IDEE? Iets leuks doen met zieke oma en kleuter

09-10-2018 15:25 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder is ernstig ziek. Ze is nog wel op de been maar weinig actief.
Ik wil zo graag nog wat leuks met haar en mijn zoon doen. Herinneringen maken, foto's maken.
Maar ik heb dus geen idee wat.
Dierentuin vond mijn moeder altijd leuk maar ik denk dat dit nu teveel lopen is.
Bij de kinderboerderij komt hij wekelijks met opa en oma samen.
Hebben jullie een idee? Iets wat je buitenshuis kan doen (het wordt zaterdag heerlijk weer!) maar wat niet te veel inspanning kost?
Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken. Mijn hoofd loopt een beetje over.
Rolstoel is geen optie?
Picknicken.
Alle reacties Link kopieren
Kan ze niet in een rolstoel naar de dierentuin? Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Rolstoel... nee daar maak ik mijn moeder alleen maar heel erg verdrietig mee denk ik. Weer iets wat ze niet kan. Mijn moeder is een erg trotse vrouw.
Maar op deze manier blijft ze alleen maar binnen natuurlijk... Ik zal een rolstoel eens aan haar voorstellen. Dat is trouwens wel een goeie! Bedankt Lucifer :)
Voor nu zoek ik iets zonder rolstoel en buiten...
Alle reacties Link kopieren
Safaripark Beekse Bergen? Of in een rolstoel.
Naar het strand, daarmee bedoel ik strandtent, omdat ze slecht ter been is.
Waar komt je moeder vandaan? Een toer met de auto langs jeugdherinneringen?
Alle reacties Link kopieren
Dank je vergrootglas. Dit heb ik pas met mijn moeder gedaan. Is voor mijn zoon alleen niet zo leuk. Hij is pas 4.
Strandtent is een goede optie!
Terrasje pakken? Ergens een lekkere ijscoupe gaan eten? Bibliotheek?
Alle reacties Link kopieren
Met je kleuter (en je moeder als het lukt) winkelen om knutselspullen/speelgoed/bakspullen te halen en dan in de tuin lekker knutselen / muffins versieren / een dinosaurusleger bouwen. Lekkere hapjes en snoepjes. Kun je er rustig van genieten en filmpjes maken voor later.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kleuter geniet enorm van kindertheater /-musicals, evt bioscoop, heerlijk om dat snoetje te zien. Ervoor of erna een hapje eten en of drinken. Kost weinig energie. O zie nu dat je iets buiten zoekt. Naja misschien komt mijn tip later deze herfst nog van pas
nootboek wijzigde dit bericht op 09-10-2018 15:38
31.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Efteling?

als ze een rolstoel niet wil misschien een scootmobiel ergens te huur/dag te proberen? Dan is ze toch niet afhankelijk van iemand die duwt zeg maar..
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
En sterkte, heftig :(
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Ergens een rondvaart op een boot?
En daarna lekker op een terras wat eten?

Naar Scheveningen in het reuzenrad en daarna lekker in het zonnetje op bij een strandtent?
Alle reacties Link kopieren
Tiengemeente is momenteel ook een klein kabouterpad.
Of rondvaart met een boot biesbos of b.v door de grachten van Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu pas Beeksebergen Vergrootglas. Thanks! Dat is een goeie!!

Ik zie een hoop goede ideeen voorbij komen! Super lief dat jullie zo meedenken. <3

Ik denk alleen vaak... maar... dat kan mijn moeder niet meer (winkelen) of mijn moeder is geen knutselmoeder of koekjesbakmoeder. Mijn moeder was een hele hard werkende en spelletjes moeder.
Kindertheater en bioscoop is voor mijn moeder te druk en een beetje te claustrofobisch. Er zijn zoveel dingen die ze niet meer kan of wil.
Ontzettend verdrietig.
Alle reacties Link kopieren
Een rondvaart door de Biesbos is iets wat mijn moeder wel zou willen denk ik! Goed bedacht derooiekater :)
Alle reacties Link kopieren
Pannenkoekenboot
Spelletjesmiddag met snoepjes en warme chocola

Wat voor werk deed je moeder? Kun je samen met zoon en moeder daar iets mee? Kantoortje spelen is eenvoudig te regelen, net als schooltje of ziekenhuisje. Op die manier een fantasiespelletje spelen is voor kleuters erg leuk en voor je moeder is het geen grote belasting.
Alle reacties Link kopieren
Beeksebergen wilde ik ook zeggen. Hebben wij een paar jaar geleden met mijn oma en de (achter)kleinkinderen gedaan. Wij hadden het zo gedaan: autosafari, stuk lopen met tussendoor stoppen voor koffie/broodje etc en toen met de boot terug naar de auto en dan de rest van de rondrit. Mijn oma kon dat toen prima volhouden.
Alle reacties Link kopieren
De boot van Beeksebergen en de auto is een goed idee. Mijn moeder krijgtbijna geen lucht meer, dus lopen is echt max 100 meter. Zo zielig voor haar.

Dat is een goed idee dat rollenspel! :)
Alle reacties Link kopieren
En samen iets moois maken? Mijn kinderen hebben voor hun opa een kaars geverfd, zo'n hele grote witte van de Ikea.
Als er nu een bijzonder moment is (kerst, verjaardag oid) kunnen we de kaars aansteken en de herinneringen aan opa ophalen.
De kaars is zo groot dat we die nog heel wat jaren kunnen gebruiken. Er staan mooie gevingerverfde dino's en regenbogen op ;)
Misschien dat het extra speciaal is als je moeder mee kan helpen?
Alle reacties Link kopieren
Naar het speelbos, vaak veel te doen, weinig lopen nodig.
Een herfstshoot in het bos, met bladeren gooien, op een boomstronk zitten, of bij een paddenstoel.

Spelletjes doen in de tuin of binnen.
Kan trouwens ook op een terras met evt speeltuin.
Alle reacties Link kopieren
🌸 En een keertje meegaan naar de kinderboerderij om foto’s te maken? Als ze daar elke week naartoe gaan is dat wel mooi om goede foto’s van te hebben voor later?
derooiekater schreef:
09-10-2018 15:38
Tiengemeente is momenteel ook een klein kabouterpad.
Of rondvaart met een boot biesbos of b.v door de grachten van Amsterdam.
Op Tiengemeten kun je het eiland ook rondrijden met een tuktuk! En ze hebben er goeie pannenkoeken.
Alle reacties Link kopieren
titatovertaart dat is een goed idee!
Jee wat ben ik blij dat ik dit topic heb geopend!!! Zo fijn al jullie reacties :)
Wij gaan vaak met kinderen naar een terras waar ook een speeltuin bij is. Wij lekker iets drinken, kinderen spelen. Lijkt me ook goed te doen voor je moeder.
Veel sterkte gewenst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven