wat eten we vandaag-telegramstijl Deel 2
zondag 11 maart 2012 om 21:58
Gisteren:
aardappelen uit de oven met schil, kipfilet, grote zak gewokte div. groenten met wat boursain light. Toe: yoghurt met blauwe bes
Vandaag:
bruine bonen, speklapje, gehakt, stokbrood, knakworstjes, sla, gebakken ui, zilveruitjes, piccalilly, prei.
Heb zelf de spek overgeslagen en de gehakt vanwege lijnen.
Toe: klein bolletje ijs light.
aardappelen uit de oven met schil, kipfilet, grote zak gewokte div. groenten met wat boursain light. Toe: yoghurt met blauwe bes
Vandaag:
bruine bonen, speklapje, gehakt, stokbrood, knakworstjes, sla, gebakken ui, zilveruitjes, piccalilly, prei.
Heb zelf de spek overgeslagen en de gehakt vanwege lijnen.
Toe: klein bolletje ijs light.
maandag 12 maart 2012 om 19:39
quote:yette schreef op 12 maart 2012 @ 16:06:
Lekker Chicha! Had je zo'n enorm stuk vlees in de oven?
Yep, met een groot bot.
Ik ben geen keukenprinses, maar dit kan ík zelfs nog.
Vanavond groentesoep, omelet met garnalen en daarbij een asperges.
Ben van het makkelijke: groentesoep van kant-en-klaar bouillon met een zak gesneden soepgroenten. Omelet met voorgekookte en gepelde garnalen uit de vriezer en de asperges uit een pot..
En klaar is chicha!
Lekker Chicha! Had je zo'n enorm stuk vlees in de oven?
Yep, met een groot bot.
Ik ben geen keukenprinses, maar dit kan ík zelfs nog.
Vanavond groentesoep, omelet met garnalen en daarbij een asperges.
Ben van het makkelijke: groentesoep van kant-en-klaar bouillon met een zak gesneden soepgroenten. Omelet met voorgekookte en gepelde garnalen uit de vriezer en de asperges uit een pot..
En klaar is chicha!
maandag 12 maart 2012 om 20:25
Nasi goreng met fijngehakt (vegetarisch product) en bamipakket inclusief pepertje/exclusief zaadjes met ui, knoflook, gember, groentebouillonpoeder en ketjap manis. Gebakken eieren, zoetzure komkommer en cassave kroepoek. Toetje: Vanille roomijs met diksap.
Vriendinnetje van oudste heeft hier meegegeten en die eet geen vlees. Wij dus vanavond met het avondeten ook niet.
Vriendinnetje van oudste heeft hier meegegeten en die eet geen vlees. Wij dus vanavond met het avondeten ook niet.
maandag 12 maart 2012 om 22:22
Gisteren geen avondeten. Wel bittergarnituur op terras (maar met veel gedeeld, missch 3 stukjes op). Ik was de bob dus geen alcoholische drank.
Vanavond soep gemaakt en hollandse pot. Blegh ik had niks in huis en vriend wilde perse vers eten. Braaf als ik ben toch gekookt om 20.00u
Morgen naar de markt voor verse groenten!
Vanavond soep gemaakt en hollandse pot. Blegh ik had niks in huis en vriend wilde perse vers eten. Braaf als ik ben toch gekookt om 20.00u
Morgen naar de markt voor verse groenten!
dinsdag 13 maart 2012 om 14:40
dinsdag 13 maart 2012 om 20:08
Een lekker rond, donker boerenbrood met pitjes en zaadjes met daarbij goede olijfolie, zeezout en gepofte knoflook. Gegrilde lamskoteletten. Salade van postelein, Elstar appel, oude kaas, spekjes, walnoten een dressing van olijfolie, citroensap, Franse mosterd, honing, versgemalen peper en zout. En daarbij aardappeltjes uit de oven met olijfolie, knoflook, zout, versgemalen peper een rozemarijn. Toetje: Griekse yoghurt met bosvruchtendiksap en bosvruchten uit de diepvries.
Ik heb heel goedkoop zo'n enorme streng knoflook gekocht dus maar gelijk 6 bollen gepoft, ook zo zonde als ze bederven. Moet alleen niet richting de bloemen in de vaas ademen nu, laten ze gelijk hun kopjes hangen.
Ik heb heel goedkoop zo'n enorme streng knoflook gekocht dus maar gelijk 6 bollen gepoft, ook zo zonde als ze bederven. Moet alleen niet richting de bloemen in de vaas ademen nu, laten ze gelijk hun kopjes hangen.
woensdag 14 maart 2012 om 13:42
Heb een voorraadje tomatentapenade gemaakt nu ik toch thuis ben: gedroogde tomaten, basilicum, knoflook, walnoten, Pecorino kaas, olijfolie, zout en peper.
Een deel van die tomatentapenade gaat vanavond met gesnipperde en gebakken ui, gebakken halve courgetteplakjes en geroosterde pijnboompitjes door de gekookte pasta en doe ik er nog een restje kleiner gesneden rucola doorheen als de pan van het vuur is. Daarbij kleine gehaktballetjes van rundergehakt, zout, peper, knoflook, kleingesneden ui, eitje en haverzemelen in een eenvoudige tomatensaus van uitje, knoflook, blikken tomatenblokjes, runderbouillonblokje, peper, beetje suiker en wat verse oregano). Leg ik er een komkommer met kaasschaaf bij op tafel en een schaaltje geraspte Pecorino om over het eten te strooien.
Het toetje wordt een Amerikaanse cheesecake naar recept van mijn schoonmoeder. Ik ben nog even snel door de supermarkt geracet voor ik jongste (ziek) van het kdv heb opgehaald. Als ik dan toch noodgedwongen thuis zit kan ik net zo goed lekker gaan koken.
Een deel van die tomatentapenade gaat vanavond met gesnipperde en gebakken ui, gebakken halve courgetteplakjes en geroosterde pijnboompitjes door de gekookte pasta en doe ik er nog een restje kleiner gesneden rucola doorheen als de pan van het vuur is. Daarbij kleine gehaktballetjes van rundergehakt, zout, peper, knoflook, kleingesneden ui, eitje en haverzemelen in een eenvoudige tomatensaus van uitje, knoflook, blikken tomatenblokjes, runderbouillonblokje, peper, beetje suiker en wat verse oregano). Leg ik er een komkommer met kaasschaaf bij op tafel en een schaaltje geraspte Pecorino om over het eten te strooien.
Het toetje wordt een Amerikaanse cheesecake naar recept van mijn schoonmoeder. Ik ben nog even snel door de supermarkt geracet voor ik jongste (ziek) van het kdv heb opgehaald. Als ik dan toch noodgedwongen thuis zit kan ik net zo goed lekker gaan koken.
woensdag 14 maart 2012 om 22:37
quote:leentjedb schreef op 14 maart 2012 @ 13:42:
Heb een voorraadje tomatentapenade gemaakt nu ik toch thuis ben: gedroogde tomaten, basilicum, knoflook, walnoten, Pecorino kaas, olijfolie, zout en peper.
Het toetje wordt een Amerikaanse cheesecake naar recept van mijn schoonmoeder. Ik ben nog even snel door de supermarkt geracet voor ik jongste (ziek) van het kdv heb opgehaald. Als ik dan toch noodgedwongen thuis zit kan ik net zo goed lekker gaan koken. Volgens mij wil ik wel bij jou wonen, hmm
Het toetje wordt een Amerikaanse cheesecake naar recept van mijn schoonmoeder. Ik ben nog even snel door de supermarkt geracet voor ik jongste (ziek) van het kdv heb opgehaald. Als ik dan toch noodgedwongen thuis zit kan ik net zo goed lekker gaan koken. Volgens mij wil ik wel bij jou wonen, hmm
woensdag 14 maart 2012 om 23:09
Vanavond een 'thee'burger gegeten
Broodje opensnijden en even onder de grill (aan het eind)
Uitje fruiten en als ik restje champs heb dat erbij.
'Hamburger' (ik gebruik altijd de 'Duitse biefstuk van AH of C1000 wat natuurlijk geen 'biefstuk' is, ik vind het meer een luxere hamburger) bakken en wat plakjes ontbijtspek meebakken aan het eind.
Onderkant broodje besmeren met een mengsel van pittige curry/mangosaus en pittige ketchup.
Daarop: gebakken bacon, gebakken ui, burger, gebakken bacon en plak (even in het hete vet als je burger eruit haalt) ananas en daarop beetje pittige Zaanse mayo (het is pittig en en mayo ook al is het oranje , hier zowel bij C1000 als AH) en dan wat fijngesnipperde van die gurkenviertel over de ananas.
Hij eet wat lastig, maar ja, da's met een Big Mac ook zo
Broodje opensnijden en even onder de grill (aan het eind)
Uitje fruiten en als ik restje champs heb dat erbij.
'Hamburger' (ik gebruik altijd de 'Duitse biefstuk van AH of C1000 wat natuurlijk geen 'biefstuk' is, ik vind het meer een luxere hamburger) bakken en wat plakjes ontbijtspek meebakken aan het eind.
Onderkant broodje besmeren met een mengsel van pittige curry/mangosaus en pittige ketchup.
Daarop: gebakken bacon, gebakken ui, burger, gebakken bacon en plak (even in het hete vet als je burger eruit haalt) ananas en daarop beetje pittige Zaanse mayo (het is pittig en en mayo ook al is het oranje , hier zowel bij C1000 als AH) en dan wat fijngesnipperde van die gurkenviertel over de ananas.
Hij eet wat lastig, maar ja, da's met een Big Mac ook zo
donderdag 15 maart 2012 om 21:51
Soort van gado gado van kort roergebakken Chinese kool op een grote schaal met daarop beetgare peultjes, beetgare kleine broccoli roosjes, met kokend water overgoten taugé, rauwe komkommer, rauwe cherry tomaatjes, rauwe julliene reepjes wortel en gekookte eieren. Met zelfgemaakte pindasaus uit de diepvries. Daarbij kipsaté zonder stokjes uit de grilpan, gemarineerd met ui, knoflook en ketjap manis. Met blokjes lontong (plakrijst, gekookt en afgekoeld) en als bijgerechtjes gebakken uitjes uit zo'n grote pot van de toko, verse bosui in ringetjes, kroepoek, emping en sambal. Toetje: raketjes.