt....
Stuur haar gewoon naar school (als ze zich goed voelt) en wacht het af.
Mensen slaan dooooooooor vandaag de dag.
dinsdag 29 september 2020 om 08:53
dinsdag 29 september 2020 om 08:54
TO, ik begrijp je sentiment, helaas is ons testbeleid nog niet helemaal op orde. Dat kun je de regering aanrekenen maar ondertussen leven wij wel met dat virus.
In een soortgelijke situatie hebben wij ervoor gekozen om particulier te testen. Dan heb je de uitslag de volgende dag. Helemaal niet testen is niet de oplossing.
In een soortgelijke situatie hebben wij ervoor gekozen om particulier te testen. Dan heb je de uitslag de volgende dag. Helemaal niet testen is niet de oplossing.
dinsdag 29 september 2020 om 08:54
Ah, dankje.Cookielover schreef: ↑29-09-2020 08:53Negeren. Delhi vergelijkt het dragen van een mondkapje met het dragen van een jodenster.
Totaal geschift.
dinsdag 29 september 2020 om 08:56
Delhi23 schreef: ↑29-09-2020 08:55Hou je bek stomme domme teef.
Ik wil een ban.
Stelletje slomen hier.
Bang voor een snotneus en allemaal alles slikken.
Ban me voorgoed hier, verwijder mijn account aub.
Ik kan deze stomheid en gelatenheid niet meer aan hier.
Verwijder aub mijn account op dit angsthazenforum dat alleen maar over bomvolle ic's praat.
Ik wist niet dat je met een pistool op je hoofd gedwongen werd in te loggen hier?
dinsdag 29 september 2020 om 08:56
Ik had dan lang kunnen wachten. Ben al 2 weken verkouden, het houdt maar niet op.ExodusRedux schreef: ↑29-09-2020 08:53Zo lang het alleen verkoudheid is zou ik niet testen. Wel testen met hoesten en/of koorts.
Met alleen verkoudheid wachten tot 24 uur klachtenvrij. En anders wachten tot negatieve test uitslag.
Heb me overigens direct laten testen, zodat ik weer aan het werk kon. 3 dagen tussen het maken van de afspraak en de uitslag. Ging dus lekker snel hier!
dinsdag 29 september 2020 om 08:59
Een half jaar geleden werd er bijna niemand getest, want er waren geen tests. Toen werkte thuisblijven tot 24 uur klachtenvrij prima, dus waarom nu dan niet. Het enige voordeel van testen is dat je de duur van de thuisblijverij ermee kunt verkorten, indien negatieve uitslag. Maar als de wachttijden zo oplopen dat het verdachte hoestje al lang over is als de uitslag een keer binnen komt is het de achterdeur uit.kadanz schreef: ↑29-09-2020 08:54TO, ik begrijp je sentiment, helaas is ons testbeleid nog niet helemaal op orde. Dat kun je de regering aanrekenen maar ondertussen leven wij wel met dat virus.
Tja, voor mijn dochter kon ik gisteren een afspraak maken voor zaterdag!!! Maar als de klachten eerder weg zijn mocht ik de afspraak ook afzeggen en mocht ze na 24 uur klachtenvrij weer naar buiten. Zolang er geen koorts of benauwdheid bij komt.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 29-09-2020 08:59
0.82% gewijzigd
Nee dus. 24 uur klachtenvrij en minimaal zeven dagen na start klachten. Echter huisgenoten nog tien dagen langer in quarantaineMarvelousMrsMaisel schreef: ↑29-09-2020 08:55Op de IC kom je juist op je buik te liggen.
Als je 24 uur klachtenvrij bent, mag je toch weer naar buiten? Ook als het Corona was?
Ik hoop dat die testellende snel voorbij is en iedereen snel getest kan worden. Wat een gedoe, zo.
dinsdag 29 september 2020 om 09:00
Ja ik dacht ook dat dat ook de afspraak was (je weet alleen van te voren niet hoe lang een verkoudheid duurt dus het is een gok natuurlijk). Maar ik kan die regel dus nerggens vindenExodusRedux schreef: ↑29-09-2020 08:53Zo lang het alleen verkoudheid is zou ik niet testen. Wel testen met hoesten en/of koorts.
Met alleen verkoudheid wachten tot 24 uur klachtenvrij. En anders wachten tot negatieve test uitslag.
dinsdag 29 september 2020 om 09:01
Heb jij daar ook een bron van van die info. Want die zoek ik dus om aan man te laten zienGatinmijnsok schreef: ↑29-09-2020 08:59Tja, voor mijn dochter kon ik gisteren een afspraak maken voor zaterdag!!! Maar als de klachten eerder weg zijn mocht ik de afspraak ook afzeggen en mocht ze na 24 uur klachtenvrij weer naar buiten. Zolang er geen koorts of benauwdheid bij komt.
dinsdag 29 september 2020 om 09:01
Nee, dat is alleen voor kinderen onder de 12 volgens mij. Iedereen blijft thuis tot de uitslag binnen is. Ik moet zeggen dat de website van de overheid een stuk minder overzichtelijk is geworden sinds de laatste keer dat ik ben getest!!MarvelousMrsMaisel schreef: ↑29-09-2020 08:55Op de IC kom je juist op je buik te liggen.
Als je 24 uur klachtenvrij bent, mag je toch weer naar buiten? Ook als het Corona was?
Ik hoop dat die testellende snel voorbij is en iedereen snel getest kan worden. Wat een gedoe, zo.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... tslag-test
dinsdag 29 september 2020 om 09:02
Het RIVM schrijft: Als je 24 uur geen klachten (koorts, hoesten, verkoudheid) meer hebt, en het is een week nadat je ziek bent geworden, kun je in elk geval geen andere mensen meer besmetten.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/ziekte
Dus morgen zou ze, mits nog steeds klachtenvrij, weer naar school mogen. Of de uitslag nu positief of negatief is.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/ziekte
Dus morgen zou ze, mits nog steeds klachtenvrij, weer naar school mogen. Of de uitslag nu positief of negatief is.
dinsdag 29 september 2020 om 09:05
Vanuit iemand die in de teststraat werkt: DE corona klacht momenteel is niet hoesten en koorts maar keelpijn en een loopneus.ExodusRedux schreef: ↑29-09-2020 08:53Zo lang het alleen verkoudheid is zou ik niet testen. Wel testen met hoesten en/of koorts.
Groetjons!