Eet ze teveel?

07-08-2019 22:10 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen!

Ik ben 3 weken geleden mama geworden van een superlief dochtertje. Echter baart er mij 1 ding zorgen en ik vroeg me af of dit gegrond is.

Ze drinkt flesjesvoeding, en op de doos/internet vind ik dat ze bij haar leeftijd rond de 90ml met 3 schepjes mag hebben. Ik weet dat maar aan gemiddelde is maar toch, nu drinkt zij toch al om de -meestal- 3, soms 4 uur 150ml met 5 schepjes... en ze drinkt het helemaal op alsof haar leven ervan afhangt.

Is dit niet wat veel? De vroedvrouw zegt er niet veel van, maar alle baby'tjes in mijn omgeving eten veel minder, of zijn toch al een paar maand oud eer ze aan die 150 zitten.

Zou ze niet verzadigd genoeg zijn? Ga ik best eens bij de arts? Of zijn er nog ouders met hongerige baby's en komt dit allemaal wel goed?

Bedankt alvast!
misschien onwetendheid hoor, maar waarom bied je haar überhaupt 150/5 aan? Waarom voed je niet gewoon op verzoek, en wel telkens de 90/3?
Ik gaf voor nutrilon voor hongerige baby’s, dat is wat dikker en bleef het maagje langer gevuld. Hij had niet genoeg aan de normale Nutrilon.
Hangt flesvoeding niet ook van gewicht af?

Niet alleen haar leeftijd maakt dus iets uit, ook haar gewicht telt.
Alle reacties Link kopieren
MamaVeerle schreef:
07-08-2019 22:14
Ik ben het eens met Utakar. En waarom geen borstvoeding? Veel voedzamer en dan kan baby het helemaal zelf regelen. Hier altijd kindjes gevoed aan de borst en op verzoek. De jongsten zijn nu twee en krijgen nog een maal per dag. Geeft veel rust en ze krijgen er zoveel goede stoffen via binnen!
Je weet helemaal niet of bv geprobeerd is. En zo niet, dan is dat helemaal de keus van TO. Wat een dooddoenende reactie.
MamaVeerle schreef:
07-08-2019 22:14
Ik ben het eens met Utakar. En waarom geen borstvoeding? Veel voedzamer en dan kan baby het helemaal zelf regelen. Hier altijd kindjes gevoed aan de borst en op verzoek. De jongsten zijn nu twee en krijgen nog een maal per dag. Geeft veel rust en ze krijgen er zoveel goede stoffen via binnen!
Laat iemand dat toch zelf kiezen joh. Altijd dat gezeur over borstvoeding. TO heeft daar vast ook over nagedacht, maar het niet gedaan en wil nu advies over flesvoeding.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij idd erg veel voor de natuurlijke maag inhoud. Ik had dan ook een klein popje die kleine flesjes dronk. Waarom overleg je niet even op t cb?
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
MamaVeerle schreef:
07-08-2019 22:14
Ik ben het eens met Utakar. En waarom geen borstvoeding? Veel voedzamer en dan kan baby het helemaal zelf regelen. Hier altijd kindjes gevoed aan de borst en op verzoek. De jongsten zijn nu twee en krijgen nog een maal per dag. Geeft veel rust en ze krijgen er zoveel goede stoffen via binnen!
Nou, koop een vlag en hang hem uit.

@TO: ik ben misschien meer van het pragmatische soort, maar als je dochter zich er goed bij voelt en jij je er goed bij voelt, is er dan niet eigenlijk alleen maar een probleem door de lettertjes op dat pak? Je hebt idd zo’n hongerige baby-voeding geloof ik, die zou je kunnen proberen. Maar ik vind die regels altijd een beetje nattevingerwerk eerlijk gezegd. Zijn ook in landen onderling verschillend. Tja, de ene baby is de andere niet. Als ze heel excessief gegroeid is bij het volgende weegmoment kun je altijd even overleggen met de arts of je wat moet veranderen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
MamaVeerle schreef:
07-08-2019 22:14
Ik ben het eens met Utakar. En waarom geen borstvoeding? Veel voedzamer en dan kan baby het helemaal zelf regelen. Hier altijd kindjes gevoed aan de borst en op verzoek. De jongsten zijn nu twee en krijgen nog een maal per dag. Geeft veel rust en ze krijgen er zoveel goede stoffen via binnen!
Oh asjeblieft. Ik ben pro-borstvoeding, heb mijn kinderen gevoed tot 2 jaar maar ik zou nooit zoiets zeggen. Iedereen heeft haar eigen verhaal en maakt een eigen afweging en daar heeft een ander niks mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
Utakar schreef:
07-08-2019 22:13
misschien onwetendheid hoor, maar waarom bied je haar überhaupt 150/5 aan? Waarom voed je niet gewoon op verzoek, en wel telkens de 90/3?
Dat is het net, het is op verzoek.. ze komt om de 3/4 uur vanzelf wakker, al smekkend en met haar handjes in haar mond om eten vragen. Ik maak haar absoluut niet wakker. En als ik niet snel genoeg eten geef krijst ze alles bijeen. :)

Ik gaf haar meer omdat ze niet genoeg had met 90/3, dan was ze er een uur later weer
anoniem_376094 wijzigde dit bericht op 07-08-2019 22:42
16.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang duurt een voeding? Haal je de 20min of is ze sneller klaar en voelt ze daardoor nog geen verzadigingsgevoel? Dat zou je een kleiner speentje kunnen proberen.
En is ze na de eerste ca. 100ml ook tevreden te krijgen met een speen? Of blijft ze dan boos om meer voeding vragen? Dus kan het zuigbehoefte zijn?
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
07-08-2019 22:17
Hangt flesvoeding niet ook van gewicht af?

Niet alleen haar leeftijd maakt dus iets uit, ook haar gewicht telt.
Ze weegt nu iets meer dan 3 kilo. Hangt idd van gewicht ook af en misschien eet ze zoveel omdat ze wat wil aansterken?
Never mind.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 07-08-2019 22:38
95.77% gewijzigd
Zoefje24 schreef:
07-08-2019 22:31
Ik gaf haar meer omdat ze niet genoeg had met 90/3, dan was ze er een uur later weer
Dan moet je haar dan weer een fles geven :idee:

Doe je aan therapeutisch flesvoeden?
https://www.madeliefste-natuurlijk.nl/t ... lesvoeding
anoniem_370114 wijzigde dit bericht op 07-08-2019 22:37
11.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
07-08-2019 22:33
Hoe lang duurt een voeding? Haal je de 20min of is ze sneller klaar en voelt ze daardoor nog geen verzadigingsgevoel? Dat zou je een kleiner speentje kunnen proberen.
En is ze na de eerste ca. 100ml ook tevreden te krijgen met een speen? Of blijft ze dan boos om meer voeding vragen? Dus kan het zuigbehoefte zijn?
Sinds we een nieuwe fles hebben halen we het kwartier/20 minuten. Difrax met het kleinstje speentje. We hadden eerst avent flesjes maar die trok ze in nog geen 10 minuten binnen.

Ze blijft boos om voeding vragen, haar fopspeen spuwt ze eruit als we dat proberen.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
07-08-2019 22:29
Nou, koop een vlag en hang hem uit.

@TO: ik ben misschien meer van het pragmatische soort, maar als je dochter zich er goed bij voelt en jij je er goed bij voelt, is er dan niet eigenlijk alleen maar een probleem door de lettertjes op dat pak? Je hebt idd zo’n hongerige baby-voeding geloof ik, die zou je kunnen proberen. Maar ik vind die regels altijd een beetje nattevingerwerk eerlijk gezegd. Zijn ook in landen onderling verschillend. Tja, de ene baby is de andere niet. Als ze heel excessief gegroeid is bij het volgende weegmoment kun je altijd even overleggen met de arts of je wat moet veranderen.
Dankje! Ga ik zeker eens navragen.
Alle reacties Link kopieren
MamaVeerle schreef:
07-08-2019 22:14
Ik ben het eens met Utakar. En waarom geen borstvoeding? Veel voedzamer en dan kan baby het helemaal zelf regelen. Hier altijd kindjes gevoed aan de borst en op verzoek. De jongsten zijn nu twee en krijgen nog een maal per dag. Geeft veel rust en ze krijgen er zoveel goede stoffen via binnen!
Heb dit 3 dagen geprobeerd, zonder succes.. maakte niet genoeg melk aan, daarom flesjesvoeding in overleg met de vroedvrouwen.
MamaVeerle schreef:
07-08-2019 22:14
Ik ben het eens met Utakar. En waarom geen borstvoeding? Veel voedzamer en dan kan baby het helemaal zelf regelen. Hier altijd kindjes gevoed aan de borst en op verzoek. De jongsten zijn nu twee en krijgen nog een maal per dag. Geeft veel rust en ze krijgen er zoveel goede stoffen via binnen!
Jezus, mens, wil je een lintje...


To, ik zou toch proberen om teveel geven te voorkomen. Zo'n maagje is nog maar erg klein en met zo'n grote fles rek je dat wel erg op. Beter kleinere flesjes meerdere keren per dag. Is vermoeiend, dat wel, maar wel echt beter voor een kleine baby. Sterkte, hongerige baby's zijn echt uitdagend!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 07-08-2019 22:42
1.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
07-08-2019 22:35
Dan moet je haar dan weer een fles geven :idee:

Doe je aan therapeutisch flesvoeden?
https://www.madeliefste-natuurlijk.nl/t ... lesvoeding

Dankjewel voor de link. Ga dit eens doornemen.
Alle reacties Link kopieren
Maar als die baby nou helemaal geen buikpijn, krampjes of spugen heeft? Ik zou er niet aan tornen. Dan maar niet volgens de boekjes.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
07-08-2019 22:41
Jezus, mens, wil je een lintje...


To, ik zou toch proberen om teveel geven te voorkomen. Zo'n maagje is nog maar erg klein en met zo'n grote fles rek je dat wel erg op. Beter kleinere flesjes meerdere keren per dag. Is vermoeiend, dat wel, maar wel echt beter voor een kleine baby. Sterkte, hongerige baby's zijn echt uitdagend!
Je kan gelijk hebben.. moet dit misschien eens overwegen. Dankjewel alvast!
Zoefje24 schreef:
07-08-2019 22:31
Dat is het net, het is op verzoek.. ze komt om de 3/4 uur vanzelf wakker, al smekkend en met haar handjes in haar mond om eten vragen. Ik maak haar absoluut niet wakker.

Ik gaf haar meer omdat ze niet genoeg had met 90/3, dan was ze er een uur later weer
Mijn eerste reactie zou zijn, dan geef je haar na een uur weer een fles.

Maar ik ben geen baby expert. (Dus eigenlijk heb je aan mij helemaal niets), wat ik zou doen, is denk ik even het consultatie bureau bellen. Want ze zijn er niet alleen om je baby in de gaten te houden, maar ook als je onzekerheden hebt over zaken, ruimte te bieden deze bespreekbaar te maken.
lux- schreef:
07-08-2019 22:43
Maar als die baby nou helemaal geen buikpijn, krampjes of spugen heeft? Ik zou er niet aan tornen. Dan maar niet volgens de boekjes.

Dat is zeker waar, je moet ook naar het kind kijken. Maar to voelt zich er eigenlijk niet zo goed bij, heb ik het idee, dat is misschien ook al veelzeggend (moederinstinct)? Kinderen zijn toch ook een bende trial-and-error, hè? :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar niet laten huilen van de honger. Misschien zou ik wel stiekem wat matigen als ze echt heel dik zou worden. Maar daar lijkt het spul me niet lekker genoeg voor.. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
MamaVeerle schreef:
07-08-2019 22:47
Wilt u de naam van Jezus niet oneerbiedig gebruiken?

Ik gebruik hem precies zoals ik het geschikt vind om hem te gebruiken, dankje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven