Entertainment alle pijlers

Carnaval

27-02-2019 12:34 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal.

Mijn eerste topic op het viva forum.
Wat vinden jullie nou eigenlijk van carnaval ? Ik vind het persoonlijk een fake pruts feest.

Ik heb altijd het idee dat het alleen maar om het los gaan gaat. Als in zuipen en vreemdgaan. Of zie ik dat nou helemaal verkeerd ? Wat is jullie ervaring/ mening over dit 'feest' ?
Alle reacties Link kopieren
het gaat ook om los gaan, maar niet op de manier die jij bedoelt.
Verder heb ik geen enkele behoefte op dit moment om het je uit te leggen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Jaaaah, dit weekend mag ik me weer lekker volzuipen en in het rond neuken!!!!
rosanna08 schreef:
27-02-2019 13:11
het gaat ook om los gaan, maar niet op de manier die jij bedoelt.
Verder heb ik geen enkele behoefte op dit moment om het je uit te leggen.
Dit!
En er is trouwens een zeer mooie documentaire over gemaakt.
Afbeelding
Dat zie je verkeerd.

Als Limburgse heb ik jaren carnaval gevierd, nu niet meer omdat ik niet meer in Nederland woon. Ik mis het wel. Voor mij hoort het bij de Limburgse cultuur.
anoniem_64cfde2573b58 wijzigde dit bericht op 27-02-2019 13:30
49.28% gewijzigd
Vre-se-lijk.
Rendez-vous
Plopsakee schreef:
27-02-2019 12:34
Ik vind het persoonlijk een fake pruts feest.

Persoonlijk vind ik dat je beter geen uitspraken kunt doen over zaken waar je geen verstand van hebt.
Alle reacties Link kopieren
To, heb je al eens carnaval gevierd dan?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
27-02-2019 13:21
To, heb je al eens carnaval gevierd dan?

Zo ja, waar?

Brabant viert een ander soort carnaval dan Limburg.
Ik vind 't verschrikkelijk en doe er dus niets aan ook al ben ik geboren en getogen in Brabant. Stomme muziek, drukte, zuipen om 't zuipen en er sneuvelen ook altijd wel wat relaties omdat men net iets te ver los gaat.
Iemand die zegt dat Carnaval draait om vreemd gaan heeft er werkelijk niks van begrepen. Ik geef wel toe dat er door veel mensen veel bier gedronken wordt. Zelf vind ik het een geweldig feest en ik ga van vrijdag tm dinsdag. Misschien dat ik woensdag nog naar het haring happen ga ( eet ik zelf niet) .
Ik zeg niet dat carnaval draait om 't vreemd gaan, ik zeg alleen dat er onder de carnavals/uitgaanstypes die ik ken, altijd relaties sneuvelen gedurende deze tijd van 't jaar.

In Limburg draait het in elk geval nog om mooie originele kostuums, in Bergen op Zoom trekken ze 'n boerenkiel en gordijn aan en that's it.
Alle reacties Link kopieren
Wat in het ene gebied Carnaval is, is het ergens anders Kermis of tentfeest.
Het maakt niet zoveel verschil.
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
27-02-2019 13:21
Persoonlijk vind ik dat je beter geen uitspraken kunt doen over zaken waar je geen verstand van hebt.

Precies dit.
Slotje! :proud:
Voor degene die willen weten waar carnaval om draait; zou ik zeggen, ga vanavond eens om 21.15 uur naar de documentaire Nao 't Zuuje kijken op NPO3. Hierin wordt goed de sfeer van carnaval weergegeven.

Ik vind het zelf een heerlijk feest en ga vanaf vrijdag tot en met dinsdag dit vieren.

Alaaf!!
Alle reacties Link kopieren
Daar gaan we weer, een jaarlijks terugkerend topic, maar ja, TO 1e topic, dus wellicht nog niet veel gelezen hier.

Carnaval is veel meer dan zuipen alleen. De voorpret, het bouwen van de wagen en repetities van de muziek, zijn hier al een groot feest en dan moet Carnaval zelf nog beginnen... Het is zo streek- en smaakgevoelig!
Alle reacties Link kopieren
Nee dat denk ik niet, carnaval kan voor mensen om vreemdgaan en zuipen draaien. Maar voor veel mensen is het gewoon een leuk feest. Ik maakte of kocht vroeger met een vriendin een leuke outfit en dan gingen we elke dag op pad. Vooral in Maastricht was het altijd heel gezellig, hele leuke sfeer en geen gezeik. Geen idee hoe het nu is want ik vier het nu niet meer maar ik kan me niet voorstellen dat het zo extreem verandert is.
Ik ga als gender in wording. Gewoon omdat het in de hele discussie er omheen past.
Kan ik me lekker afzichtelijk aankleden. :bunny:

EDIT: ik denk toch maar niet... Als je op dit forum of gewoon Social Media zit dan gaat ALLE lol er snel van af.
Zwager die ooit met netkousen en veel te korte minirok en lelijke pruik en boodschappentas van oma.
Neeeeee, dat kan niet meer.
Ik ga dus maar als mezelf in alle gedateerde BLING BLING die nog in mijn kast te vinden is.
Daarmee kan ik gewoon ongehinderd schitteren. Misschien een kleine kindercape van een van de kinderen erbij...
Is ook leuk. :sigh:
EDIT einde

Kijken hoe de reacties zijn. ;-))
Ooit kreeg ik een flinke trap toen ik lekker tegen mijn vriendje aan stond en we uniseks gekleed gingen.
Toen ik me omdraaide zagen ze pas hun vergissing in. Heb de rest van de carnaval geen last meer van gehad.

Hoe erg dat ik dit als uitleg moet toevoegen...
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 27-02-2019 14:13
84.71% gewijzigd
Een fake pruts feest? Dan heb je gewoon nooit echt carnaval gevierd.

Ja, er wordt veel dronken en ja er zullen vast ook een boel mensen vreemdgaan (persoonlijk nog nooit gezien in mijn omgeving, maar soit), maar dat is niet waar het om draait.
kaanchinchen schreef:
27-02-2019 13:53
Een fake pruts feest? Dan heb je gewoon nooit echt carnaval gevierd.

Ja, er wordt veel dronken en ja er zullen vast ook een boel mensen vreemdgaan (persoonlijk nog nooit gezien in mijn omgeving, maar soit), maar dat is niet waar het om draait.
Voor de meeste mensen wel.
anoniem_309521 wijzigde dit bericht op 27-02-2019 13:55
1.96% gewijzigd
Warrique schreef:
27-02-2019 13:33
Wat in het ene gebied Carnaval is, is het ergens anders Kermis of tentfeest.
Het maakt niet zoveel verschil.
Want kermissen en tentfeesten bestaan niet in Brabant of Limburg?

Daar heb ik persoonlijk dan weer niks mee, maar dat zijn beiden ook een behoorlijk ding in de regio waar ik vandaan kom.
Alle reacties Link kopieren
freja schreef:
27-02-2019 13:54
Voor de meeste mensen wel.
oh ja? Jij kent al die mensen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
freja schreef:
27-02-2019 13:54
Voor de meeste mensen wel.
Ja voor de Rotterdammers die naar Breda gaan om even flink te zuipen (mijn ervaring), maar dat zijn echt de uitzonderingen. En dat is in mijn ogen ook geen carnaval vieren. Carnaval draait voor een groot deel om tradities en gezelligheid, niet om bier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven