Mode & Beauty
alle pijlers
Handige Tips! Mode Guru's & Fashionista's kletscafé deel 15
vrijdag 29 januari 2010 om 18:50
Topic Nummer 15 al weer! (klik hier voor een link naar deel 14)
Dit is een heel gezellig, positief topic over mode, maar ook over andere dingen die we in het dagelijks leven mee maken en met elkaar willen bespreken.
Of het gaat over onze favoriete thee smaak, onze favoriete douche gel, dagcrème of ons favoriete recept, beste manier om je kastjes schoon te maken, werkelijk alles komt hier aan bod! Er is zelfs iemand met heel veel verstand van auto's!!!
We hebben een trouwe harde kern, maar iedereen is welkom voor advies of een kletspraatje.
Mode Swahili voor Gevorderden:
A-lijn model: Een jurk, vest of ander kledingstuk dat de vorm van een A heeft en dus wijd uitloopt.
Boothals: Brede niet te diepe halslijn in jurk of shirt.
Boyfriendjeans: Jeans gebaseerd op het model van mannenbroeken maar aangepast aan het vrouwelijke lichaam. Maar een echte mannenjeans telt ook.
Hanger-appeal: Het kledingstuk ziet er op de hanger in de winkel saai of stom uit, maar is het wel (of juist) leuk als je het aantrekt.
Hemd: Shirtje met smalle bandjes.
LBD: Little Black Dress.
Longsleeve: Shirt met lange mouwen.
Lympen: Topicterm voor gympen in laarsvorm.
Peep-toe: Schoen met open neus.
Singlet: Shirtje met brede bandjes.
Snuggie: Kledingstuk wat eruit ziet alsof het té wijd is.
Spencer: Ook wel slip-over genoemd. Mouwloos gebreide trui, meestal gedragen over een blouse.
Stiletto: Schoen met zeer smalle hoge hak.
Sweatdress: Trui-jurk.
Tie-dye: Een print die lijkt op de techniek die vroeger werd gebruikt om kleding leuk te verven. Dus touwtjes om bepaalde stukken van je shirt binden en dan in de verf dompelen, dan kreeg je op bepaalde punten witte plekken.
T-shirk: Topicterm voor een shirt dat lang genoeg is om als jurk te dragen.
Toe Cleavage: Als je ballerina's of pumps draagt en je ziet de aanzet van je tenen
Dit is een heel gezellig, positief topic over mode, maar ook over andere dingen die we in het dagelijks leven mee maken en met elkaar willen bespreken.
Of het gaat over onze favoriete thee smaak, onze favoriete douche gel, dagcrème of ons favoriete recept, beste manier om je kastjes schoon te maken, werkelijk alles komt hier aan bod! Er is zelfs iemand met heel veel verstand van auto's!!!
We hebben een trouwe harde kern, maar iedereen is welkom voor advies of een kletspraatje.
Mode Swahili voor Gevorderden:
A-lijn model: Een jurk, vest of ander kledingstuk dat de vorm van een A heeft en dus wijd uitloopt.
Boothals: Brede niet te diepe halslijn in jurk of shirt.
Boyfriendjeans: Jeans gebaseerd op het model van mannenbroeken maar aangepast aan het vrouwelijke lichaam. Maar een echte mannenjeans telt ook.
Hanger-appeal: Het kledingstuk ziet er op de hanger in de winkel saai of stom uit, maar is het wel (of juist) leuk als je het aantrekt.
Hemd: Shirtje met smalle bandjes.
LBD: Little Black Dress.
Longsleeve: Shirt met lange mouwen.
Lympen: Topicterm voor gympen in laarsvorm.
Peep-toe: Schoen met open neus.
Singlet: Shirtje met brede bandjes.
Snuggie: Kledingstuk wat eruit ziet alsof het té wijd is.
Spencer: Ook wel slip-over genoemd. Mouwloos gebreide trui, meestal gedragen over een blouse.
Stiletto: Schoen met zeer smalle hoge hak.
Sweatdress: Trui-jurk.
Tie-dye: Een print die lijkt op de techniek die vroeger werd gebruikt om kleding leuk te verven. Dus touwtjes om bepaalde stukken van je shirt binden en dan in de verf dompelen, dan kreeg je op bepaalde punten witte plekken.
T-shirk: Topicterm voor een shirt dat lang genoeg is om als jurk te dragen.
Toe Cleavage: Als je ballerina's of pumps draagt en je ziet de aanzet van je tenen
dinsdag 2 februari 2010 om 21:26
Ja, maar thuisbezorgen is dus nu 1 euro extra en avond daarbovenop nóg 2 euro... Nu scheelt het dus al 3 euro met DHL, da's wel de moeite waard. Ik hoef geen parkeerkosten te betalen daar, maar het is wel een stukje sjouwen (wat ik volgens sommigen nu al niet meer mag ).
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
dinsdag 2 februari 2010 om 21:27
dinsdag 2 februari 2010 om 21:28
quote:zusje78 schreef op 02 februari 2010 @ 21:26:
Ja, maar thuisbezorgen is dus nu 1 euro extra en avond daarbovenop nóg 2 euro... Nu scheelt het dus al 3 euro met DHL, da's wel de moeite waard. Ik hoef geen parkeerkosten te betalen daar, maar het is wel een stukje sjouwen (wat ik volgens sommigen nu al niet meer mag ).
Ah ja, dan had ik het verkeerd begrepen, 3 euro is wel veel extra.
Goede nieuws is dat je straks tijdens de kraamtijd lekker thuis bent.
Ah ja, dan had ik het verkeerd begrepen, 3 euro is wel veel extra.
Goede nieuws is dat je straks tijdens de kraamtijd lekker thuis bent.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
dinsdag 2 februari 2010 om 21:29
dinsdag 2 februari 2010 om 21:34
dinsdag 2 februari 2010 om 21:34
Een hele goedeavond meiden!
Een teken van leven hiero. Vandaag weer hard gewerkt, een hoop gelachen om mn leerlingen en een hoop vergadert.
Heb niet terug gelezen, vandaag even geen zin in.
Ik hoop dat ik morgen weer eens toe kom om een winkel te bezoeken...heb al zooooo lang niets gekocht! Die bon van de Shoeby ligt ook nog te branden hier op de eettafel!
Een teken van leven hiero. Vandaag weer hard gewerkt, een hoop gelachen om mn leerlingen en een hoop vergadert.
Heb niet terug gelezen, vandaag even geen zin in.
Ik hoop dat ik morgen weer eens toe kom om een winkel te bezoeken...heb al zooooo lang niets gekocht! Die bon van de Shoeby ligt ook nog te branden hier op de eettafel!